printlogo


کد خبر: 190961تاریخ: 1398/4/31 00:00
استعفای رضایی از سرمربیگری تیم کشتی آزاد امید
پشت به همدلی

محسن وظیفه


در روزهایی که همه جامعه کشتی همصدا شده که بعد از انتخاب علیرضا دبیر به‌عنوان رییس فدراسیون کشتی، این رشته نیاز به آشتی و همدلی دارد، خبر استعفای علیرضا رضایی شاید یکی از بدترین خبرهایی بود که منتشر شد. علیرضا رضایی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید است که بعد از انتخاب محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی اندکی با او زاویه پیدا کرد و حالا هم خبر استعفای او منتشر می‌شود. درست در روزی که علیرضا دبیر حکم ریاست فدراسیون را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد، این خبر منتشر شد تا این استعفا هم دارای شائبه‌های زیادی باشد.
اختلاف نظر علیرضا رضایی با محسن کاوه از آنجایی شروع شد که کاوه برای مسابقات انتخابی امیدها، کمیته فنی معرفی کرد. بعد از معرفی این کمیته اختلاف نظر کوچکی به‌وجود آمد اما بلافاصله نشستی بین محسن کاوه و علیرضا رضایی برگزار شد و اختلاف نظر اولیه هم به پایان رسید. به‌نظر می‌آمد بعد از این نشست دیگر مشکلی بین این دو نباشد اما استعفای ناگهانی علیرضا رضایی به یکباره همه چیز را به‌هم ریخت. محسن کاوه برای دومین‌بار نشستی را با مربیان پایه کشتی آزاد برگزار کرد که باز هم علیرضا رضایی به این نشست نیامد و بعد هم خبر استعفای او در رسانه‌ها منتشر شد و تقریبا هیچ‌کس از آن اطلاعی نداشت. اینکه درست در روزی که علیرضا دبیر حکم خود را از وزیر ورزش دریافت می‌کند، خبر استعفای رضایی هم رسانه‌ای می‌شود، شاید شیطنت هم باشد، اما هرچه بود او باید صبر می‌کرد تا رییس بیاید و بعد از صحبت با رییس درباره این استعفا تصمیم می‌گرفت.
این استعفا در برخی خبرگزاری‌ها با این عنوان منتشر شد که دخالت‌های محسن کاوه باعث این استعفا شده، اما آیا واقعا محسن کاوه دخالتی در تصمیمات علیرضا رضایی داشت؟ محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی چه تصمیمی را اتخاذ کرده بود که عنوان شده دخالت‌ها باعث این تصمیم شده است؟
برای فهمیدن معنای دخالت شاید بهتر باشد کمی به عقب برگشت و اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده بود را بررسی کرد. به‌طور مثال در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا در سال 2014 در تایلند، وظیفه آماده‌سازی تیم ملی در اردوها بر عهده مراد محمدی، سرمربی تیم کشتی آزاد بود، اما زمان اعزام تیم به مسابقات قرار شد علیرضا رضایی به کادر فنی اضافه شود!
آن موقع علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی بود اما با نظر رسول خادم قرار بود در کنار تیم به مسابقات اعزام شود که البته این اتفاق رخ نداد و رضا لایق همراه تیم رفت. وظیفه این همراهان، دخالت در امور تیم بود؛ یعنی رضا لایق هنگام برگزاری مسابقات به جمع مربیان اضافه می‌شد و کشتی‌گیران را کوچ می‌کرد! این کار دخالت مستقیم در کار سرمربی تیم بود اما با این حال تقریبا در تمامی تیم‌های پایه رخ می‌داد و حتی در برخی مسابقات، خود رسول خادم هم اعزام می‌شد؛ مثل مسابقات جوانان جهان که در چند دوره خادم در کنار تیم حضور داشت. هنوز محسن کاوه حتی در اردوی تیم ملی امید هم حاضر نشده است اما عنوان می‌شود او در کار سرمربی تیم امید دخالت کرده است!
البته شاید یک موضوع باعث افزایش اختلاف نظرها شده باشد، به‌طور مثال کادر فنی بزرگسالان به کامران قاسمپور اجازه نمی‌داد در انتخابی تیم ملی حضور داشته باشد اما بعد از اینکه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد همراه تیم منتخب راهی یاشاردوغو ترکیه شد، کامران قاسمپور هم بلافاصله در انتخابی تیم کشتی قرار گرفت. شاید این تصمیم یکی از مسائلی بوده باشد که بین علیرضا رضایی و کادر فنی بزرگسالان به اختلاف رسیده باشد اما هرچه بود باید حل می‌شد و کار به استعفای رضایی نمی‌رسید. رییس فدراسیون کشتی اعلام کرده قصد دارد از همه ظرفیت‌های کشتی استفاده کند و به‌دنبال برقراری همدلی در کشتی است اما حالا این استعفا را باید پشت کردن به این همدلی قلمداد کرد. شاید رفتار حرفه‌ای این بود که دبیر می‌آمد و بعد علیرضا رضایی درباره خودش و تیم ملی امید تصمیم‌گیری می‌کرد.
 


Page Generated in 0.0050 sec