printlogo


کد خبر: 208729تاریخ: 1399/2/29 00:00
توافق دو سر برد فولاد و تیم‌های محلی
حمایت مالی در ازای انتقال استعدادها

گزارش
ارسام پورحسینی

شاید سعید آذری جزو معدود مدیران غیربومی فولاد خوزستان باشد که در بین هواداران محبوبیت خاصی به دست آورده. دلیل این محبوبیت هم چیزی نیست جز مدیریت خوب و تجربه بالای آذری و البته توجه به یکسری مسائل که قبلاً کمتر به آنها پرداخته می‌شد. آذری در همان ابتدای کار با هواداران جلسات مختلفی برگزار کرد تا خواسته‌های آنها را بداند و البته به کانون هواداران هم سر و شکل خوبی بدهد.  بعد از آن نظارت‌های مستقیم و پی در پی مدیرعامل جوان فولادی‌ها روی مسائل زیاد از جمله چمن زمین تمرین و حتی جلسات تمرینی هم جالب به نظر می‌رسید. اما از همه این مسائل که بگذریم سعید آذری دست به کاری زد که شاید کمتر به ذهن مدیران دیگر می‌رسید. در مدتی که سعید آذری در خوزستان حضور دارد بارها از سوی تیم‌های محلات با درخواست‌های زیادی برای کمک کردن مواجه شده. این مسأله قبلاً هم وجود داشت و مدیران باشگاه‌ها معمولاً کمک‌های مختصری به این تیم‌ها داشتند اما سعید آذری برخلاف همه مدیران دست به کار متفاوت و بزرگی زد.
مدیرعامل فولاد خوزستان در جلسه‌ای که با همه تیم‌های محلات و هیأت فوتبال استان داشت با آنها قراردادی بست که نه تیم‌های محلات ضربه بخورند و نه استعدادی نادیده گرفته شود. در این قرارداد که به تازگی بسته شد، بندهای مختلفی وجود دارد اما مهم‌ترین آن این است که باشگاه فولاد خوزستان هزینه‌های تیم‌های محلات را بدهد و در عوض، تیم‌ها هم استعدادهای خود را به باشگاه فولاد معرفی کنند. این قرارداد که با استقبال محلات هم مواجه شد در واقع بازی دو سر بردی به حساب می‌آید چراکه با این اتفاق هم تیم‌های محلات به مشکل مالی نمی‌خورند و می‌توانند کار خود را به خوبی پیش ببرند و هم اینکه باشگاه فولاد خوزستان به راحتی می‌تواند استعدادهای فوتبال استان را به خدمت بگیرد و روی آنها سرمایه‌گذاری کند.
سعید آذری البته برنامه‌های زیادی برای کشف استعدادهای فوتبال خوزستان دارد و تلاش می‌کند هیچ استعدادی از چشم‌های باشگاه دور نماند. این اتفاقات در روزهایی افتاد که ناگهان انتقادهای عجیبی از مدیرعامل باشگاه قرمز اهوازی و دیگر کارکنانش شد. زمانی که کریم عزیزنژاد خبرنگار باتجربه خوزستانی در بستر بیماری بود و هیچ کدام از اعضای باشگاه فولاد سراغی از او نگرفتند.
همین مسأله انتقادهای زیادی به دنبال داشت اما سعید آذری قبل از اینکه چنین بحث‌هایی پیش بیاید تصمیم داشت در اولین فرصت به عیادت این خبرنگار جانباز برود. آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در رابطه با انتقادهای پیش آمده می‌گوید: «من در چند روز گذشته به دلیل یکسری از مسائل باشگاه به تهران آمده بودم تا کارها را انجام دهم. همان زمان متوجه شدم که آقای عزیزنژاد در بیمارستان بستری شدند. اتفاقاً خیلی زود جویای حال او از دوستان شدم و قرار شد در بازگشت به اهواز به عیادت ایشان برویم. دیروز هماهنگی‌های لازم را با آقای فرضی از رادیو انجام دادم تا ملاقاتی با آقای عزیزنژاد داشته باشیم. از انتقادهای به وجود آمده تعجب کردم و فکر می‌کنم در این رابطه با عجله تصمیم گرفته شد وگرنه ما وظیفه خود را می‌دانیم که جویای حال زحمتکشان رسانه‌ای مثل آقای عزیزنژاد باشیم.»
همه این اتفاقات باعث شد سعید آذری بیش از هر مدیر دیگری در دل هواداران فولاد خوزستان جا باز کند. مدیری که نه تنها توانایی‌های مدیریتی خود را در باشگاه نشان می‌دهد بلکه حواسش به همه مسائل هست که مبادا انتقادهای اینچنینی باشگاه را دچار حواشی کند. البته از نظر خیلی از هواداران خوزستانی امضای قرارداد با تیم‌های محلات کار بزرگی است که می‌تواند به فوتبال استان کمک زیادی کند و همین مسأله باعث شد هواداران بیش از هر زمانی قدردان آذری باشند.
 

 


Page Generated in 0.0051 sec