printlogo


کد خبر: 217836تاریخ: 1399/8/11 00:00
با وجود درخواست هواداران و دعوای باشگاه
ITC موقت شجاع صادر می‌شود

 
اخیراً یکی از مسئولان باشگاه الریان گفته بود امیدوار است باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران ITC شجاع خلیل‌زاده را صادر کنند تا این بازیکن بتواند در دیدار این هفته تیمش مقابل الاهلی به میدان برود اما به نظر می‌رسد به خاطر مسأله فسخ قرارداد شجاع و نوع جدایی این بازیکن از پرسپولیس، مسئولان باشگاه قصد دارند در این راه دست اندازهایی ایجاد کنند.
در عین حال هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به شدت روی این موضوع تأکید کرده‌اند که باشگاه نباید در این زمینه مساعدت کند چرا که از شجاع به شدت عصبانی و ناراحتند و اینطوری می‌خواهند از او انتقام بگیرند.
در این خصوص امیرعلی حسینی مسئول روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس توضیح داده: «درخواستی از باشگاه الریان برای صدور TPO شجاع داشتیم که مدرک خاصی نیست و یکی از مدارک مورد نیاز برای ITC است. فدراسیون فوتبال قطر از فدراسیون فوتبال ایران استعلام گرفت و درخواست ITC کرد که هنوز صادر نشده است. این موضوع به تصمیم مدیریت باشگاه بستگی دارد و به احتمال زیاد علیه باشگاه قطری طرح دعوی خواهیم کرد. باشگاه پرسپولیس به احتمال خیلی زیاد با تقاضای الریان مخالفت می‌کند و ITC را صادر نخواهد کرد.»
با توجه به تغییرات مدیریتی باشگاه هنوز مدیران جدید در این خصوص تصمیمی نگرفته‌اند و احتمالاً زمانبر شدن این موضوع باعث شود تا شجاع یک بازی دیگر تیمش را هم از دست بدهد.
اما آیا اصلاً باشگاه پرسپولیس با ادامه این مشکل می‌تواند مانع بازی کردن شجاع شود؟ جواب البته منفی است چرا که حسینی می‌گوید: «اینگونه نیست که بازیکن در صورت اختلاف با باشگاه نتواند بازی کند و او می‌تواند از ITC موقت استفاده کند. ما با صدور ITC مخالفت کردیم‌ اما بازیکن می‌تواند بازی کند. پرونده‌ای در فیفا باز می‌شود و مستندات را ارسال خواهیم کرد تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. من کارهای حقوقی این پرونده را انجام نمی‌دهم.»
از سوی دیگر هواداران پرسپولیس در شرایط فعلی خیلی مشتاقند تا ببینند طرح دعوای پرسپولیس از شجاع و باشگاه الریان به کجا خواهد رسید. در این خصوص جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال گفته: «شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده، بازیکن سابق این باشگاه به تازگی به کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون واصل شده و در مرحله نخست رسیدگی قرار دارد. بر همین اساس ضمن ابلاغ دادخواست ارائه شده از سوی باشگاه پرسپولیس، از بازیکن سابق این باشگاه درخواست کردیم موارد مورد نظر و دفاعیات خودش را اعلام کند تا اقدامات لازم جهت بررسی پرونده و ادعای مطروحه انجام شود.»
به همین خاطر قرار است شجاع به زودی به ایران بیاید و از فسخ قراردادش که روز 14 مهر انجام داده دفاع کند که حتماً نماینده باشگاه پرسپولیس هم در این جلسه در نقطه مقابل، موارد مورد اعتراض باشگاه در خصوص قانونی نبودن فسخ را مطرح خواهد کرد.

Page Generated in 0.0056 sec