printlogo


کد خبر: 190963تاریخ: 1398/4/31 00:00
خبرکوتاه

ممنوعیت فعالیت جودوکاها در دیگر رشته‌های رزمی


طبق مصوبه مجمع سالیانه فدراسیون جودو که البته در پی ابلاغیه وزارت ورزش است، ملی‌پوشان و قهرمانان جودو، داوران و مربیان و دست‌اندرکاران این رشته ورزشی از این پس مجوز فعالیت در سایر رشته‌های رزمی را ندارند.
با توجه به تاکید فدراسیون جهانی جودو مبنی بر عدم حضور جودوکاها در سایر رشته‌ها و طبق مصوبه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون جودو، جوجیتسو و کوراش، از این پس، جودوکاها، مربیان، داوران و دست‌اندرکاران جودو، مجوز فعالیت همزمان در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی در سایر رشته‌های رزمی را ندارند.
 در صورتی که این نکته مهم رعایت نشود، فرد خاطی به منظور محرومیت و تعلیق به کمیته انضباطی معرفی می‌شود و از ادامه فعالیتش جلوگیری به عمل می‌آید.
 
 


جدایی دو رشته از فدراسیون جودو
کوراش به ووشو رسید، جوجیتسو به کاراته


جدایی کوراش و جوجیتسو از فدراسیون جودو قطعی شد و این دو رشته به فدراسیون‌های ووشو و کاراته ملحق می‌شوند.
فدراسیون جهانی کوراش و جوجیتسو طی چند وقت اخیر نامه‌ای به فدراسیون جودو ارسال کرده، مبنی بر اینکه این دو رشته از فدراسیون جودو جدا شوند و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهند.
این اتفاق در حالی افتاده که این دو انجمن که زیر نظر فدراسیون جودو بودند، با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان از مسوولان ورزش درخواست داشتند که این شرایط رقم بخورد.
تصمیمی که فعلا نهایی است، اینکه رشته کوراش از این به بعد زیر مجموعه فدراسیون ووشو فعالیت می‌کند و جوجیتسو نیز زیر نظر فدراسیون کاراته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 


درخشش بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا
کومیته بانوان در تاشکند طلایی شد


تیم ملی کومیته بانوان کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با کسب مدال طلای این دوره از مسابقات عنوان قهرمانی را در ازبکستان از آن خود کرد.
شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی از روز جمعه به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شد که روز گذشته این رقابت‌ها با قهرمانی تیم کومیته بانوان به پایان رسید.
در روز پایانی این مسابقات تیم ملی کومیته بانوان در نخستین دیدار به مصاف تیم ازبکستان رفت و در پایان برنده این دیدار شد.
 در دور دوم این رقابت‌ها بانوان کشورمان موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر اردن را شکست دهند.
در نیمه نهایی این رقابت‌ها تیم ملی کومیته بانوان کشورمان موفق شد تیم ملی چین را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و به فینال این مسابقات راه یابد. ملی‌پوشان کشورمان در فینال مقابل تیم ژاپن هم با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافتند و عنوان قهرمانی این دوره را به خود اختصاص دادند.
 تیم ملی کومیته بانوان در سال 2015 مدال نقره آسیا در ژاپن را کسب کرده بود و در سال 2017 نیز مدال طلای آسیا را در اردن از آن خود کرده بود. برای سومین بار بانوان تیم ملی کومیته کشورمان موفق شد در ازبکستان طلای مسابقات را از آن خود کند.

 

Page Generated in 0.0065 sec