printlogo


کد خبر: 190970تاریخ: 1398/4/31 00:00
شکست سابریست‌‌ها در یک چهارم نهایی
سد دوباره مجارها برابر شمشیربازان ایران


تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با متحمل شدن شکست برابر میزبان مسابقات قهرمانی جهان، از صعود به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها بازماند.
در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان جریان دارد، تیم ملی اسلحه سابر ایران روز گذشته به مصاف مجارستان رفت و مقابل این تیم با نتیجه ۴۵ به ۲۹ متحمل شکست شد.
بدین ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کرده است از صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال بازماند. در ادامه مسابقات، تیم ایران برای کسب رده پنجم به رقابت پرداخت که موفق به کسب این جایگاه نشد و در رده ششم قرار گرفت. تیم ایران ابتدا گرجستان را با نتیجه ۴۵ بر ۴۲ شکست داد و در گام بعدی به مصاف روسیه رفت که ۴۵ بر ۳۳ شکست خورد. به این ترتیب تیم ایران در رده ششم جهان ایستاد.
 
یک باخت دیگر به مجارها
در بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر قهرمانی جهان هم مجتبی عابدینی که پس از 12 برد پشت سر هم، با حضور در نیمه‌‌نهایی تاریخ‌ساز شد، در رقابت پای فینال به زاتماری، شمشیرباز مطرح مجارستان باخت و از رسیدن به دیدار نهایی باز ماند.
حالا تیم ایران هم در بخش تیمی با شکست برابر مجارستان میزبان، شانس حضور در نیمه‌‌نهایی را از دست داد.
 سهمیه المپیک تقریبا قطعی شد
همانطور که مسوولان تیم ملی و پیمان فخری بارها اعلام کرده بودند، تمرکز اصلی سابر ایران در راه کسب سهمیه المپیک، گرفتن سهمیه تیمی است. سهمیه‌‌ای که به چهار تیم اول رده‌بندی جهانی و برترین تیم‌های هر قاره در این رده‌بندی داده می‌شود.تیم ایران اگرچه پیش از این شانس حضور در بین چهار تیم اول را هم داشت اما با شکست در یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان تا حدود زیادی شانس حضور در بین 4 تیم اول را با توجه به حضور آلمانی‌ها در نیمه‌نهایی از دست داد و آلمان‌ها شرایط بسیار بهتری برای کسب این عنوان دارند.با این حال ملی پوشان ایران یک بار دیگر، رقیب مستقیم خود از آسیا یعنی چین را شکست دادند و با توجه به اختلاف قابل توجهی که با این تیم ایجاد کرده‌اند، به احتمال قریب به یقین، سهمیه آسیا را از آن خود خواهند کرد.پیش از تقسیم امتیاز‌های رقابت‌های قهرمانی جهان، ایران با 252 ششم است و چین با 181 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته‌اند.
بالاتر از ایران در رده‌بندی جهانی، روسیه و آلمان با 260 امتیاز قرار دارند. آلمان‌ها با توجه به حضور در نیمه نهایی، چهارمی خود را قطعی کرده‌اند. تیم ایران اما در رده‌بندی پنجم تا هشتم باید با روسیه رقابت ‌کند و اگر بالاتر از این تیم قرار بگیرد، این شانس را دارد تا بتواند جایگاه پنجمی خود را از این تیم پس بگیرد.
 


Page Generated in 0.0056 sec