printlogo


کد خبر: 246676تاریخ: 1401/2/25 00:00
نگاهی به آخرین وضعیت فوتبال ایران در مسیر کانادا
تیم ملی در سرزمین های شمالی

نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بامداد ۱۶ خردادماه مقابل تیم ملی کانادا در ورزشگاه BC Place ونکوور برگزار می‌شود. این یعنی بالاخره طلسم‌ها شکسته شد و ما برای فیفادی پیش رو یک بازی تدارکاتی را قطعی کرده‌ایم. مسابقه‌ای که از بسیاری جهات برای ما حائز اهمیت است و فارغ از هر انتقادی درباره مسافت طولانی تا کانادا می‌تواند گام مهمی در آماده‌سازی تیم برای حضور در جام جهانی قطر به حساب ‌آید. درباره این مسابقه و روند آماده‌سازی تیم اما نکات بسیاری این روزها مطرح می‌شود. در یک کلام اینکه آخرین وضعیت تیم ملی در آستانه سفر به ونکوور چگونه است و همه سؤالاتی که در این رابطه مطرح می‌شود. در این گزارش می‌خواهیم نگاهی اجمالی داشته باشیم به آنچه پیرامون تیم ملی رخ می‌دهد.
 
دومین حریف تدارکاتی تیم ملی
از همان زمان که بازی تدارکاتی تیم ملی با کانادا قطعی شده است میرشاد ماجدی در تلاش است که دومین بازی تدارکاتی تیم ملی را هم در همان امریکای شمالی نهایی کند که سفر طولانی تیم ملی به این قاره، حداقل با دو بازی تدارکاتی همراه باشد. او اما تاکنون موفق به مذاکره جدی با هیچ گزینه‌ای در امریکای شمالی نشده است. البته که مذاکراتش با آلبانی هم بی‌نتیجه مانده و روند مذاکرات نتوانسته رضایت فدراسیون فوتبال ایران را برای بازی با این تیم جلب کند. گویا فدراسیون فوتبال ایران با ارسال درخواست رسمی به چهار فدراسیون خواستار برگزاری دومین بازی تدارکاتی خود پس از رویارویی با کانادا شده که تا کنون آلبانی از میان این چهار گزینه حذف شده است. گویا آلبانی برای بازی با ایران درخواست پول کرده بود و هزینه اقامت را هم می‌خواسته به گردن ایران بیندازد که این موضوع با مخالفت تیم ملی فوتبال ایران همراه شد.
 
این روزهای حساس اسکوچیچ کجاست؟
درست است تاکنون کسی با اسکوچیچ کاری نداشته و خیلی از کارشناسان حتی معتقد بودند حضور او در کرواسی و تماشای بازی‌های لیگ این کشور شاید هم برای سرمربی تیم ملی بهتر باشد اما انتظار می‌رفت در فاصله یک ماه مانده به فیفادی او به ایران باز می‌گشت تا برنامه‌های خود را با فدراسیون فوتبال نهایی می‌کرد. قرار بود او جمعه 23 اردیبهشت ماه به ایران بازگردد اما زمان بازگشت او باز هم به تعویق افتاد و گویا یکشنبه (امروز) به ایران بازمی‌گردد و فردا (دوشنبه) می‌تواند در جلسه‌ای با میرشاد ماجدی درباره لیست تیم ملی و زمان سفر به کانادا، صحبت کند. با توجه به همه اتفاقاتی که پیش روی تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد، حضور اسکوچیچ و مشارکت او در برنامه‌ریزی‌ها با توجه به نیاز تیم ملی و برنامه‌هایی که خودش برای هدایت تیم دارد، می‌تواند کمک بزرگی به روند آماده‌سازی تیم باشد.
 
 لیست تیم ملی با توجه به مصدومان
همان‌طور که حمید استیلی، مدیر تیم ملی در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده است، گویا اسکوچیچ برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی با بازیکنانی مواجه است که احتمالاً می‌تواند در جام جهانی از حضورشان بهره ببرد اما به‌دلیل مصدومیت، برای دعوت‌شان به تیم ملی، ابهاماتی دارد. استیلی البته درباره این مصدومان گفت: «وضعیت وحید امیری خوب است و در حال انجام فیزیوتراپی و به امید خدا به جام جهانی هم می‌رسد. شجاع خلیل‌زاده یک عمل جراحی کرده که وضعیت خوبی دارد. شهاب زاهدی هم مصدومیت داشت که خدا را شکر وضعیتش بهتر است. سامان قدوس و کاوه رضایی هم به تمرینات برگشتند و مشکلی ندارند.» با این حال اما لیست تیم ملی فردا بعد از حضور اسکوچیچ در ایران، مشخص خواهد شد.
 
لژیونرها از محل اقامت‌شان بیایند ونکوور
همزمان با پیگیری‌هایی که برای دومین بازی تدارکاتی انجام می‌شود، فدراسیون فوتبال نحوه اعزام کاروان تیم ملی را هم بررسی می‌کند. البته هنوز نتیجه‌ای قطعی در این رابطه گرفته نشده است اما این‌طور که به نظر می‌رسد تعداد زیاد لژیونرها در تیم ملی باعث شده میرشاد ماجدی به‌دنبال تهیه بلیت مستقیم برای این بازیکنان از مبدأ کشورهایی که در آن بازی می‌کنند به مقصد کانادا باشد. همین موضوع احتمال اینکه کاروان تیم ملی با پرواز چارتر راهی کانادا شود را کم می‌کند. به هر حال با توجه به‌مدت زمان طولانی پرواز به کانادا و مشکلات تغییر ساعت، برای جلوگیری از خستگی بازیکنان این شاید بهترین تصمیم فدراسیون فوتبال باشد. فدراسیون فوتبال فهرستی از اعضای اجرایی تیم ملی را هم در اختیار شورای برون مرزی قرار داده است تا مجوز نهایی را برای آنها بگیرد. زمان پرواز تیم ملی ایران به کانادا پس از بازگشت «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی به ایران و جلسه با میرشاد ماجدی مشخص می‌شود.
 

 


Page Generated in 0.0054 sec