printlogo


کد خبر: 190964تاریخ: 1398/4/31 00:00
برای درمان آسیب‌دیدگی کتف
سهراب مرادی امروز به هانوفر می‌رود

ایران ورزشی- با حمایت کمیته ملی ‌المپیک و وزارت ورزش، سهراب مرادی، قهرمان جهان و المپیک برای درمان کتفش به هانوفر آلمان می‌رود.
سهراب مرادی فوق‌ستاره وزنه‌برداری جهان و المپیک که چندی پیش در اردو از ناحیه کتف و شانه به شدت مصدوم شده بود، قرار است صبح امروز با حمایت ویژه صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک به آلمان اعزام شود.
سهراب، ملی‌پوش 96 کیلویی وزنه‌برداری ایران پیش از این نیز به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شدیدی شده بود که بعد از آن برخی از پزشکان داخلی قید ترمیم و درمان کمر او را بدون انجام عمل جراحی زده بودند اما این وزنه‌بردار در بیمارستان تخصصی کمر و شانه در شهر هانوفر آلمان تحت نظر دکتر امینی پزشک فوق‌تخصص ایرانی که مسوولیت این مرکز را بر عهده دارد، قرار گرفت و بدون نیاز به عمل جراحی درمان شد. سهراب بعد از اینکه کمرش را درمان کرد به ایران بازگشت و دوباره مشغول تمرین شد تا حضور در مسابقات جهانی 2019 تایلند که حکم گزینشی بازی‌های المپیک را برای او داشت، از دست ندهد اما در حین انجام تمرینات بار دیگر این وزنه‌بردار زیر وزنه 200 کیلوگرمی از ناحیه شانه و کتف به شدت آسیب دید تا بار دیگر کار او برای ماندن در گردونه جهانی و بازی‌های المپیک به اما و اگر کشیده شود.
آسیب‌دیدگی کتف سهراب به حدی جدی بود که پزشک معالجش به او تاکید کرده بود به هیچ وجه تا زمان درمان نباید به وزنه دست بزند اما این وزنه‌بردار بدون در نظر گرفتن وضعیت حادی که داشت، مدتی پیش بدون هماهنگی با کادرفنی در سالن تمرینی آزادی حاضر شد و در حالی که قصد داشت وزنه سبک 80 کیلوگرمی را بالای سر ببرد، بار دیگر کتفش بیرون زد و این بار کار سهراب به بستری شدن در بیمارستان کشیده شد.
پس از اینکه تیم پزشکی که مسوول جا انداختن کتف سهراب مرادی بودند، کتف او را به صورت موقتی جا انداختند، تاکید کردند که کتف او باید جراحی شود.
این خبر تلخ برای اهالی وزنه‌برداری در حالی منتشر شد که سهراب امید اصلی تیم ایران در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند و بازی‌های 2020 توکیو به شمار می‌رود و از دست دادن او نه تنها برای وزنه‌برداری بلکه برای ورزش کشور حکم از دست رفتن یک مدال طلای مسجل است.
در این شرایط بود که سهراب مرادی به واسطه تماس‌هایی که با دکتر امینی داشت، متوجه شد که او می‌تواند کتفش را بدون جراحی درمان کند و همین اطمینان خاطری که او از جانب دکتر امینی پیدا کرد، باعث شد ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان از فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش درخواست کند که برای درمان قطعی مصدومیتش هر طور شده او را به آلمان اعزام کنند.
اعزام سهراب مرادی به آلمان که هم برای او و هم برای مجموعه ورزش کشور حیاتی به نظر می‌رسد، در نهایت قطعی و قرار شد که سهراب امروز دوشنبه (31 تیرماه) برای درمان به هانوفر برود. با این تفاسیر می‌توان از این موضوع خوشحال و به آن امیدوار بود که با اعزام سهراب به آلمان، این وزنه‌بردار توانمند بار دیگر سلامتی خود را به دست آورده و با آمادگی ایده‌آل و روحیه‌ای بالا دوباره به جمع اردونشینان وزنه‌برداری در مسیر المپیک اضافه شود.


با برنامه‌ریزی یکساله برای المپیک آماده می‌شوم
سهراب مرادی: حمایت صالحی‌امیری باعث دلگرمی‌ام شد


قهرمان وزنه‌برداری المپیک با ابراز خرسندی از اینکه سرانجام شرایط اعزامش به آلمان فراهم شده است، می‌گوید: «از لحظه آسیب‌دیدگی تمامی مسوولان ورزش خصوصا رییس کمیته ملی المپیک شخصا موضوع درمان و اعزامم به آلمان را پیگیری کردند تا در نهایت عازم این کشور شوم.»
سهراب مرادی ملی‌پوش 96 کیلویی وزنه‌برداری با اشاره به شرایطش می‌گوید: «بسیار امیدوارم با کمک پزشک متخصص ایرانی که در آلمان حضور دارد، پروسه درمان کتفم را بدون عمل جراحی پشت سر بگذارم. اگر این اتفاق بیفتد دوران بازگشت به تمرین و پیگیری تمرینات سنگین خیلی کوتاهتر می‌شود و به راحتی می‌توانم با برنامه‌ریزی یکساله برای حضوری موفق در المپیک 2020 توکیو آماده شوم.»
مرادی ادامه می‌دهد: «از لحظه‌ای که خبر آسیب‌دیدگی‌ام منتشر شد مسوولان ورزش کشور خصوصا آقای صالحی‌امیری با من در ارتباط هستند و روزی چند بار مکالمه تلفنی داریم.
 با دستور ویژه او و وزیر ورزش بود که در اولین فرصت وقت سفارت و صدور ویزایم هماهنگ شد تا در نهایت همین امروز راهی هانوفر شوم.»
مرادی در پایان با تشکر از حمایت‌های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این خصوص ادامه می‌دهد: «با وجود اینکه وظیفه رییس کمیته ملی المپیک این نیست که شخصا پیگیر مسائل قهرمانان باشد اما نگاه آقای صالحی‌امیری باعث دلگرمی همه ملی‌پوشان است تا بدانند که در بالاترین سطح ورزش هم کسی هست که آنها را تحت نظر دارد و صدایشان را می‌شنود.»
 


Page Generated in 0.0063 sec