printlogo


کد خبر: 190940تاریخ: 1398/4/31 00:00
مشورت گرفتن سولشر از روی کین
همـه می‌خواهند ما شکست بخوریم

اوله گنار سولشر، مربی منچستر یونایتد اخیرا به خانه روی کین رفته و با او ملاقات داشته است. این اسطوره باشگاه انتقادات تندی از یونایتد داشته است. کین از سال 2005 از خانواده یونایتد جدا شد. او در آن هنگام دعوای بدی با سر الکس فرگوسن داشت و پس از آن از باشگاه جدا شد. نکته جالب آن که سولشر یکی از معدود افرادی است که هم با فرگوسن و هم با کین رابطه خوبی دارد. سولشر می‌گوید: «من با روی در تماس هستم و به خانه او رفتم تا یک فنجان چای بنوشم. من همیشه به حرف روی و نظراتش گوش می‌دهم و صحبت‌های او برای من ارزش بسیار بالایی دارد.» سولشر که 9 سال در باودون همسایه کین بود، می‌گوید: «من می‌دانم که روی مصاحبه‌ای داشته و گفته افراد زیادی هستند که ادعای دوستی دارند اما من حس می‌کنم که ما واقعا با هم صمیمی هستیم. ما دوستان خوبی برای هم شده‌ایم. من همه کارهای او را به‌عنوان کاپیتان دوست داشتم.» کین گفته که بازیکنان حقه‌باز بسیاری در فهرست یونایتد حضور دارند و آنها بوده‌اند که ژوزه مورینیو را زیر اتوبوس انداختند اما مشخص نیست که او به سولشر چه حرف‌هایی زده است.


بــــازی پرفشــــار

سولشر 46ساله که در سنگاپور به سر می‌برد، ظاهری بسیار جوان‌تر از سنش دارد. او در حالی روی نیمکت یونایتد می‌نشیند که کارنامه درخشان پپ گواردیولا و یورگن کلوپ را ندارد. با این حال، اشتراکات او با این دو مربی بسیار است.
سولشر در نروژ بود و سپس به یونایتد برگشت. او بر این باور است که بازیکنان انگلیسی سخت تمرین نمی‌کنند و انتظار دارند که برخلاف بازیکنان لیگی مانند بوندس‌لیگا، روزهای بیشتری را در مرخصی باشند.
او از لحظه‌ای که وارد دفتر مربیگری یونایتد شد و جانشین مورینیو شد، تلاش کرده که بازیکنانش سخت تمرین کنند. او حالا بر این باور است که فشاری که به بازیکنان آورده منجر شده که آنها در انتهای فصل دچار افت شوند. یونایتد در شش بازی پایانی خود در فصل گذشته نتوانست پیروز شود.
اما این بار، او از روز نخست پیش‌فصل هدایت تیم را در دست دارد و بر این باور است که تیم یونایتد می‌تواند مانند تیم کلوپ، پرفشار بازی کند. این خبر بدی برای الکسیس سانچس است که به دلیل مصدومیت، پیش‌فصل را از دست داده است.
سولشر می‌گوید: «من دارم به‌تدریج تیمی را شکل می‌دهم که قرار است در نخستین بازی ما در لیگ برتر به میدان برود. چهار، پنج بازی اول یک هفته با هم فاصله دارند و اینطور نیست که بخواهیم زیاد از سیستم چرخشی استفاده کنیم. مساله این است که بازیکنان از فرصت خود استفاده کنند چون شما نمی‌توانید بازیکنانی که عالی کار می‌کنند را از تیم کنار بگذارید. به همین ترتیب بود که خودم را به تیم یونایتد تحمیل کردم. من گل می‌زدم و کار فرگوسن برای کنار گذاشتنم را سخت و سخت‌تر می‌کردم.
از من انتقاد می‌شد و می‌گفتند که در فصل گذشته، ترکیبی که به میدان می‌فرستادم تغییرات چندانی نداشت، به بازیکنان زیاد سخت می‌گرفتم و از آنها می‌خواستم که بیشتر بدوند. ما چند مصدوم هم دادیم و به این ترتیب شاید بهتر بود که از سیستم چرخشی استفاده می‌کردم اما حالا در پیش‌فصل می‌توان پایه‌های تیم را خوب بنا نهاد تا نیازی نباشد که بازیکنان در طول فصل استراحت کنند.
آمار نشان می‌دهد که نخستین بازی من در فصل گذشته که در خانه کاردیف بود، دومین بازی پرفشار در کل لیگ در فصل پیش بود. آن سخت‌کوشی در نهایت به ضرر ما تمام شد اما حالا فرصت آن را داریم که اوضاع را بهتر کنیم، چون بازیکنان در سه هفته تمرین عالی کار کرده‌اند. آنها برنامه خود را در طول تابستان داشته‌اند و در هنگام ورود به پیش‌فصل هم آماده بوده‌اند. البته اکثر آنها.»


خریـــد بازیکـــن

دیوید مویس، لوییس فان‌خال و مورینیو همه تلاش کردند که پا جای پای فرگوسن بگذارند و ناکام هم ماندند اما سولشر باشگاه را خوب می‌شناسد و می‌داند که فلسفه فرگوسن تنها این نبود که به جوانان باور داشته باشد، بلکه به این هم فکر می‌کرد که باشگاهی در حد یونایتد برخی از بهترین بازیکنان دنیا را جذب کند و نگه دارد. حالا یونایتد نمی‌خواهد پل پوگبا را از دست بدهد. آنها دن جیمز و آرون وان ‌- بیساکا را هم خریده‌اند اما سولشر می‌خواهد که بازیکنان بزرگی را هم خریداری کند، از جمله هری مگوایر از لستر سیتی را.  او می‌گوید: «برای من طبیعی است که مذاکرات و این تجارت را به عهده افرادی بگذارم که مسوولیت‌شان همین است. من کاملا اوضاع را درک می‌کنم. باشگاه نظر من را می‌داند. من اهداف خود را دارم اما اگر نتوانیم آنها را بخریم، غر نخواهم زد. یک بار در دوران بازی من در لیگ دوم شدیم و همه گفتند باشگاه بحران‌زده است! من خوب می‌توانم با این فشارها کنار بیایم. من می‌دانم که زیر ذره‌بین هستیم. همه به جز طرفداران یونایتد می‌خواهند که ما شکست بخوریم اما اوضاع در کل آنقدر تاریک و بد نیست و در فصل گذشته، ما در بازی‌هایی که نبردیم هم به پیروزی نزدیک بودیم.»



انتخاب کاپیتان


سولشر در تلاش است که بزرگ‌ترین باشگاه انگلیس را در دوران پسافرگوسن رهبری کند. یونایتد فصل گذشته 32 امتیاز کمتر از منچستر سیتی قهرمان کسب کرد و سولشر نیاز به بازیکنان جدید، نگرش جدید، آماده‌سازی جدید و رهبران جدید دارد تا بتواند فاصله را کاهش دهد. کاپیتان تیم هنوز انتخاب نشده است و این نشان می‌دهد که گزینه کاپیتانی در یونایتد مشخص نیست اما زمانی که کین در یونایتد بود، فرگوسن هرگز تردیدی در انتخاب کاپیتان نداشت. سولشر می‌گوید: «ما روبو (برایان رابسون)، گری (نویل)، گیگزی (رایان گیگز) و کینو را داشتیم. هر کسی دوست داشت آنها رهبر تیم باشند اما جامعه حالا شکل دیگری پیدا کرده و از این دست بازیکنان زیاد پیدا نمی‌شوند. ونسان کمپانی از منچستر سیتی می‌رود و کار آنها برای جانشینی او دشوار است. روش‌های متفاوتی برای انتخاب کاپیتان وجود دارد. شما می‌توانید به‌عنوان باشگاه کاپیتان را انتخاب کنید یا اینکه بگذارید بازیکنان خودشان رای بدهند. همچنین من می‌توانم نظر شخصی خود را اعمال کنم و مستبد باشم.»



 


Page Generated in 0.0131 sec