printlogo


کد خبر: 246671تاریخ: 1401/2/25 00:00
خبر

چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 انصراف داد
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد در پی گفت‌و‌گوهای گسترده با فدراسیون فوتبال چین (CFA)، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به طور رسمی توسط CFA مطلع شد که نمی‌تواند میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 باشد.
چین در تاریخ 5 ژوئن 2019 در کنگره فوق‌العاده AFC در پاریس به‌عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 انتخاب شد. مسابقات 24 تیمی قرار بود در 10 شهر چین از 16 ژوئن تا 16 جولای 2023 میزبانی شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط استثنایی ناشی از همه‌گیری کووید19 که منجر به سلب حق میزبانی توسط فدراسیون چین ارائه شد را تصدیق می‌کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا قدردانی می‌کند که فدراسیون چین و جام ملت‌های آسیا 2023 چین این تصمیم بسیار دشوار اما ضروری را در راستای منافع جمعی جام ملت‌های آسیا 2023 گرفته‌اند، که همچنین زمان لازم را برای AFC برای ارزیابی این تصمیم فراهم کرده است.
 کنفدراسیون فوتبال آسیا به همکاری نزدیک با شرکای تجاری و سهامداران خود برای ترسیم مسیر رو به جلو ادامه خواهد داد و از درک و حمایت آنها در این دوره سپاسگزار است. جزئیات بیشتر در مورد مراحل بعدی مربوط به میزبانی جام ملت‌های آسیا 2023 بزودی اعلام خواهد شد.
 
 تساوی تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل ازبکستان
تیم فوتبال نوجوانان ایران در کمتر از یک‌ماه از زمان شروع آماده‌سازی خود با شرکت در تورنمنت کافا در اولین بازی مقابل ازبکستان به میدان رفت و به کسب نتیجه تساوی رضایت داد.
به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پس از دریافت یک گل‌ از سوی نوجوانان ایران در نیمه نخست این دیدار، رضا قندی‌پور در دقیقه 59 ‌گل تساوی تساوی‌بخش را به ثمر رساند. در ادامه با گل ماهانی صادقی در دقیقه 62 نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان حسین عبدی تغییر کرد اما گل دقیقه 88 ازبک‌ها باعث شد تا بازی با تساوی 2 بر ٢ به پایان برسد.
ترکیب اولیه ایران در این بازی آرشا شکوری، اسماعیل قلی‌زاده، مانی غلامی، عرفان درویش‌عال، ابوالفضل ذولیخایی، سعید امیری، سمیر حبوباتی، امیرمحمد رزاقی‌نیا، علیرضا شریفی، کسری طاهری و ماهان صادقی بود.
ضمن اینکه ماهان صادقی بازیکن استعدادیابی شده از سوی فدراسیون فوتبال در برنامه استعدادیابی سراسری کشور، به‌عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب و معرفی شد.
 
 4 کشور نامزد میزبانی از جام ملت‌های آسیا
احتمال تعویق بازی‌ها قوت گرفت
بعد از اعلام انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا، گمانه زنی‌ها در رسانه‌های عربی برای انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 آغاز شد. قطر به‌دلیل میزبانی از جام جهانی 2022 کاندیدای اول میزبانی از مسابقات جام ملت‌های آسیا است.
در خبرهای غیررسمی در رسانه‌های عربستان شنیده می‌شود این کشور نیز برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا 2023 وارد عمل شده است و درخواست خود را به AFC داده است. البته برخی از رسانه‌های عربی از کاندیدا شدن ژاپن و کره برای میزبانی از این مسابقات خبر می‌دهند. در صورت انتخاب کشوری غرب آسیایی برای میزبانی از این مسابقات یعنی قطر یا عربستان زمان آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا به‌دلیل گرمای هوا در کشورهای میزبان از تابستان 2023 به ابتدای سال 2024 به تعویق می‌افتد.
اما اگر یک کشور شرقی به‌عنوان مثال کره جنوبی یا ژاپن به‌عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 انتخاب شود مسابقات در همان زمان‌بندی گذشته برگزار می‌شود. به‌دلیل اینکه 13 ماه به آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 باقی مانده، قطر می‌تواند بهترین گزینه AFC برای میزبانی از این مسابقات باشد.
 
مربیان جدید تیم ملی زیر بار قرارداد موقت می‌روند؟
دراگان اسکوچیچ به فدراسیون اعلام کرده با توجه به اهمیت و سنگینی روند آماده سازی تیم ملی جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی، به دستیاران بیشتری احتیاج دارد به همین خاطر خواهان حضور  یک مربی کروات و همچنین یک آنالیزور خارجی جدید در کادر فنی تیم ملی کشورمان شده است. روند مذاکرات برای جذب این دو نفر آغاز گشته ولی یک مانع مهم وجود دارد که باید از سر راه برداشته شود. فدراسیونی‌ها تا سر حد امکان دوست ندارند قرارداد بلندمدت ببندند و به همین خاطر دستیاران اسکوچیچ هم فقط تا پایان پیکارهای انتخابی جام جهانی قرارداد داشتند. شرایط ایده‌آل برای مدیران فوتبال ما این است که مربیان جدید مد نظر اسکوچیچ تا پایان جام جهانی قرارداد ببندند اما باید دید این افراد حاضر به پذیرش چنین شرطی می‌شوند و قراردادی چند ماهه با فدراسیون فوتبال ایران منعقد خواهند کرد یا اینکه به هیچ عنوان با قرارداد زیر یک سال کار نمی‌کنند؟
 
اسکوچیچ از فروردین نیوزیلند را نمی‌خواست
مقامات فدراسیون فوتبال رسماً اعلام کرده‌اند بازی تدارکاتی میان ایران و نیوزیلند که قرار بود خردادماه برگزار شود به خاطر مخالفت دراگان اسکوچیچ لغو شده و این دو تیم به مصاف همدیگر نمی‌روند.
از وقتی قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی انجام شد، شایعه بازی با نیوزیلند بر سر زبان‌ها افتاد و دلیل انتخاب این تیم هم نزدیک بودن سبک بازی آنها به انگلیسی‌ها بود ولی پیگیری‌های ما نشان می‌دهد دراگان اسکوچیچ از همان فروردین ماه و چند روز پس از انجام گروه بندی جام جهانی مخالفت خود با برگزاری بازی دوستانه مقابل نیوزیلند را اعلام کرده بود  و دلش نمی‌خواست ایران با این تیم بازی کند. مسئولان فدراسیون هم سرانجام وقتی دیدند سرمربی تیم ملی بر بازی نکردن با این حریف اصرار دارد، نام نیوزیلند را از فهرست رقبای تدارکاتی ایران خط زدند و حالا باید یک تیم جدید جانشین این حریف قاره اقیانوسیه شود. در واقع تا به امروز فقط رویارویی ایران با کانادا قطعی است و سایر دیدارهای تدارکاتی تیم قبل از جام جهانی همچنان در پرده ابهام قرار دارد. مسأله‌ای که به فاصله چند ماه مانده تا آغاز قطر ۲۰۲۲ اصلاً اتفاق خوشایندی محسوب نمی‌شود.
 
 تشکیل جلسه برای تورهای جام جهانی قطر
کمیته تورهای جام جهانی قطر به منظور تعیین شرایط سفر مسافران ایرانی، در تهران تشکیل شد. پرهام جانفشان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: «در این نشست مقرر شد تا نحوه توزیع و فروش بلیت بازی‌ها توسط فیفا و اعلام آن از سوی فدراسیون فوتبال، شرایط اقامت مسافران در قطر و معرفی خطوط پروازی و نظارت بر تبلیغ تورها برای برخورد با سودجویان احتمالی فروش تورهای جام جهانی تعیین شود.»

 


Page Generated in 0.0047 sec