printlogo


کد خبر: 246691تاریخ: 1401/2/25 00:00
کدام اولویت؟

فرخ حسابی
 
تیم ملی ایران در بی‌برنامه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. این تیم خود را برای جام جهانی آماده نمی‌کند بلکه فقط در انتظار شروع جام جهانی است! دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی در همین شرایط خواستار تقویت کادر فنی خود با اضافه شدن دو دستیار جدید که ظاهراً هموطن او هستند، شده است.
اینکه اسکوچیچ برای تقویت کادر فنی خود برنامه داشته باشد و افرادی که هماهنگ با خودش و از مکتب مربیگری کرواسی هستند را مد نظر دارد، اتفاقی قابل قبول در شرایط عادی است. سرمربی تیم ملی ایران حتماً برای پویا شدن کادر فنی به افرادی متخصص نیاز دارد و البته درست این است که سطح این افراد هم در حد یک تیم حاضر در جام جهانی و تیم اول آسیا باشد.
اما موضوع اصلی این است که تیم ملی ایران شرایط عادی ندارد. تقویت کادر فنی برای تیمی که درگیر چالش مسابقات تدارکاتی و آماده‌سازی می‌شود و کمبودهای خود را در جریان این اردوها و مسابقات نشان می‌دهد، منطقی به نظر می‌رسد. تیم ایران به همراه فدراسیون و سرمربی آن اما نه برنامه مشخصی دارند، نه برای بازی‌های تدارکاتی خود هدف‌گذاری کرده‌اند و نه حتی زمان اردوها را به طور دقیق اعلام کرده‌اند.
اسکوچیچ بیش از هر چیز باید یک برنامه دقیق و با جزئیات کامل را طراحی کرده و آن را به فدراسیون ارائه کند. اولویت این برنامه نیز باید مشخص کردن تعداد و زمان بازی‌های تدارکاتی و نوع حریفان در این بازی‌ها باشد و البته زمانبندی دقیق برای اردوها و امکانات مورد نیاز. در دل چنین برنامه جامعی می‌توان به تقویت کادر فنی نیز با ارائه دلیل و فکت پرداخت. با وضعیت فعلی اما چنین درخواستی غیرمنطقی و عجیب و دست‌کم بی‌موقع و خارج از اولویت‌های اصلی تیم ملی به نظر می‌رسد.

Page Generated in 0.0042 sec