printlogo


کد خبر: 246683تاریخ: 1401/2/25 00:00
معنی توسعه در دوومیدانی را هم فهمیدیم!

هادی سپهرزاد* 
 
مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور جوانان در حالی برگزار شد که مقایسه رکوردها با رکوردهای ملی اختلاف زیادی را نشان می‌دهد. برخی از رکوردها هم به حدی پایین است که به پای رکوردهای نفرات هشتم سالیان گذشته هم نمی‌رسد، یعنی دوومیدانی تا این حد افت کرده است.
فدراسیون برای نخستین بار تاریخ‌ساز شد و نتوانست در یک ماده ورزشکار داشته باشد. در رشته دهگانه فقط یک شرکت‌کننده حضور داشت و قاعدتاً برگزاری مسابقه با یک نفر اشتباه است. گویا برگزار کردند اما در نتیجه گروهی محاسبه نکردند. دهگانه ماده‌ای است که من و پیشکسوتان با تمام سختی‌ها آن را در سطح اول آسیا مطرح و در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کردیم. تأسف دارد که به این وضعیت افتاده است.
اتفاق عجیبی است که در یک کشور ۸۰ میلیون نفری نتوانند هشت خط دهگانه که کمترین تعداد است را پر کنند. ما باید حداقل ۸۰ نفر دهگانه‌کار در خط مسابقات جوانان داشته باشیم.
آقایان از زمانی که به فدراسیون آمده‌اند از توسعه دوومیدانی صحبت می‌کنند، معنی توسعه را هم فهمیدیم! اکثر ماده‌ها با ۴، ۵ شرکت‌کننده برگزار شدند. این فاجعه است که برای یک مسابقه ورزشکار به تعداد درست و کامل نداشته باشیم. در برخی مواد تعداد شرکت‌کنندگان زیاد اما کیفیت فوق‌العاده پایین بود. رکوردهای ضعیف این مسابقات تقریباً در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بود.
* کارشناس دوومیدانی

Page Generated in 0.0045 sec