printlogo


کد خبر: 217808تاریخ: 1399/8/11 00:00
گزارشگر باید اشتباهش را قبول کند
لطیفی: ادعاهای علیفر بچگانه است

 
 
یکی از حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران در برنامه لذت فوتبال شبکه ورزش رخ داد؛ جایی که علی علیفر گزارشگر دیدار دو تیم وستهم و منچسترسیتی، بار دیگر از گواردیولا که یکی از بزرگترین مربیان فوتبال دنیا به‌شمار می‌رود به‌دلیل عدم کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انتقاد کرد و حرف‌های علی لطیفی کارشناس برنامه را تعریف بیش از حد از سرمربی منچسترسیتی و چند مربی دیگر دانست.
علی لطیفی که به‌تازگی سرمربی گل‌ریحان البرز شده و سعی داشت این تیم را برای رسیدن به لیگ برتر مهیا کند ولی به‌دلیل مشکلات مالی از سمت خود استعفا داد، در پاسخ به اتفاقاتی که در دیدار شنبه‌شب روی آنتن زنده رخ داد، با اشاره به پیشینه‌ای که او با علیفر دارد، گفت: «آقای علیفر مشکل‌شان با من از این بازی نیست. آقای علیفر سالیان سال از دفاع خطی حرف می‌زد و می‌گفت دفاع حتماً باید پوششی باشد و معتقد بود مربیانی مثل مورینیو، گواردیولا و... که این کار را نمی‌کنند، در واقع مربی نیستند. 
این موضوع مدام از سوی ایشان تکرار می‌شد تا اینکه من در یک بازی دلایل عدم استفاده از دفاع پوششی را توضیح دادم. گفتم اگر می‌بینید دفاع پوششی منسوخ شده است، دلیل دارد؛ مثلاً اینکه در آفسایدگیری به مشکل می‌خورید، یا کناره‌های زمین را از دست می‌دهید. در واقع در سیستم نوین هر کسی باید جای خودش را پوشش بدهد. 
آقای علیفر همچنان در سال‌های گذشته مانده است. در فوتبال روز دنیا، همه همدیگر را و هر کس خودش را پوشش می‌دهد. اگر کسی می‌خواهد با سه دفاع بازی کند، آن سه بازیکن باید هم سرزن باشند و هم سرعتی. این روشی بسیار قوی است که خیلی‌ها نظیر کونته، فیلیک و... از آن استفاده می‌کنند اما آقای علی علیفر جوابی برای حرف‌ها و توضیحات من نداشتند.»
لطیفی سپس به ماجرایی که شنبه در شبکه ورزش رخ داد، اشاره کرد: «در نهایت این ماجرا به بازی قبلی کشیده شد. آقای علیفر گفت این تیم‌ها مثل منچسترسیتی منتخب جهان را دارند و مربیان‌شان کار خاصی برای قهرمانی لیگ‌های داخلی انجام نمی‌دهند و باید حتماً در اروپا قهرمان شوند. 
من گفتم تیم‌هایی هستند که 30 سال قهرمان نشده‌اند. لیورپول پس از سال‌ها قهرمان لیگ برتر شد و رئال سال‌ها در اروپا هیچ قهرمانی‌ به دست نیاورد. آیا باید در باشگاه رئال‌مادرید را تخته می‌کردند؟ آقای علیفر هنوز هم متوجه نیست.
 ایشان عنوان می‌کند تیمی که قهرمان نمی‌شود بهتر است به ورزش صبحگاهی بپردازد. در لیگ کشورهایی نظیر انگلیس، ایتالیا، آلمان و... تیم‌هایی با بیش از 100 سال قدمت حضور دارند که در سراسر دنیا تماشاگران زیادی دارند و تاکنون در کشورهای‌شان قهرمان نشده‌اند، پس این تیم‌ها باید به ورزش صبحگاهی بپردازند؟  در دنیا تیم‌هایی هستند که قهرمان نشده‌اند ولی کلی هوادار دارند. با این حساب تیم‌هایی مثل نفت آبادان، نساجی مازندران، شاهین بوشهر و... باید بروند و ورزش صبحگاهی کنند؟»
لطیفی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «آقای علیفر از گزارشگران خوب کشورمان و بزرگ ما هستند و ما در فوتبال یاد گرفتیم به بزرگترهای‌مان احترام بگذاریم، اما متأسفانه ایشان یک مشکل بسیار اساسی دارند. ایشان برای دیده شدن در کارهایی که به ایشان ارتباط ندارد، ورود می‌کنند که در سال‌های گذشته با خداداد عزیزی نیز همین مشکل را داشتند. اینکه برای مطرح کردن خودمان بگوییم کلوپ و گواردیولا را قبول نداریم حرف درستی نیست. 
اینکه بگوییم گواردیولا با ترکیبی از بهترین‌های جهان قهرمان انگلیس شده و کار بزرگی انجام نداده است، یک حرف بچگانه است. 
منچسترسیتی پس از 50 سال و با حضور مربیان بزرگی نظیر مانچینی قهرمان انگلیس شد که در زمان آقای گواردیولا قدرت را در منچسترسیتی بیشتر از قبل دیدیم. اگر آقای علیفر با خودشان صادق باشند باید اشتباه‌شان را بپذیرند. بهترین کاری که ایشان می‌توانند انجام بدهند این است که اشتباه‌شان را بپذیرند و واقعیت‌ها را بیان کنند، چراکه مخاطبان ایشان قشر جوان و نوجوان هستند. اگر ما بخواهیم به مخاطبان خط غلط بدهیم، رسانه ملی رسالت اصلی خود را انجام نداده است.»
 

Page Generated in 0.0038 sec