printlogo


کد خبر: 246707تاریخ: 1401/2/25 00:00
کار سخت ویستاتوربین و رایکا
کدام تیم سقوط می‌کند؟

گزارش
عرشیا  برزگر    
 
پنج هفته به پایان رقابت‌های لیگ یک باقی مانده و هنوز تکلیف سومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته دوم مشخص نیست. اتفاقی که شاید تا دو سه هفته آینده هم به همین صورت بماند. 
سقوط دو تیم ماشین‌سازی تبریز و شاهین بوشهر که قطعی شده و بازی‌های آنها به‌دلیل حساسیتی که برای سایر رقبای‌شان دارد زیر ذره‌بین خواهد بود. اما فاصله امتیازی کم پنج تیم انتهای جدول باعث شده هر بازی برای آنها حکم یک فینال و ارزش بقا در لیگ را داشته باشد.
 
رایکا و پنج بازی سخت
پیروز قربانی مثل تمام چهار مربی دیگر با اطمینان از بقای تیمش صحبت می‌کند. البته چاره‌ای ندارد چون باید روحیه شاگردانش را در بهترین شرایط حفظ کند. 
او پنج بازی سخت را پیش رو دارد. فراز کمالوند که نتوانسته با خیبر خرم‌آباد نتایج قابل قبولی را به دست آورد برای جلب اعتماد مالک باشگاه همه تلاشش را در این هفته‌های باقی‌مانده انجام می‌دهد تا حداکثر امتیازها را به دست آورد. تیم او اولین حریف رایکا خواهد بود. مس شهربابک هم با وحید رضایی برای بهبود جایگاهش در جدول انگیزه‌های بسیاری دارد و همین کار شاگردان قربانی را سخت می‌کند. 
خوشه طلایی هم شرایطی نزدیک به مس شهربابک دارد. اما شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین رقابت، بازی رایکا مقابل سایپا خواهد بود. این دو تیم در حال حاضر گزینه سقوط هستند و اگر در آن روز به سه امتیاز این بازی نیاز داشته باشند آن وقت اهمیت این مسابقه دوچندان می‌شود. 
رایکا در آخرین بازی لیگ به مصاف تیم متحول شده شمس آذر قزوین می‌رود که با سعید دقیقی سخت امتیاز از دست می‌دهد.
 
استقلال ملاثانی و سه هفته نفسگیر
آبی‌های ملاثانی با 33 امتیاز شرایط خیلی خوبی در انتهای جدول ندارند. شاید آنها بعد از سه بازی پیش رو تکلیف‌شان مشخص شود. این تیم در ابتدا با تیم سقوط کرده ماشین‌سازی روبه‌رو خواهد شد که اگر تصور کنیم این بازی خیلی آسان و راحت است سخت در اشتباه هستیم. با اینکه تیم تبریزی سقوط کرده اما بازیکنانش مثل بازی قبل با تمام توان به زمین می‌آیند. بعد از این بازی، استقلال ملاثانی یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصلش را پیش رو دارد. آنها با تیم مدعی ملوان بازی می‌کنند که برای صعود فقط به پیروزی فکر می‌کند. 
سومین بازی این تیم با دیگر تیم سقوط کرده یعنی شاهین بوشهر خواهد بود که آن بازی هم برای‌شان شرایطی شبیه به بازی با ماشین‌سازی دارد. اگر تکلیف استقلال ملاثانی در این سه بازی مشخص شود آن وقت دو بازی بعدی‌شان با شهرداری همدان و آرمان‌گهر تشریفاتی می‌شود.
 
سایپا و استرس چهار هفته‌ای
سایپا با حمید درخشان چهار هفته حساس را پیش‌رو دارد. نارنجی‌پوشان تهرانی در دو بازی اول با دو تیم سقوط کرده بازی می‌کنند که درباره حساسیت و اهمیت بازی‌های این دو تیم در بالا صحبت شده است. 
درخشان آنقدر تجربه دارد که به هیچ وجه حریفانش را دست‌کم نگیرد. آنها بعد از این دو بازی سرنوشت‌ساز با آرمان‌گهر مصاف می‌دهند که اگر در سه چهار بازی براحتی امتیاز از دست نمی‌دادند الان مدعی صعود بودند. اما اگر تکلیف سومین تیم سقوط‌کننده به هفته‌های پایانی بکشد آن وقت بازی سایپا با رایکا بابل مهم‌ترین بازی دو تیم خواهد بود. شاگردان حمید درخشان در آخرین بازی هم به مصاف شهرداری همدان می‌روند.
 
سخت‌ترین بازی‌ها در انتظار ویستاتوربین
بازیکنان ویستاتوربین با اینکه همین الان سه امتیاز از رایکا بیشتر دارند اما خیلی خوب می‌دانند این مهم حاشیه امنیت مطمئنی برای‌شان نیست. آنها شاید در دو بازی فقط با تیم‌های مدعی روبه‌رو می‌شوند اما سه بازی دیگرشان هم سخت است.  ویستاتوربین در اولین بازی با تیم مدعی مس کرمان روبه‌رو می‌شود که بعد از تساوی هفته گذشته نمی‌خواهد باز هم امتیاز از دست بدهد. تیم تهرانی در سه بازی بعدی با پارس جم، مس شهربابک و خیبرخرم‌آباد مصاف می‌دهد که مربیان هر کدام از این سه تیم برای پیروزی انگیزه‌های بسیاری دارند. ویستاتوربین در هفته پایانی با ملوان روبه‌رو می‌شود که اگر دو تیم به امتیاز نیازی داشته باشند آن وقت یک فینال تمام عیار را شاهد خواهیم بود.
 
 حاشیه امنیت برای شهرداری آستارا
شهرداری آستارا با 36 امتیاز شرایطش نسبت به چهار تیم دیگر بهتر است. آنها یک بازی فوق‌العاده حساس با مس کرمان در هفته سی و دوم دارند که سه امتیاز می‌تواند تعیین‌کننده باشد. 
اما چهار بازی دیگر این تیم با استقلال خوزستان، قشقایی شیراز، مس شهربابک و پارس جنوبی خواهد بود که شاید بازی‌شان با تیم شیرازی به‌دلیل همسایه بودن تا حدودی حساسیت بیشتری داشته باشد. 
اما اینها دلیل نمی‌شود که پایان رافت و شاگردانش کار را برای خود تمام شده بدانند.
 

Page Generated in 0.0052 sec