printlogo


کد خبر: 261151تاریخ: 1401/9/12 00:00
استقلال و پرسپولیس چه زمانی به آسیا بازمی‌گردند؟
ارسال مدارک سرخابی‌ها در بحبوحه نقل و انتقالات


مهدی تاج در تاریخ 21 آبان 1401 در مصاحبه‌ای نوید رفع تعلیق آسیایی پرسپولیس و استقلال را تا 10،15 روز پیش رویش داده بود اما همچنان خبری قطعی مبنی بر این رفع تعلیق منتشر نشده است. تاج گفته بود: «پرسپولیس و استقلال می‌توانند به لیگ قهرمانان آسیا برگردند. یکی از مسائلی‌ که خیلی جدی دنبالش بودم همین مسأله رفع تعلیق بود و 10،15 روز آینده رفع تعلیق خواهیم شد و در کنگره بعدی AFC موانع مورد نظر
 برای تعلیق را برطرف می‌کنیم.»
پیش از تاج، البته حمید سجادی، وزیر ورزش در تاریخ 8 شهریور این نوید را داده و گفته بود: «یکی از اشکالات همین قضایا بود. مالکیت دو تیم مشترک و بحث بدهی و مالیات بود. بحث مالیات برای محافل بین‌المللی مهم است. مالیات‌های‌شان تعیین تکلیف شده که چطور پرداخت کنند. اسناد AFC قابل قبول است. متأسفانه بعد از محرومیت، رکن استانداردسازی، الان تعلیق است. قرار است تلاش شود از دی ماه این تعلیق رفع شود. از دی ماه مدارکی که این دو باشگاه تهیه می‌کنند را می‌توانیم ارسال کنیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که تعلیق برطرف شود.»
سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، با اینکه مدت‌هاست از عضویت و فعالیت در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای استعفا داده اما به عنوان یکی از مطلعان فرایند صدور مجوز حرفه‌ای، درباره وضعیت استقلال و پرسپولیس به ایران ورزشی می‌گوید: «با اینکه تعلیق دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت رسمی برداشته نشده اما می‌‌توان گفت قطعاً پنجره نقل و انتقالات باز می‌شود. از طرفی با توجه به اینکه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به سال آینده موکول شده است، زمان باز شدن پنجره‌های ارسال مدارک برای AFC هم تغییر کرده است. از ماه‌های آینده و احتمالاً از دی ماه پنجره باز می‌شود و دو باشگاه می‌توانند مدارک خود را ارسال کنند تا در نهایت مدارک بررسی شود و اعلام کنند که کدام باشگاه‌ها می‌توانند در مسابقات آسیایی حاضر شوند.»
آیا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بعد از محرومیت از حضور در دوره پیشین لیگ قهرمانان آسیا و مشکلات متعددی که نقص مدارک‌ برای‌شان به وجود آورده، برای دوره پیش رو، آمادگی این را دارند که فارغ از دردسرهای گذشته، مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند؟ یا دوری این دو باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا، طولانی‌تر می‌شود؟

 


Page Generated in 0.0055 sec