printlogo


کد خبر: 190968تاریخ: 1398/4/31 00:00
ذوالفقاریان: این مدال، افتخار بزرگی برایمان بود
برای نخستین بار طلا را از هند گرفتیم

تیم ملی تفنگ میکس ایران با ترکیب آرمیتا صادقیان و امیرسیاوش ذوالفقاریان برای نخستین بار در مسابقات جهانی جوانان موفق به کسب مدال طلای تیمی میکس شد. مدالی تاریخی که آینده‌ای درخشان برای این دو جوان را نوید می‌دهد.
امیرسیاوش ذوالفقاریان در مورد این مسابقات گفت: «موفق شدیم به همراه خانم صادقیان نخستین طلای جهانی جوانان ایران در این رشته را کسب کنیم و این افتخار بزرگی برایمان است. نزدیک به 650  ورزشکار از کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت کرده بودند. در بخش انفرادی هم خوب کار کردیم و امکان کسب مدال وجود داشت اما شانس با ما یار نبود.»
او ادامه داد: «رقابت برای کسب این مدال خیلی سخت بود. تمام تیراندازان خوب در این مسابقات شرکت کرده بودند. خیلی از آنها جزو مدال‌آوران المپیک نوجوانان بودند. علاوه بر این تیم‌های قدرتمندی مثل هند، روسیه و آمریکا هم حضور داشتند.»
ذوالفقاریان به پیروزی برابر هند در مسابقات جهانی اشاره کرد: «در این مسابقات برای نخستین بار به هند اجازه کسب طلا ندادیم و این یکی از موفقیت‌هایی بود که خوشحال‌مان کرد چون هند در اکثر مسابقات جهانی طلا می‌گیرد اما این بار در جایگاه دوم قرار گرفت.»
او در مورد عملکرد فردی خود در مسابقات جهانی نیز گفت: «خودم را کمی بهتر از چیزی که انتظار می‌رفت، نشان دادم. در ایران تمرینات خوبی نداشتم اما به نسبت تمریناتم خیلی بهتر بودم. مربیانم کمک کردند تا خود را کنترل کنم و خوب نشان دهم.»
ذوالفقاریان در مورد تلاش برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: «رقابت خیلی سختی داریم چون برای کسب سهمیه 2020 سن و سال مطرح نیست و همه باید در بخش بزرگسالان شرکت کنند. در نتیجه ابتدا باید بزرگسالان ایران را از پیش رو برداریم تا به مسابقات کسب سهمیه اعزام شویم. بعد از آن با بهترین‌های جهان رو‌به‌رو می‌شویم. با توکل بر خدا تلاش می‌کنم. هنوز دو مسابقه دیگر برای کسب سهمیه مانده که امیدوارم بتوانم پرچم ایران را بالا ببرم.»


در سال حساس قبل از المپیک
بحران مربی در تیراندازی!


فدراسیون تیراندازی بعد از بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا قراردادش را با گوران ماکسیموویچ سرمربی صربستانی تفنگ به اتمام رساند و اعلام کرد که برای جذب مربی خارجی بودجه کافی ندارد. اکنون نیز حضور سماکین سرمربی اوکراینی تیم ملی تپانچه در اردوهای تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ممکن است اردوهای تیم ملی تپانچه بدون حضور این سرمربی ادامه پیدا کند. از طرف دیگر اینانلو هم دیگر مربی این فدراسیون با تیم تفنگ قطع همکاری و بحران مربی را در این فدراسیون تکمیل کرد.
البته سخنگوی سازمان تیم ملی تیراندازی می‌گوید که در حال مذاکره با سماکین اوکراینی هستند و هنوز چیزی مشخص نیست.
ناصر رسولی در مورد حضور سماکین سرمربی تیم ملی تپانچه در مرحله جدید اردوهای تیم ملی گفت: «چه کسی گفته در این مرحله اضافه خواهد شد؟ تاریخی برای حضور سماکین اعلام نشده بود. با او مذاکره می‌کنیم و هنوز چیزی مشخص نیست.»
رسولی در پاسخ به این پرسش که اگر سماکین سرمربی خارجی هم به اردوها بازنگردد باید چه کرد، گفت: «فعلا حرف ما این است و در حال مذاکره هستیم. هنوز به فکر این موضوع نیستیم. در حال مذاکره با سماکین هستیم و منتظریم ببینیم چه می‌شود.»
سخنگوی فدراسیون در حالی از ماندن تمام ماجرا روی هوا و بلاتکلیفی تیم ایران در سال قبل از المپیک صحبت می‌‌کند که قهرمانی آسیا به‌عنوان آخرین شانس ملی‌‌پوشان برای کسب سهمیه باقی مانده اما تیم سرمربی ندارد و اگر سماکین برنگردد، مشخص است که دست فدراسیون برای پیدا کردن جانشین مناسبی برای او خالی است.


 


Page Generated in 0.0081 sec