printlogo


کد خبر: 190937تاریخ: 1398/4/31 00:00
جنجالی که محرز موقع گرفتن مدال درست کرد

در جریان مراسم اهدای جام پس از قهرمانی الجزایر در آفریقا، حاشیه‌های جدی اتفاق افتاد. ریاض محرز که برای دریافت مدال خود روی سکو حاضر شده بود، با وزیر ورزش کشور مصر دست نداد تا این رفتار محرز به بی‌احترامی او نسبت به مسوولان مصری تعبیر و باعث ایجاد حاشیه شود؛ موضوعی که البته این بازیکن آن را غیرعمد قلمداد کرده و برخی از روزنامه نگاران و چهره‌های مصری نیز این اتفاق را در راستای انجام پروتکل دانسته‌اند.
احمد جمعه، یکی از بازیکنان تیم ملی مصر، در توییتی در این باره نوشت: «این اتفاق عجیب نیست. ریاض محرز مدال طلای خود را گرفت و از فردی که مدال را به او داده بود تشکر کرد و برگشت تا جام را بالای سر ببرد و هیچ عمدی در کار او نبوده و تنها یک حساسیت بیش از اندازه ایجاد شده است.» با این حال ویدئوی این مراسم موضوع دیگری را نشان می‌دهد. در ویدئویی که از این مراسم منتشر شده، محرز بعد از رویارویی نزدیک و صمیمی با اینفانتینو، رییس فیفا در حالی که مدال خود را بر گردن دارد، به سمت فردی که در کنار او قرار دارد می‌رود و با این فرد نیز به گفت‌و‌گو می‌پردازد اما بعد از اتمام گفت‌و‌گو مسیر خود را تغییر داده و برای دریافت جام و بالای سر بردن آن، به سمت دیگری می‌رود؛ تصاویری که نشان می‌دهد محرز خیلی تمایلی به رویارویی با وزیران کشور میزبان، مصر نداشت به همین دلیل بعد از دریافت مدال و خوش‌و‌بش با دو چهره دیگر، سریعا با تغییر مسیر به سمت جام رفت.



عکس یادگاری ریبری با بلماضی



فرانک ریبری، ستاره سابق بایرن و تیم ملی فرانسه بعد از قهرمانی الجزایر با سرمربی الجزایری-فرانسوی این تیم و در حالی که پرچم الجزایر را در دست گرفته بود عکس یادگاری گرفت. بی‌تردید بلماضی این روزها نه برای الجزایری‌ها که برای فرانسوی‌ها نیز یک مربی پرافتخار به حساب می‌آید. جمال بلماضی، کسی که توانست الجزایر را بعد از 29 سال به قهرمانی قاره آفریقا برساند، 43ساله و متولد فرانسه است. او همانطور که خودش در نشست خبری قبل از فینال جام ملت‌ها گفت، یکی از مهاجرانی بود که همچون آلوی سیسه، سرمربی تیم ملی سنگال در خیابان‌های فرانسه فوتبال بازی کرده است. او فوتبال حرفه‌ای را در پاری‌سن‌ژرمن آغاز کرده و در تیم‌های بزرگی چون مارسی، کان، سلتاویگو، منچسترسیتی و ساوتهمپتون عضویت داشته است.
او که در فرانسه به دنیا آمده و تمام رده‌های فوتبال را در این کشور سپری کرده بود، از ابتدا و از سال 2000 که یکی از بهترین بازیکنان مارسی و یکی از هافبک‌های خوب لیگ فرانسه بود در تیم ملی الجزایر بازی کرد، هرچند تنها 20 بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت شد.
او در سال 2010 و در حالی که 34 سال بیشتر نداشت به‌عنوان سرمربی تیم لخویا در لیگ ستارگان قطر مشغول به کار شد و در همان سال لیگ ستارگان را همراه این تیم برد. او سال بعد هم همین عنوان را تکرار کرد و تا آخرین روز حضورش در این تیم و در پایان فصل 2018 در مجموع 4 قهرمانی با الدحیل (لخویا) در لیگ ستارگان، دو جام امیر قطر و یک جام حذفی را به‌دست آورد.
او در مربیگری ملی هم موفق است چراکه وقتی در ماه اوت 2018 هدایت تیم الجزایر را بر عهده گرفت این تیم نتایج خوبی با رباح ماجر کسب نکرده بود. بلماضی حتی جام ملت‌های آفریقا را خوب شروع نکرد و با یک باخت به بنین و تساوی برابر گامبیا در مرحله گروهی مقدماتی مسابقات بشدت تحت فشار قرار گرفت اما با وجود انتقادهای زیاد در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا حریفان را از پیش‌رو برداشت و به مقام قهرمانی رسید. حالا قهرمانی بلماضی در جام ملت‌های آفریقا، ستاره فرانسوی، فرانک ریبری را سر ذوق آورده و او هم در کنار بلماضی با پرچم تیم ملی الجزایر عکس یادگاری گرفته است.


 


Page Generated in 0.0066 sec