printlogo


کد خبر: 217869تاریخ: 1399/8/11 00:00
ادعای خرید ستاره‌ها برای لودگی در اینستاگرام
مهندس‌ها و دکترهای ثروتمند و بزرگوار در فوتبال ایران!

 
سرمقاله
فرشاد کاس‌نژاد   @Farshadcasnejad
 
از سوی باشگاه‌ها کسانی در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران فعالیت حرفه‌ای می‌کنند که زیسته‌ای در فوتبال ندارند تا بتوانند منافع باشگاه را حفظ کنند. منافع باشگاه با اطلاعات غلط در این بازار به باد می‌رود و عجیب اینکه همین مدیران میانی باشگاه‌ها یا اعضای هیأت مدیره با ادعای کمک مالی و مذاکره با ستاره‌ها و کوشش برای استخدام آنها، در اینستاگرام یک فضای مضحک برای خود می‌سازند و جلوه‌ای از یک مدیر ورزشی جعلی را دست و پا می‌کنند.
هر بار در روند مذاکره با یک ستاره، یک معاون یا عضو هیأت مدیره به ظاهر ثروتمند پیدا می‌شود، بیانیه اینستاگرامی منتشر می‌کند و با ادعای کمک به باشگاه از پرداخت پول حرف می‌زند. ادعاهایی که اغلب واقعیت ندارند و فقط در حد حرف هستند یا اگر واقعیت دارند باید مورد سؤال و بحث باشند که چرا این چهره‌های غریبه با ورزش یکباره با ادعای خرید ستاره‌ها برای باشگاه‌ها وارد این بازی می‌شوند و از دل این ماجرای زرد و بی‌معنا و این شاباش دادن‌ها چه بیرون می‌کشند؟
عبارت «عضو اقتصادی هیأت مدیره» را لابد صد بار شنیده‌اید، اینکه یک چهره متمول را با توجیه عضو اقتصادی وارد تشکیلات باشگاه می‌کنند و آخرش جز مانورهای قدرت مالی و شهرت به عنوان ثروتمند برای آن چهره، باشگاه نصیبی نمی‌برد و تا ابد بدنامی هزینه پول‌های مشکوک نیز روی پیشانی باشگاه است. این پدیده در کوچکترین باشگاه‌های شهرهای کوچک نیز مرسوم شده و بحران مدیریت در باشگاهداری را همه‌گیر نشان می‌دهد.
کارکرد هیأت مدیره باشگاه‌ها باید یک بار دیگر در فوتبال ایران تعریف شود اما بعید است کسی علاقه داشته باشد تعریف دیگری از کارکرد این جایگاه‌ها ساخته شود، چون آنگاه فرصت‌ها برای این چهره‌های ناشناس از دست می‌روند.
در ماجرای استخدام یا تمدید قرارداد هر ستاره فوتبال، مانور ثروت یک چهره از باشگاه نمایش داده می‌شود. همیشه یک نفر بی‌ربط به اقتصاد فوتبال و تازه‌وارد و تازه‌ شناخته شده پیدا می‌شود که حاضر است هزینه استخدام فلان بازیکن را پرداخت کند. کانال‌های هواداری برایش هورا می‌کشند، در اینستاگرام فالوورها به او لایک و کامنت تشکر هدیه می‌دهند اما سرانجام یا از قرارداد خبری نمی‌شود یا اگر قراردادی امضا شود، یک بدهی بزرگ برای آینده باشگاه ثبت شده است، آینده‌ای که دیگر اثری از آثار آن عضو به ظاهر متمول باشگاه پیدا نیست اما بدهی بزرگ روی دوش باشگاه است. در این میان هر روز آن عضو باشگاه به عنوان مهندس و دکتر خردمند و مرد اقتصادی باهوش و بزرگوار و بخشنده معرفی می‌شود. این جریان سوءاستفاده از برند باشگاه‌ها هر سال در نقل و انتقالات تکرار می‌شود و عجیب که همین چهره‌ها پس از چند سال دوباره در همان باشگاه پیدا می‌شوند. تمام آن بدهی‌هایی که خلق کرده‌اند و آسیب‌های مالی که زده‌اند از یاد می‌رود و دوباره آنها فرصتی پیدا می‌کنند تا در نقش آقای پولدار ظاهر شوند. بخشی از جریان رسانه‌ای مؤثر و بخشی از جریان هواداری مجازی کرایه‌ای با این چهره‌ها همراه و دم‌خور می‌شوند تا برای شهرت‌طلبی آنها فرصت‌های بزرگتر فراهم کنند. همه چیز برای ایجاد جوی مسموم در باشگاهداری آماده است. حالا شما هستید که می‌توانید مخاطب مشتی نظر و خبر و ادعای جعلی باشید.
 

Page Generated in 0.0050 sec