printlogo


کد خبر: 208719تاریخ: 1399/2/29 00:00
تحقیر قیافه بازیکن منچستر در تلویزیون
چادویک: دعا می‌کردم مسخره‌ام نکنند

آدام شرگولد 

لوک چادویک هافبک سابق منچستریونایتد می‌گوید شوخی‌های تمسخرآمیز و بی‌رحمانه برنامه تلویزیونی «فکر می‌کنند همه چیز تمام شده» در شبکه BBC درباره ظاهر او، اعتماد به نفسش را گرفته بود و باعث کاهش سرعت رشد شخصیتی او شد.
برنامه BBC که طرفداران زیادی هم دارد و با اجرای کمدین انگلیسی، نیک هنکاک و میهمانانی مانند گری لینکر برگزار می‌شود، برای چند هفته متوالی روی چادویک زوم کرده بود و او را مورد تمسخر قرار می‌داد. این موضوع روی چادویک که در آن زمان یک نوجوان بود و خیلی تلاش می‌کرد خودش را به ترکیب اصلی تیم تحت هدایت سرالکس فرگوسن تحمیل کند، تأثیر منفی بزرگی داشت چون اعتماد به نفسش را به شدت کاهش داد طوری که حتی ظاهر شدن در انظار عموم برای خرید رفتن هم برایش سخت شده بود. اکنون بعد از 16 سال از زمان جدایی چادویک 39 ساله از شیاطین سرخ او می‌گوید که شاید لازم بود که در همان زمان به BBC به خاطر شوخی‌هایش درباره ظاهر او تذکر بدهد.
چادویک که در فاصله سال‌های 1999 تا 2004 بازیکن منچستریونایتد بود و سه فصل آن را به صورت قرضی در تیم‌های رویال آنتورپ، ریدینگ و برنلی سپری کرد، گفت: «زمانی که آنها درباره ظاهر من بحث می‌کردند، مرا در کانون توجه میلیون‌ها نفر قرار دادند. اولین بار را یادم هست. یکی به من پیامک داد و گفت: «در برنامه آنها فکر می‌کنند همه چیز تمام شده، ظاهر خوبی داشتی». من کاملاً شوکه شدم چون آن زمان خیلی ساده بودم، اگرچه هر از گاهی برای منچستریونایتد بازی می‌کردم. هفته بعد آن برنامه را تماشا کردم و دیدم که چطور مردم به جوک‌هایی درباره ظاهر من می‌خندند. مسلماً برای سایر مردم شوخی درباره ظاهر من خنده‌دار و لذت‌بخش بود اما برای خودم به هیچ وجه. بعد از آن ماجرا، من هر روز جمعه‌ها وحشت داشتم که یک بار دیگر سوژه شوخی‌های آن برنامه شوم. من آن زمان آدم با اعتماد به نفسی نبودم و آن اتفاق هم اعتماد به نفسم را کمتر کرد. معمولاً نیمی از برنامه را تماشا می‌کردم و امیدوار بودم و دعا می‌کردم که آنها دیگر دست از مسخره کردن من بردارند اما هرگز چنین اتفاقی رخ نداد. آنها به مسخره کردن من ادامه دادند و ادامه دادند.»
چادویک ادامه داد: «من همیشه از خودم می‌پرسیدم که آیا بهتر نبود که همان موقع با مسئولان BBC‌ صحبت می‌کردم و به آنها تذکر می‌دادم؟ با خودم می‌گفتم آیا اصلاً در BBC کسی به درخواست یک پسر 20،19 ساله گوش می‌کند و به خاطر درخواست من حاضر می‌شوند که دیگر درباره‌ام صحبت نکنند یا باز هم به کارشان ادامه می‌دهند؟ دوست دارم اینطور فکر کنم که اگر درخواست می‌کردم، آنها دست از مسخره کردن من برمی‌داشتند اما نمی‌دانم. آن زمان چنین چیزهایی قابل پذیرش بود.»
چادویک 39 ساله پس از ترک منچستریونایتد به وستهم پیوست و بعد از آن هم در تیم‌های استوک، نوریچ، ام‌کی دونز و کمبریج یونایتد بازی کرد. در منچستریونایتد او تنها 39 بازی انجام داد و سال 2004 آن را ترک کرد.او فاش کرد که هانکاک بعد از یکی از بازی‌هایش در استوک از او امضا خواست اما هرگز بابت شکنجه‌ای که به او تحمیل کرد، عذر نخواست. چادویک می‌گوید اگرچه از هانکاک کینه ندارد اما هنوز هم درد ضرباتی که از مسخره شدنش به وجود آمد را حس می‌کند.
او گفت: «یکی از چیزهایی که خیلی مرا ناراحت می‌کرد، شنیدن چیزهای منفی درباره خودم از زبان گری لینکر بود، کسی که یکی از قهرمانان من در تیم ملی انگلیس در جام جهانی بود. با همه ظاهر احمقانه‌ای که داشتم، شنیدن آن چیزها از زبان لینکر ناراحت کننده بود و روی اعتماد به نفسم تأثیر منفی گذاشت.»
منبع: دیلی میل


Page Generated in 0.0060 sec