printlogo


کد خبر: 217804تاریخ: 1399/8/11 00:00
لژیونرها

نتیجه درخشش مقابل پورتو و موریرینسه
عابدزاده در تیم منتخب لیگانوس
 
درخشش امیر عابدزاده در لیگ پرتغال و ترکیب ناریتیمو باعث شد این دروازه‌بان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. بر این اساس اولین تیم ماه فوتبال باشگاهی پرتغال در فصل 2021-2020 انتخاب شد و نام امیر عابدزاده در تیم بهترین‌های حال حاضر لیگ پرتغال به چشم می‌خورد. با وجود تأثیر همه‌گیری کرونا روی برگزاری مسابقات و تقویم فشرده رقابت‌های باشگاهی و ملی، سایت «گل‌پوینت» که فوتبال باشگاهی در پرتغال را پوشش می‌دهد، پنج هفته ابتدایی لیگ پرتغال که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار شد را مورد بررسی قرار داد و تیم بهترین‌های ماه را از میان بازیکنانی که بیش از 300 دقیقه بازی کرده‌اند، انتخاب کرد.
این تیم بر اساس روش 3-3-4 و با برخی شگفتی‌ها همراه است. نکته قابل توجه این است که اغلب بازیکنانی که در تیم ماه لیگ پرتغال قرار گرفته‌اند از میان بازیکنانی هستند که فصل گذشته نیز در لیگ این کشور بازی کرده‌اند و فقط نام یک بازیکن جدید به چشم می‌خورد.
از سه تیم بزرگ فوتبال پرتغال یعنی بنفیکا، پورتو و اسپورتینگ، پنج بازیکن در تیم ماه فوتبال پرتغال حضور دارند که سه نفر از آنها متعلق به بنفیکا هستند؛ در حالی که اسپورتینگ و پورتو هر کدام یک نماینده دارند. اما نکته قابل توجه این لیست حضور امیرعابدزاده به‌عنوان دروازه‌بان برتر لیگ پرتغال تا این زمان است. عابدزاده در ترکیب ماریتیمو در این فصل عملکرد درخشانی داشته و اکنون به‌عنوان شماره یک تیم منتخب ماه لیگانوس انتخاب شده است.
امیر عابدزاده، دروازه‌بان ایرانی ماریتیمو با دریافت نمره 66/6 بهترین دروازه‌بان لیگ پرتغال بوده است. سایت «گل‌پوینت» درباره عملکرد درخشان امیر عابدزاده نوشت: «او یکی از بازیکنانی است که نامش بدون حرف و حدیث در لیست بهترین‌ها قرار گرفت. عملکرد فوق‌العاده عابدزاده در بازی برابر پورتو در ورزشگاه حریف که منجر به پیروزی 3 بر 2 ماریتیمو شد، نمره 2/8 را برای این دروازه‌بان ملی‌پوش به‌همراه داشت و همین یک نمایش هم می‌توانست باعث شود او یکی از 11 بازیکن برتر ماه باشد. اما ستاره اصلی ماریتیمو در این فصل تنها به این مسابقه راضی نبود. او در روز شکست برابر موریرنسه دوباره همان عملکرد خوب را نشان داد. عابدزاده در این مدت دروازه‌بانی بود که در لیگ پرتغال بیشترین سیو را داشت و تنها پنالتی که با آن مواجه شد را مهار کرد. در بازی برابر پورتو توانست بالاترین تعداد سیو را در یک بازی تا کنون به نام خودش ثبت کند. به نظر شما این عوامل باعث نمی‌شود نام عابدزاده را در لیست بهترین‌ها بنویسیم؟»
عابدزاده که در نقل‌و‌انتقالات تابستانی پیشنهادهایی از لیگ‌های اسپانیا و ترکیه دریافت کرد، در ماریتیمو ماند تا با این تیم به نتایج درخشانی در لیگ پرتغال دست یابد. هرچند ماریتیمو تا اینجای فصل مثل گذشته نتیجه گرفته اما عابدزاده نشان داده فراتر از این تیم است و می‌تواند یکی از عناوین انفرادی فصل را به نام خود ثبت کند؛ اتفاقی که در این یکی دو ماه اخیر نیز رخ داده و این دروازه‌بان ایرانی عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ پرتغال را به خود اختصاص داده است.
 
شکست ترابزون بدون مدافع ایرانی
حسینی همچنان دور از ترکیب
 
در آغاز بازی‌های هفته هفتم سوپرلیگ ترکیه، تیم ترابزون‌اسپور که مثل دو مسابقه گذشته‌اش سیدمجید حسینی را جزو نفرات ذخیره داشت، در استادیوم مدیکال‌پارک به مصاف کاسیم‌پاشا رده ششمی رفت. تیم فوتبال ترابزون‌اسپور پس از دو باخت متوالی در دو دیدار اخیرش، این هفته هم نتوانست روند ناکامی‌هایش را پایان بدهد و در دیداری که هفت گل به‌همراه داشت، مقابل کاسیم‌پاشا شکست خورد.
یاران حسینی با وجود برتری 3 بر 2 در نیمه اول، در نیمه دوم دو گل دریافت کردند و با نتیجه 4 بر 3 در مسابقه خانگی مقابل کاسیم‌پاشا مغلوب شدند تا پنج امتیازی و در جایگاه هجدهم جدول سوپرلیگ ترکیه بمانند. مجید حسینی، مدافع ایرانی ترابزون‌اسپور که در چهار هفته ابتدایی سوپرلیگ ترکیه در فهرست قرار نگرفته و در دو بازی گذشته این تیم نیمکت‌نشین بود، این‌بار هم فرصت بازی برابر کاسیم‌پاشا را به دست نیاورد.
 

Page Generated in 0.0068 sec