printlogo


کد خبر: 188096تاریخ: 1398/3/21 00:00
فتحی: تاج من را برای جدایی مجیدی قانع کرد

فرهاد مجیدی سرمربی تیم امید شد. حضور او در کنار تیم امید به منزله قطع همکاری‌اش با تیم استقلال است اما فتحی مدیرعامل استقلال در خصوص این جدایی چه نظری دارد؟ فتحی در این زمینه می‌گوید: «مجیدی سرمایه استقلال است و ما به حضور ایشان علاقه داشتیم. ایشان را با علم به استقلال آوردیم و او برای تیم مفید بود. ما و ایشان به ادامه همکاری علاقه داشتیم اما وقتی که آقای تاج درخواست کردند، برخلاف میل باطنی و به دلیل اینکه همیشه منافع ملی را ترجیح می‌دهم در جلسه فنی با حضور آقای تاج و اعضای کمیته فنی فدراسیون قانع شدیم تا آقای مجیدی را در اختیار تیم امید قرار دهیم. آقای مجیدی استقلالی بودند، هستند و با تمام وجود می‌خواستیم او را داشته باشیم اما منافع تیم ملی ارجح بود و تصمیم گرفتیم از حضور ایشان در فدراسیون فوتبال استفاده شود.»
 مدیرعامل استقلال درباره حضور دستیاران استراماچونی نیز اینطور می‌گوید: «دستیاران او یکشنبه شب به تهران آمدند و از امکانات بازدید کردند. در حال رایزنی برای برنامه‌ریزی هستیم. ایشان بعد از امضای قرارداد به تهران می‌آیند. تمام صحبت‌ها انجام شده و تنها امضای قرارداد مانده است. قرارداد استقلال با او دوساله خواهد بود.» مدیر عامل استقلال در مورد وضعیت شفر می‌گوید: «ما از ایشان تشکر می‌کنیم و او به باشگاه کمک کرده است. به لحاظ فنی نتوانستیم با او ادامه دهیم و برای او آرزوی موفقیت در زندگی فنی را داریم. از طریق فیفا مباحث مالی او را حل می‌کنیم. ایشان با خاطره خوب تهران را ترک کردند و برای او در تیم جدید آرزوی موفقیت می‌کنم و عقیده دارم مسائل حاشیه‌ای کمکی نمی‌کند.»

 


 استقلال دوباره سراغ بازیکنان خارجی می‌رود

تیم استقلال نسبت به فصل گذشته تغییرات نسبتاً زیادی خواهد داشت. آبی‌پوشان فصل گذشته از چهار بازیکن خارجی استفاده می‌کردند که حالا حداقل دو نفر از آنها را در اختیار ندارند. طارق همام، پاتوسی، ایسما و منشا چهار بازیکن خارجی این تیم بودند که به جز پاتوسی، عملکرد سایرین خیلی ایده‌آل نبود. از این جمع جدایی منشا و ایسما قطعی شده اما پاتوسی و طارق در بلاتکلیفی به سر می‌برند. احتمال اینکه باشگاه استقلال به جای خارجی‌های جدا شده‌اش اقدام به جذب یکی دو بازیکن خارجی دیگر بکند کم نیست. آندره استراماچونی نیز گزینه‌هایی را به مسوولان باشگاه استقلال معرفی کرده که در بین آنها مهاجم و هافبک هم دیده می‌شود. براساس این گزارش، احتمال اینکه در نقل و انتقالات تابستانی یک مهاجم و یک هافبک تهاجمی خارجی به جمع آبی‌پوشان اضافه شود کم نیست. البته استقلال به غیر از چند بازیکن، هیچ خاطره خوشی از جذب بازیکنان خارجی ندارد و در اکثر مواقع در جذب بازیکنان دچار مشکل شده است. مسوولان استقلال هنوز که هنوز است تاوان خرید بازیکنانی را می‌دهند که نقش آنها نیمکت پر کردن بوده است اما به هر حال مربیان خارجی برای خود فلسفه‌ای دارند و مسوولان استقلال نیز باید به خواسته آنها توجه کنند، هرچند که هنوز برای هواداری که طی این سال‌ها به شدت از نابسامانی استقلال لطمه خورده میزان توانایی و نقش مربی جدید مجهول است.


Page Generated in 0.0040 sec