printlogo


کد خبر: 190956تاریخ: 1398/4/31 00:00
پرونده‌های مالی یکی یکی از راه می‌رسند
حکم توقیف اموال استقلال در دست دو بازیکن

«آسایش» واژه‌ای که کاملا برای استقلالی‌ها بیگانه شده و خبرهای جور واجوری که این روزها از دل این باشگاه بیرون می‌آید این تیم را کاملا به حاشیه ناخواسته کشانده است اما جدیدترین خبر حاشیه‌ای این باشگاه توقیف اموال است که توسط دو بازیکن قدیمی صورت گرفته. مدیران باشگاه استقلال که به دلیل پرونده پروپژیچ روزهای پرالتهابی را سپری کرده‌اند، به نظر می‌رسید با مختومه شدن این پرونده با خیال آسوده به فکر آغاز مسابقات لیگ برتر باشند اما بدهی‌های باشگاه برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید آنها را وارد چالش جدیدی کرده است. مدیران فعلی استقلال برای هر پرونده‌ای برنامه‌ریزی کرده و قصد ندارند تیم دچار حاشیه شود. استقلال برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید باید بدهی شاکیان خود را پرداخت کرده یا با آنها همانند فصل گذشته صلح کند. امیر قلعه‌نویی، مجید صالح، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان و میثم منیعی. افرادی هستند که از باشگاه استقلال طلب دارند و استقلالی‌ها هیچ راهی جز پرداخت بدهی آنها و یا سازش مقطعی ندارند تا بتوانند پول آنها را به مرور پرداخت کنند. البته بازیکنانی که حکم توقیف اموال باشگاه استقلال را گرفتند فعلا اقدام رسمی نکرده و به باشگاه استقلال مهلت دادند، این یعنی اولتیماتوم جدید برای باشگاهی که دور و اطراف خود فقط پرونده‌های مالی را می‌بیند که یا سر از فیفا در آورده و یا در مراجع قضایی داخلی در جریان است و به مرور یقه این باشگاه را می‌گیرد. در روزهایی که اخبار حاشیه‌ای بیشتر مختص پرونده‌های مالی است و باعث نگرانی هوادار شده و تیم را وارد چالش جدیدی می‌کند، مدیران این باشگاه سعی می‌کنند با خاموش کردن موبایل و یا با بی‌اعتنایی به تماس‌های مکرر خبرنگاران از پاسخگویی به رسانه‌ها فرار کرده و خودشان را در این زمینه خسته نکنند اما تنها کسی که روز گذشته حاضر شد که در مورد اتفاق پیش آمده پاسخگو باشد، هادی مباشری معاون اجرایی استقلال بود.
 مباشری در این زمینه گفت: «باید تا 10 شهریور ماه بدهی‌های خود را پرداخت یا با طلبکاران صلح کنیم، همان کاری که سال گذشته انجام دادیم. در صورتی که موفق به انجام این کار نشویم، کارت بازی بازیکنان صادر نخواهد شد.»
مباشری در مورد طلب افرادی چون آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده و امیر قلعه‌نویی گفت: «در رابطه با تیموریان حق با اوست. رقم طلب تیموریان پایین بود و باید پرداخت می‌شد اما هر بار که قصد پرداخت طلب‌ها را داشتیم، هزینه دیگر و مضاعفی برای باشگاه پیش می‌آمد. اینطور نبود که باشگاه نخواهد بدهی‌ها را بدهد. از قلعه‌نویی و عمران‌زاده هم تشکر می‌کنیم که تا امروز سعه صدر به خرج داده‌اند. برخی از افراد بدهی‌های خودشان را نصف کرده و به باشگاه کمک کردند.»
 معاون اجرایی باشگاه استقلال در خصوص سایر بدهی‌های باشگاه گفت: «برخی از بدهی‌ها مربوط به بازیکن و مربی است و برخی نیز افراد حقیقی هستند. به‌عنوان مثال یکی از طلبکاران پول دستی به باشگاه داده بود و اکنون پولش را می‌خواهد. بدهی‌ها را به فرد خاصی نسبت نمی‌دهیم، چون هر مدیری آمده بالاتر از سقف بودجه هزینه نکرده، بلکه بدهی روی بدهی آمده و پرداخت نشده است.» معاون اجرایی باشگاه استقلال در واکنش به حکم توقیف اموال از سوی دو بازیکن سابق استقلال نیز اینطور گفت: «این افراد با باشگاه راه آمده‌اند و با وجود اینکه یکی از آنها سه بار حکم توقیف اموال را گرفته اما قصد کنار آمدن با باشگاه را دارد. سعی می‌کنیم در مردادماه پول‌شان را بدهیم تا از خجالت آنها خارج شویم. نزدیک به 10، 15 نفر هستند که از باشگاه طلب دارند که مجموع این طلب‌ها 5 میلیارد تومان است. سعی می‌کنیم با رایزنی با فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و طلبکاران راهی برای پرداخت بدهی‌ها پیدا کنیم. منتظر رسیدن نقدینگی به باشگاه هستیم.» به این ترتیب استقلال برای بحث پرداخت بدهی افراد وارد فاز جدیدی شده و باید هر چه زودتر برای گرفتن رضایت آنها اقدام کند.

 


Page Generated in 0.0058 sec