printlogo


کد خبر: 246701تاریخ: 1401/2/25 00:00
پرونده مهاجم گل‌گهر وارد فاز جدید شد
ورود اینترپل به ماجرای بازیکن گابنی؟

پرونده تخلف باشگاه گل‌گهر در ماجرای اریک بانیاما بازیکن گابنی این تیم در نهایت پس از بررسی در کمیته انضباطی، کمیته استیناف و اعاده دادرسی تأیید شد تا این پرونده از بعد رسیدگی به نتایج باشگاه سیرجانی بسته شود، اما هنوز ابعاد دیگری از این ماجرا در کمیته انضباطی در حال رسیدگی است. 
بعد از درخواست کمیته انضباطی و پیگیری‌های پلیس فتا، مشخص شد که منشأ ایمیل‌های جعلی ارسال شده به فدراسیون فوتبال ایران از کشور هنگ‌کنگ بوده و فرد یا افرادی از این کشور ایمیل‌های جعلی را به ایران ارسال کرده‌اند، موضوعی که پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر را با پیچیدگی‌هایی همراه کرده است. در واقع اکنون پرونده اریک بانیاما در کمیته انضباطی از زاویه جعل در دو بعد پیگیری می‌شود. 
ابتدا در خصوص فرد جاعل یا افرادی که این مدارک را با مقاصد مورد نظر خودشان جعل کرده‌ و دوم فرد یا افرادی که این مدارک جعلی را به فدراسیون ارائه داده‌اند یا براساس قانون متهم به استفاده و ارائه اسناد مجعول هستند. 
پیرو پیگیری‌های کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و با توجه به اینکه براساس گزارش استعلام دریافت شده، منبع ارسال ایمیل‌های جعلی کشور هنگ‌کنگ بوده، از پلیس بین‌الملل (اینترپل) درخواست شده پیگیری‌های لازم را در خصوص شناسایی افراد جعل‌کننده در این کشور انجام دهد. 
تاکنون نتیجه تحقیقات پلیس بین‌الملل اعلام نشده است. پرونده بازیکن گل‌گهر همچنان در انتظار پاسخ استعلام‌های لازم و شناسایی جاعلان مدارک غیر واقعی و همچنین ارائه‌دهندگان اسناد مجعول مورد استفاده در داخل کشور است تا علاوه بر اعلام رأی نهایی در خصوص نتایج، از بعد اسناد جعلی موجود در پرونده نیز احکام لازم صادر شود.
 ناصر ارضی وکیل باشگاه گل‌گهر سیرجان در باره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر می‌گوید: «بنده به‌عنوان نماینده حقوقی باشگاه گل‌گهر از طریق رسانه‌ها از موضوع مطلع شدم. احتمال می‌دهم این مسأله توسط ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مورد مطالبه قرار گرفته باشد چون باشگاه گل‌گهر سیرجان مکاتبه یا خواسته‌ای از پلیس اینترپل نداشته است. براساس حکم صادره علی‌الخصوص قسمت انتهایی آن، پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر تا یافتن جاعل یا جاعلین مفتوح خواهد بود. بارها از فدراسیون فوتبال و پلیس محترم فتا درخواست کردیم سریع‌تر مرتکبین را شناسایی و اعلام کنند ولی ترتیب اثری داده نشد، اما اقدام فدراسیون فوتبال در برهه زمانی حاضر پس از صدور رأی قطعی در جای خود جالب توجه است. باشگاه گل‌گهر سیرجان از این موضوع استقبال کرده و اعلام می‌کند هر کاری در جهت کشف واقعیت لازم باشد انجام می‌دهد، چرا که اعتقاد راسخ داریم با شناسایی مقصران اصلی این قضیه افکار عمومی قانع خواهند شد که  اجحاف بزرگی در حق باشگاه گل‌گهر سیرجان صورت گرفته است. از آنجا که نظریه پلیس محترم فتا به‌دلیل محرمانه بودن در اختیار این باشگاه قرار نگرفت صحبت کردن در خصوص مفاد آن سخت و ناممکن است ولی براساس شنیده‌ها، جاعلین در خارج از کشور ایران هستند و به همین دلیل شناسایی آنها کمی دشوار است. به هر حال باشگاه گل‌گهر سیرجان که هیچگونه رفتار خلاف واقع و خارج از مقررات و دستورالعمل‌ها در جذب بازیکن نداشته از رسیدگی و شناسایی اشخاص دخیل و در نهایت مجازات آنها استقبال می‌کند.»
 

Page Generated in 0.0054 sec