printlogo


کد خبر: 217871تاریخ: 1399/8/11 00:00
بحران پورتو و بازی‌های ضعیف مارگا ادامه دارد
کنسیسائو به طارمی اعتماد می‌کند؟
کنسیسائو اصرار دارد که در پست مهاجم نوک از موسی مارگا استفاده کند. او در 29 بازی فصل گذشته لیگ پرتغال 12 گل برای پورتو زد که در مقایسه با 18 گل زده طارمی آمار ضعیف‌تری است

آرمن ساروخانیان  @armen7791

طارمی وقتی به زمین رفت که کار از کار گذشته بود. پورتو در زمین پاکوش فررا سه بر یک عقب افتاده بود و در ۲۵ دقیقه پایانی تنها توانست یکی از گل‌ها را جبران کند. طارمی در این دقایق تحرک زیادی داشت ولی فرصتی به دست نیاورد. پورتو آشفته بود و حملاتش تنها به سانترهای متوالی و کم‌‌دقت محدود می‌شد.
این دومین باخت این فصل پورتو در لیگ پرتغال بعد از باخت هفته سوم به ماریتیمو با همین نتیجه بود. این اولین بار از سال ۱۹۸۵ است که پورتو در ۶ بازی شروع فصل دو بار می‌بازد. اوضاع برای مدافع عنوان قهرمانی پرتغال اصلاً خوب نیست، برخلاف بنفیکا که هر 5 بازی قبلی‌اش را برده و اگر بوایستا را هم ببرد فاصله دو تیم به 8 امتیاز می‌رسد.
سرژیو کنسیسائو از وضعیت بازی خشمگین بود و در دقایق پایانی اخراج شد. با این حال بعد از بازی تلاش کرد آرامشش را حفظ کند و حرف‌های امیدوارکننده‌ای بزند. سرمربی پورتو گفت: «در این بازی کمبودهای زیادی داشتیم ولی مهم‌ترین نکته این بود که ثبات نداشتیم. اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. باید به پاکوش فررا تبریک بگویم، آنها بهتر از ما بودند.»
کنسیسائو اضافه کرد: «این چهارمین سال حضور من در اینجاست. ما پیش از این هم دوران دشواری را پشت سر گذاشتیم، در مقاطعی تمام تفنگ‌ها به سمت من نشانه رفته بود، ولی این چیزها تزلزلی در من به وجود نمی‌آورد و مثل سابق با قدرت در تمرینات حاضر می‌شوم. هیچ‌کس دوست ندارد ببازد و در این مقطع از فصل عقب بیفتد، ولی باید بتوانیم این شکست را جبران کنیم. می‌دانید که بازیکنان جدید زیادی داریم و باید به هماهنگی برسیم. باید به خوبی تمرین کنیم و با شجاعت و جاه‌طلبی نگاه‌مان به آینده باشد. هیچ راه دیگری وجود ندارد و هرگز تسلیم نمی‌شویم.»
یکی از مشکلات پورتو در این بازی غیبت پپه بود که تست کرونایش در آخرین ساعات مثبت اعلام شد. کنسیسائو درباره تأثیر غیبت مدافع باتجربه‌اش در این شکست گفت: «تیم با پپه تمرین کرده بود. متأسفانه صبح روز بازی متوجه شدیم که تست او مثبت شده و مجبور شدیم برنامه‌مان را تغییر بدهیم. کنترل اوضاع در این شرایط آسان نیست و اوضاع برای ما خوب پیش نرفت ولی نمی‌توان غیبت یک نفر را دلیل شکست دانست و تمام تیم و مربی مقصر هستند. ما نتوانستیم بهترین استراتژی را انتخاب کنیم. ما حریف شایسته‌ای داشتیم. آنها یک هفته برای این بازی تمرین کرده بودند ولی ما از لیگ قهرمانان آمدیم و فرصت کمی داشتیم.»
 
زمان طارمی فرارسیده؟
مهدی طارمی فصل گذشته نمایش درخشانی با ریو آوه داشت و به عنوان آقای گل با پیشنهادات زیادی از لیگ پرتغال و سایر لیگ‌های اروپا روبه‌رو شد. او در نهایت پورتو را انتخاب کرد و حتی مدعی شد که برای پوشیدن پیراهن این تیم از پیشنهادات مالی بالاتر گذشته است. با این حال او هنوز نتوانسته برای تیم جدیدش گلی بزند. کنسیسائو در هیچ‌کدام از شش بازی این فصل لیگ پرتغال از طارمی در ترکیب اصلی استفاده نکرده و دقایق بازی او محدود بوده است. بهترین نمایش طارمی در هفته اول مقابل براگا بود که در سه دقیقه پایانی به زمین رفت و توانست یک پنالتی بگیرد ولی بازی‌های بعدی را هم از روی نیمکت شروع کرد. بیشترین زمان بازی طارمی بازی مقابل ماریتیمو بود که 36 دقیقه در زمین حاضر بود. او در لیگ قهرمانان هم 13 دقیقه مقابل منچسترسیتی بازی کرد؛ مسابقه‌ای که پورتو سه بر یک شکست خورد. کنسیسائو اما از طارمی در برد دو بر صفر مقابل المپیاکوس استفاده نکرد.
به نظر می‌رسد کنسیسائو اعتقادی به استفاده از طارمی در ترکیب اصلی ندارد و او را معمولاً زمانی به زمین می‌فرستد که پورتو عقب افتاده و برای فرار از شکست می‌جنگد. در بازی جمعه شب مقابل پاکوش فررا هم طارمی وقتی به زمین رفت که پورتو دو گل از حریفش عقب بود.
کنسیسائو اصرار دارد که در پست مهاجم نوک از موسی مارگا استفاده کند. او در 29 بازی فصل گذشته لیگ پرتغال 12 گل برای پورتو زد که در مقایسه با 18 گل زده طارمی آمار ضعیف‌تری است. همچنین 7 گل مارگا از روی نقطه پنالتی بود، در حالی که طارمی تنها 5 پنالتی زده بود. مارگا در فصل جاری در 5 بازی فیکس بوده که نتیجه آن دو گل و یک پاس گل است.
 
نمایش ضعیف مارگا
مارگا بازی‌های ضعیفش را مقابل پاکوش فررا تکمیل کرد و آمار هم عملکرد بد مهاجم اهل مالی را تأیید می‌کند. او هیچ ضربه‌ای به سمت دروازه نداشت، هیچ پاس کلیدی به نامش ثبت نشد، تنها 62 درصد پاس‌هایش به مقصد رسید، یک بار اقدام به دریبل کرد که ناموفق بود و 9 بار هم توپ را از دست داد. بدتر از همه خطای هندی بود که در محوطه جریمه مرتکب شد و به پاکوش فررا کمک کرد گل سوم را از روی نقطه پنالتی بزند.
نمایش ضعیف مارگا در شبکه‌های اجتماعی هم با انتقادات شدید هواداران پورتو روبه‌رو شد. حتی برخی از آنها معتقدند که دوره مارگا در پورتو تمام شده است. در این شرایط انتظار می‌رود که کنسیسائو در ترکیب خط حمله‌اش تجدید نظر کند و به طارمی فرصت بیشتری بدهد. پورتو سه‌شنبه در لیگ قهرمانان میزبان مارسی است و با توجه به احتمال بالای سرگروهی منچسترسیتی، دو تیم رقابت نزدیکی برای صعود به عنوان تیم دوم دارند. کنسیسائو که تیمش در خط دفاع مشکلات زیادی دارد، برای این بازی حساس می‌تواند روی بازگشت پپه حساب کند. تست دوم کرونای مدافع سابق رئال منفی شده و او به قلب دفاع برمی‌گردد. باید دید این مربی برای ترمیم خط حمله‌اش چه نقشه‌ای دارد و بالاخره گلزن ایرانی را به ترکیب اصلی می‌فرستد؟ او یک فصل در نانت مربیگری کرده و احتمالاً شناخت خوبی از مارسی داشته باشد. در طرف دیگر ویاش‌بواش هم سابقه نشستن روی نیمکت پورتو را دارد و قطعاً با شناخت کامل به پرتغال سفر می‌کند. این بازی می‌تواند برای طارمی هم جالب باشد، چرا که فصل گذشته گفته می‌شد مارسی به او علاقه‌مند است. تا سه‌شنبه شب صبر کنیم، شاید اولین گل طارمی با پیراهن پورتو در لیگ قهرمانان زده شود.
 

Page Generated in 0.0055 sec