printlogo


کد خبر: 212634تاریخ: 1399/5/13 00:00
ایموبیله خاطره توتی را زنده کرد





چیرو ایموبیله، مهاجم لاتزیو، توانست کفش طلای فصل
20-2019 را از آن خود کند. او بهترین گلزن اروپا شد و توانست با 36 گل، این فصل سری آ را به پایان برساند. ایموبیله با رکورد گونسالو ایگواین در زمینه بیشترین گل زده در یک فصل سری آ هم برابری کرد.
ایموبیله در شکست دو بر یک لاتزیو برابر ناپولی گل زد. ایگواین در فصل 16-2015 برای ناپولی 36 گل زده بود، و حالا ایموبیله به رکورد او رسیده است.
این 36 گل برای او کافی بود تا کفش طلا را از آن خود کند و از روبرت لواندوفسکی پیشی بگیرد. این مهاجم لهستانی در بایرن مونیخ 34 گل به ثمر رساند.
کریستیانو رونالدو، دومین گلزن برتر سری آ، پیش از هفته پایانی با 31 گل زده، چهار گل کمتر از ایموبیله داشت و تنها بازیکنی بود که بخت اندکی برای رسیدن به ایموبیله داشت. اما رونالدو در بازی یوونتوس مقابل رم در لیست تیمش قرار نگرفت.
ایموبیله پس از فرانچسکو توتی در سال 2007، اولین بازیکنی از سری آ است که کفش طلا را از آن خود می‌کند. لیونل مسی که فصل گذشته این عنوان را تصاحب کرد و با شش کفش طلا، در این زمینه رکورددار است، فصل را با 25 گل زده به پایان رساند.
از سال 2009، تنها یک بار شده بود که بازیکنی خارج از لالیگا کفش طلا را از آن خود کند، که لوییس سوارس در فصل 14-2013 بود. این بازیکن در آن هنگام در لیورپول بازی می‌کرد، و در آن فصل، به همراه رونالدو، بهترین گلزن اروپا شد.
از فصل 09-2008 که دیه‌گو فورلان به عنوان بهترین گلزن قاره اروپا رسید، همیشه مسی، رونالدو یا سوارس (که در فصل 16-2015 هم با بارسلونا بهترین گلزن اروپا شد) فاتح کفش طلا می‌شدند، تا اینکه ایموبیله نوار موفقیت‌های آنها را قطع کرد.
کفش طلا بر مبنای تعداد گل‌های زده بازیکن در یک فصل و امتیاز لیگی که در آن بازی می‌کند، داده می‌شود. به ازای هر گلی که یک بازیکن در لیگ برتر، لالیگا، سری آ، بوندس‌لیگا و لیگ یک بزند، دو امتیاز برایش در نظر گرفته می‌شود. گلزنی در لیگ‌های رده دو 1/5 امتیاز، و در لیگ‌های رده سه یک امتیاز دارد.
ارلینگ هالند، مهاجم بوروسیا دورتموند با 29 گل زده در کنار لیونل مسی قرار گرفت. تعداد گل‌های او بیشتر از مسی بود، اما 16 گل او در سالزبورگ در لیگ اتریش زده شد و امتیاز کمتری به همراه داشت.
ایموبیله فصل را با 72 امتیاز به پایان برد. رکورد بیشترین امتیاز کفش طلا 100 است که لیونل مسی با 50 گل در لالیگا در فصل 12-2011 آن را کسب کرد.
سه بازیکن سری آ در میان ده بازیکن برتر کفش طلا قرار گرفتند. به جز ایموبیله و رونالدو که پس از لواندوفسکی سوم شد، روملو لوکاکو هم با 23 گل در رده هفتم قرار گرفت. او همرده جیمی واردی، بهترین گلزن لیگ برتر است.
شون وایسمن از ولفسبورگ و ژان-پیر انسامه از یانگ بویز هم در این فصل 30 گل زدند و در میان 10 بازیکن برتر کفش طلا قرار گرفتند. اریک سورگا از فلورا تالین 31 گل زد، اما لیگ استونی ضریب پایینی دارد و به این ترتیب او در رده 39ام قرار گرفت.
این سومین باری است که ایموبیله بهترین گلزن سری آ می‌شود. او در فصل 14-2013 هم 22 گل با تورینو زد، و چهار فصل بعد هم 29 گل به ثمر رساند و به همراه مائورو ایکاردی، مهاجم آن ‌زمان اینتر، آقای گل شد.
ایموبیله همچنین هشتمین بازیکنی است که برای سه فصل بهترین گلزن ایتالیا می‌شود. گونار نوردال، مهاجم سابق میلان، با پنج عنوان آقای گلی در سال‌های 1950 تا 1955 در این زمینه رکورددار است.


 


Page Generated in 0.0060 sec