printlogo


کد خبر: 246709تاریخ: 1401/2/25 00:00
فولاد خوزستان یک - استقلال 2
شبی که جـام آبــی شد

حمیدرضا عرب    
 
شنبه 24/2/1401، هفته بیست و هفتم بیست و یکمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه شهدای اهواز، ساعت:19:45، تماشاگر: بدون تماشاگر
فولاد: یک
گل: علیرضا کوشکی (3+90)
استقلال: 2
گل‌ها: امیرحسین حسین‌زاده (53)، صالح حردانی (73)
داور: محمدحسین زاهدی‌فر
کمک‌ها: حسین مرادی، علی احمدی
اخطار: زبیر نیک‌نفس، امیرحسین حسین‌زاده، حسین حسینی، محمد دانشگر (استقلال)، نادر غبیشاوی (مربی فولاد)، محمد آبشک، ساسان انصاری (فولاد)
بازیکن برتر: صالح حردانی (استقلال)
فولاد: شهاب گردان، عارف آقاسی، موسی کولی‌بالی، مهدی شیری (83 - علیرضا کوشکی)، وحید حیدریه، آرش رضاوند (33 - آبشک)، حمید بوحمدان (77 - ساسان حسینی)، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی (83- محمدرضا خلعتبری)، محمدرضا عباسی (77 - مجتبی نجاریان)، شیمبا
سرمربی: جواد نکونام
 استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف غلامی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، صالح حردانی (80 - وریا غفوری)، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا (90 - جعفر سلمانی)، امیرحسین حسین‌زاده (80 - ارسلان مطهری)، آرمان رمضانی (68- سعید مهری)
سرمربی: فرهاد مجیدی
 استقلال با ترکیبی که قابل پیش‌بینی بود، بازی را هجومی آغاز کرد و حتی در همان دقایق نخست می‌توانست با بغل پای یامگا روی ارسال زمینی جلالی به گل برسد که در آخرین لحظه آقاسی توپ را به کرنر فرستاد. استقلال بعد از این موقعیت کرنرهای متعددی را به دست آورد تا شاید در ابتدای این بازی به گل دست یابد و با خیالی آسوده‌تر به بازی ادامه دهد اما کم‌دقتی و تجمع قابل توجه مدافعان فولاد باعث شد استقلال به اهدافش نرسد. فولاد که وضعیت را بغرنج می‌دید و عملاً در میانه میدان تیمی بود که غالب پاس‌هایش به خطا می‌رفت و برتری عددی آن چنانی نداشت، در صدد جبران برآمد تا از زیر بار فشار حملات استقلال خارج شود که تا حدی هم موفق بود. محصول این تاکتیک به مانند آنچه برای استقلال به دست آمد، کرنرهایی بود که البته هیچ یک به ثمر نرسید تا 20 دقیقه آغازین این بازی بی‌آنکه توپی از خط دروازه عبور کند، بگذرد.
تردیدی نیست اگر تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه شهدای فولاد را داشتند، نمایش دو تیم تفاوت‌های آشکاری داشت اما به دلایلی این بازی در غیاب هواداران دو تیم برگزار شد تا سکوت بر فضای این تقابل حکمفرما باشد و هیجان آن چنانی بخصوص در نیمه اول که دو تیم با احتیاط قابل توجهی مقابل هم قرار گرفتند، حکمفرما نباشد.
در نیمه دوم اما ماجرا به کلی متفاوت بود و در حالی که فولاد نیز با اشتهای بیشتری دقایق نخست نیمه اول را آغاز کرد و یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه به دست آورد اما دقیقه 53 استقلال به گل نخست خود رسید تا فولاد سختی تقابل با استقلال را بیش از نیمه اول احساس کند. در این دقیقه صالح حردانی که انگیزه بالایی در این میدان داشت از سمت راست توپ را برای حسین‌زاده ارسال کرد که این بازیکن بی‌معطلی توپ را با روی پای راست به قعر دروازه فولاد کوبید و تیمش را پیش انداخت.
بعد از این گل فولاد دیگر آن احتیاط نیمه نخست را نداشت و بی‌محاباتر به بازی ادامه داد تا شاید گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند. این تلاش اما برای فولاد ثمری نداشت و آبی‌ها که ضد حملات خطرناکی را ترتیب می‌دادند روی یک حمله برق‌آسا در دقیقه 73 توانستند با شوت مواج حردانی گل دوم را هم وارد دروازه فولاد کنند. پاس این گل را مهدی‌پور برای حردانی فراهم کرد تا بهترین بازیکن این میدان پایش به گلزنی هم باز شود و خیال استقلال را برای رسیدن به یک برد بزرگ آسوده کند.
گل دوم استقلال اما باعث شد فرهاد مجیدی برخی بازیکنان کلیدی خود را از میدان بیرون ببرد تا برای بازی‌های آتی کمتر احساس خستگی کنند که این حربه باعث شد فولاد با انگیزه بیشتری به سمت دروازه استقلال حمله کند که سد بزرگی همچون حسینی بارها موقعیت‌ها را از این تیم گرفت. با این حال حملات فولاد تا جایی ادامه یافت که پاس انصاری توسط کوشکی در دقیقه 3+90 به ثمر نشست و این تیم موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند. اما این گل خللی در پیروزی استقلال وارد نیاورد تا آبی‌ها یکی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. بردی که سبب شد قهرمانی استقلال در لیگ قطعی شود و آبی‌ها بعد از هشت فصل ناکامی صاحب جام قهرمانی شوند. هر چند که برای قطعی کردن این موقعیت آبی‌ها باید در بازی‌های آتی امتیازاتی را به چنگ آورند، هرچند که باید استقلال را قهرمان لیگ برتر در دوره بیست و یکم دانست.
 
نیک‌نفس و دانشگر غایبان بازی با آلومینیوم
زبیر نیک‌نفس و محمد دانشگر به دلیل دریافت کارت زرد در بازی با فولاد خوزستان بازی با آلومینیوم اراک را که پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود از دست دادند. شدت برخوردها در بازی استقلال مقابل فولاد به حدی بالا بود که این بازیکنان نتوانستند از اخطارهای داوران مصون بمانند و حالا از بازی مقابل آلومینیوم اراک محروم خواهند بود. در شرایطی که روزبه چشمی نیز در ترکیب استقلال نیست غیبت زبیر نیک نفس خط میانی استقلال را خالی از بازیکنان فیزیکی و توپگیر خواهد کرد. به احتمال زیاد فرهاد مجیدی در آن بازی از سعید مهری استفاده خواهد کرد و به این بازیکن میدان خواهد داد.

 


Page Generated in 0.0047 sec