printlogo


کد خبر: 217845تاریخ: 1399/8/11 00:00
منچستر-آرسنال؛ ساعت 20:00
چشم امید یونایتد به رشفورد

درن پلنت  

منچستریونایتد و آرسنال امشب در حالی به مصاف هم می روند که هر دو در نیمه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند. آرسنال نیمی از شش بازی خود را باخته و در رده یازدهم قرار دارد و یونایتد با کسب هفت امتیاز از پنج بازی پانزدهم است.
 
پیش بازی
یونایتد قبل از تعطیلات بازی‌های ملی در برابر تاتنهام از همه جهت تحقیر شد و بعد از آن اوله گونار سولشر خودش را در جایگاهی یافت که باید برای موقعیتش روی نیمکت شیاطین سرخ می جنگید. خیلی‌ها انتظار داشتند یونایتد برابر امثال پاری‌سن‌ژرمن، چلسی و لایپزیگ تسلیم شود، باخت 6 بر یک مقابل تاتنهام به عنوان محرک عمل کرد و نتیجه اش روند بدون باخت منچستر شد. بعد از گل‌های دیرهنگام مقابل نیوکاسل، یونایتد از دو بازی‌اش در لیگ قهرمانان حداکثر امتیازات را گرفت و در خانه برابر چلسی مساوی کرد اما برد 5 بر صفر مقابل لایپزیگ انتظارات را از این تیم بالا برد. در این مدت یونایتد 11 گل زده و 2 گل خورده و حالا به چیزی کمتر از پیروزی راضی نمی شود.
ستاره تیم مارکوس رشفورد بوده که در 297 دقیقه بازی آخرش 5 گل زده و 2 پاس گل داده و به خوبی جای ادینسون کاوانی را روی نیمکت محکم کرده است. میکل آرتتا مربی آرسنال امیدوار بود پیر امریک اوبامیانگ همین قدرتنمایی را مقابل دروازه رقبا انجام دهد به خصوص بعد از آنکه مهاجم تیم ملی گابن به خاطر فرم سابقش قرارداد جدیدی بست. اما اوبامیانگ سایه ای از بازیکنی شده که اواخر فصل یکی از بهترین مهاجمان اروپا بود. در شش بازی آخرش تنها یک گل در لیگ اروپا به راپیدوین زده هرچند آرتتا امیدوار است بازی نکردن مقابل داندالک در لیگ اروپا به این بازیکن 31 ساله کمک کند. تیم نسبتا دوم آرسنال ابتدا مقابل رقیب ایرلندی به زحمت افتاد اما در نهایت با سه گل به پیروزی رسید تا روحیه خوبی بگیرد. تنها الکساندر لاکازت بیش از یک گل برای آرسنال زده ضمن اینکه نداشتن تمرکز در دفاع باعث شده از هفته اول کلین‌شیت نداشته باشند. در دفاع از آرسنال باید گفت این تیم به زمین لیورپول و منچسترسیتی رفته و حالا در خانه تیم دیگری از «بیگ سیکس» بازی دارد. شاید هواداران به یک امتیاز از این بازی راضی باشند حتی اگر به قیمت ماندن طولانی تر در میانه جدول باشد.
 
اخبار تیمی
آرتتا شاید مجبور شود از بین اوبامیانگ یا لاکازت یکی را کنار بگذارد حالا که ویلیان بعد از مصدومیت برگشته. بوکایو ساکا هم از آسیب‌دیدگی رها شده و می تواند در سمت چپ بازی کند تا اوبامیانگ به وسط برود. داوید لوییز هم مصدوم است و شاید آرتتا با چهار دفاع بازی کند. آنتونی مارسیال سومین و آخرین جلسه محرومیت خود را پشت سر می گذارد و الکس تلس به دلیل تست مثبت کرونا چند بازی را از دست می‌دهد. سولشر احتمالا دوباره از سیستم لوزی استفاده می‌کند که مقابل لایپزیگ عالی بود و به این ترتیب میسون گرینوود در خط حمله رشفورد را همراهی می‌کند. جای نمانیا ماتیچ و دونی فان دبیک در وسط زمین خالی خواهد بود.
 
ترکیب احتمالی
منچستریونایتد: دخئا؛ وان بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو؛ فرد، مک تامینای، پوگبا؛ فرناندز؛ گرینوود، رشفورد
آرسنال: لنو؛ بیرین، موستافی، گابریل، تیرنی؛ سبایوس، توماس، ژاکا؛ ویلیان، اوبامیانگ، ساکا
 
سابقه رویارویی
این بازی شماره 233 دو تیم است و یونایتد قصد دارد تعداد پیروزی هایش را به یکصد برساند. توپچی ها هم خیلی دور نیستند و 84 پیروزی به دست آورده اند ضمن اینکه 49 مسابقه میان دو تا از پرافتخارترین تیم‌های انگلیس به تساوی رسیده است. اگرچه یونایتد در هیچ یک از سه مسابقه  اخیر به پیروزی نرسیده اما در شش بازی خانگی آخرش با تیم شمال لندن نباخته است با این وجود دو سال و نیم از آخرین پیروزی یونایتد مقابل آرسنال در لیگ برتر می گذرد.
منبع: Sportsmole
 
 

Page Generated in 0.0044 sec