printlogo


کد خبر: 190958تاریخ: 1398/4/31 00:00
مدافع برزیلی در راه پروپژیچ؛ شکایت نزدیک است؟
وزارت ورزش: باشگاه استقلال با پادوانی طرف حساب است
باشگاه استقلال: پادو را فراموش نمی‌کنیم به زودی بدهی‌اش را می‌دهیم

وضع مالی بهتر شد بدهی
را می‌دهیم
باشگاه استقلال: پادو را فراموش نمی‌کنیم


باشگاه استقلال قصد ندارد پادوانی را به حال خودش رها کند. علی خطیر، عضو فعال باشگاه استقلال در گفت‌وگوی کوتاهی که با ایران ورزشی داشت صراحتا از تلاش و انگیزه باشگاه استقلال برای حل مشکلات مالی پادوانی خبر داد. قرار است به محض آنکه پولی به باشگاه برسد به حساب این بازیکن واریز شود. خطیر در این خصوص می‌گوید: «ما قبل از خارج شدن پادوانی از استقلال یکسری پرداخت داشتیم و پیگیر کارهایش بودیم و همچنان نیز هستیم. اکنون نیز به محض اینکه شرایط مالی باشگاه بهتر بشه باز هم پرداختی به این بازیکن خواهیم داشت و نمی‌گذاریم که این شرایط پادو به این شکل ادامه پیدا کند. الان با توجه به مشکلات باشگاه و در پی بودن فصل نقل و انتقالات کمی شرایط سخت است اما مطمئنا به این بازیکن رسیدگی می‌کنیم و او را فراموش نخواهیم کرد.»


مصاحبه اخیر پادوانی نشان می‌دهد باشگاه استقلال بعد از رفتار مسوولانه‌ای که در ماه‌های آغازین آسیب‌دیدگی سخت این بازیکن داشت، دیگر پیگیر این موضوع نیست و پادو را به حال خود رها کرده است و ظاهرا فعلا برنامه‌ای برای پرداخت باقیمانده مطالبات پادوانی ندارد.
مدافع برزیلی سابق باشگاه استقلال اما این روزها به سبب درگیری با مراحل پرهزینه درمان خود شدیدا به مبالغی که از باشگاه استقلال دریافت نکرده، نیازمند است و اینطور که خودش می‌گوید چنانچه باشگاه استقلال در پرداخت‌هایش کوتاهی کند، با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.
پادو در چنان شرایط دشواری قرار گرفته که به گفته خود تنها تلاش می‌کند تا زنده بماند، حال بازگشت به فوتبال که دیگر از محالات است و بعید است این بازیکن با شرایط کنونی دیگر رنگ زمین چمن را ببیند و بتواند همچون گذشته سبکبال در میادین فوتبال ظاهر شود. وضعیت پادوانی بسیار غم‌انگیز است و او می‌کوشد با مصاحبه‌هایش توجه باشگاه استقلال را به سوی خود جلب کند تا شاید از زیر بار مخارج سنگین درمان برآید.
پادوانی حتی در روزهای اخیر بارها با مسوولان باشگاه استقلال تماس گرفته اما هیچ پاسخی از سوی مسوولان نشنیده است. پادو نه فقط با شماره ثابت باشگاه استقلال و نامه نگاری از طریق ایمیل و پیغام و پسغام از طریق مدیربرنامه‌هایش، بلکه بارها با تلفن همراه مدیرعامل باشگاه نیز تماس گرفته تا شاید شخصا با آقای مدیر گفت و گو کند اما فتحی هیچ یک از تماس‌های مدافع سابق را پاسخ نداده تا این مدافع آرام آرام به فکر همان راه حلی باشد که پروپژیچ خیلی زود از آن مسیر به مطالباتش رسید. واقعیت این است که پادوانی نیز می‌خواهد از استقلال شکایت کند و او زمان زیادی برای بی‌توجهی باشگاه استقلال صبر نخواهد کرد.
در شرایطی که باشگاه استقلال تماس‌های پادوانی را بی‌پاسخ گذاشته؛ پرسش این است که آیا وزارت ورزش و جوانان که در روزهای پایانی حضور پادوانی در ایران عمیقا پیگیر حال این مدافع بود و حتی شروین اسبقیان و مازیار ناظمی به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان بر بالین این بازیکن حاضر شدند، دوباره پا وسط می‌گذارد و مشکل مالی این مدافع را حل می‌کند؟
پاسخ مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به این سوال نشان می‌دهد وزارت ورزش و جوانان قصد ندارد در این ماجرا هیچ دخالتی کند.
ناظمی در این باره به ایران ورزشی می‌گوید: «آن زمان که پادوانی تازه مصدوم شده بود به دستور آقای وزیر پیگیر حال این بازیکن شدیم و به همراه آقای اسبقیان دیداری با این بازیکن داشتیم.
در آن مقطع پادوانی میهمان فوتبال ایران بود و وزارت ورزش وظیفه خود می‌دانست که وضعیت این بازیکن را به طور جدی دنبال کند و اگر لازم است اقدام‌های پزشکی نیز انجام شود که در آن برهه اقداماتی هم شد و ما هرکاری که لازم بود برای بهبود اوضاع جسمانی این بازیکن انجام دادیم. برای این بازیکن شرایط مناسبی را ایجاد کردیم تا در کلینیک‌های مجهز به فیزیوتراپی بپردازد و کار درمانی‌اش را پیگیری کند. حتی در آن مقطع آپارتمان استخرداری هم در اختیار پادوانی قرار دادیم تا با سهولت بیشتر مراحل درمانی‌اش را سپری کند. در آن مقطع نیز از باشگاه استقلال خواستیم مطالبات این بازیکن را پرداخت کند که بخشی از مطالباتش پرداخت شد.»
 باشگاه استقلال اما پرداخت مابقی حقوق این بازیکن را به حال خود رها کرده است. ظاهر مبلغ 100هزار دلار دیگر از دستمزد پادوانی باقی مانده. ناظمی در این خصوص نیز صحبت‌هایی کرد: «آن زمان که پادوانی در ایران بود جلساتی برگزار شد و ما از آقای فتحی خواستیم حقوق این بازیکن پرداخت شود و آنها هم قول دادند موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
اکنون دیگر پادوانی با ما طرف حساب نیست. طرف حساب او باشگاه استقلال است و مسوولان این باشگاه باید در راستای پرداخت مطالباتش اقدام کنند. ما در جریان ریز اتفاقات نیستیم و نمی‌دانیم باقیمانده حقوق پادوانی چقدر است و باشگاه استقلال باید در این خصوص پاسخگو باشد و موضوع را پیگیری کند.» با توجه به اینکه اگر پادوانی مسیر شکایت از باشگاه استقلال را در پیش بگیرد یقینا ماجرای پروپژیچ دوباره اتفاق خواهد افتاد آیا نگرانی بابت احتمال محرومیت وجود ندارد؟
ناظمی در این خصوص نیز صحبت‌هایی دارد: «نگاه ما در آن برهه که بر بالین این بازیکن حاضر شدیم کاملا فرهنگی بود. حتی آقای سلطانی‌فر هم به حضور ما تاکید داشتند اما مابقی ماجرا در حیطه کاری ما نیست. هر اقدامی لازم است را باشگاه استقلال باید انجام دهد.»



منزوی: هیات مدیره در جریان ماجرای پادوانی نیست
کامران منزوی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه آیا این باشگاه قصد دارد پیش از آنکه مشکل حاد شود، مطالبات پادوانی را پرداخت کند، گفت: «من در جریان بدهی به این بازیکن نیستم و نمی‌دانم میزان بدهی باشگاه به این مدافع چقدر است. درباره پادوانی باید از آقای فتحی سوال کنید. ایشان در جریان هستند و می‌توانند درباره پادوانی توضیح بدهند.» میرشاد ماجدی هم که این روزها کمتر در باشگاه استقلال دیده می‌شود پیرامون این وضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد. صحبت‌های منزوی و ماجدی نشان می‌دهد اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در جریان این موضوع نیستند و این امیرحسین فتحی است که باید مساله پادوانی را با باشگاه استقلال حل‌و‌فصل کند.


Page Generated in 0.0053 sec