printlogo


کد خبر: 208717تاریخ: 1399/2/29 00:00
برومند: من بودم لیگ را تعطیل می‌کردم
از ترس اسپانسرها لیگ را برگزار می‌کنند!

مصاحبه
مهدیه دریابیگی 

با توجه به اینکه همچنان اکثر جوامع درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند و ایران هم یکی از کشورهایی است که از شیوع این بیماری آسیب جدی دیده، فوتبالی‌ها معتقدند سازمان لیگ برای حفظ سلامت بازیکنان باید لیگ نوزدهم را تعطیل کند تا هیچ‌کس آسیب جدی نبیند. در این میان اما مسئولان سازمان لیگ اصرار به ادامه لیگ دارند و همین موضوع بشدت باشگاه‌ها خصوصاً باشگاه استقلال را نگران و ناراحت کرده است، به همین دلیل به سراغ پرویز برومند، گلر سابق استقلال رفتیم تا در این ارتباط با او همکلام شویم.

استقلالی‌ها دوست ندارند لیگ ادامه پیدا کند اما سازمان لیگ به خواسته آنها توجه ندارد!
شما شک نکنید که سازمان لیگ، لیگ را صددرصد برگزار می‌کند؛ آن هم بدون تماشاگر! حتی اگر قرار باشد هزار نفر بمیرند، باز هم سازمان لیگ حاضر نیست لیگ را نیمه‌تمام بگذارد. شما می‌دانید که استقلال اسپانسر دارد و اگر لیگ برگزار نشود حامی مالی استقلال خسارت می‌خواهد و طبق قانون فیفا این فدراسیون است که باید خسارت استقلال را بدهد. در چنین شرایطی برای اینکه سازمان لیگ خسارت ندهد به‌طور حتم بازی‌ها را برگزار می‌کند. حالا متوجه شدید دلیل  اصرار سازمان لیگ به ادامه لیگ چیست؟
یعنی به هر قیمتی باید لیگ برگزار شود؛ حتی اگر جان آدم‌ها به خطر بیفتد؟
به هر حال این شرایطی است که به‌وجود آمده. من برای شما یک مثال بزنم تا ببینید که از ابتدا تا کنون برخورد درستی با این مشکل نشده است. در نظر بگیرید که به مسئولان پاساژ می‌گویند تا ساعت 6 بعدازظهر حق دارید مغازه‌ها را باز نگه دارید و بعد باید تعطیل کنید. می‌خواهم این سؤال را بپرسم که کرونا تا ساعت 6 در پاساژ نیست و بعد می‌آید؟ یعنی تا آن زمان مردمی که به پاساژ می‌روند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند؟ اصلاً نوع برخورد با این معضل اجتماعی که به‌شکل یک بیماری است، درست نبوده. سازمان لیگ هم همین اشتباه را درمورد فوتبال می‌کند.
پس باید چه کار کرد؟
اگر قرار است قرنطینه‌ای صورت بگیرد باید درست و حسابی باشد؛ نه اینکه اینطوری با این این مشکل برخورد شود. باور کنید در چنین شرایطی هیچ‌چیز درست نمی‌شود.
شما با برگزاری مسابقات لیگ بدون تماشاگر موافق هستید؟
به‌نظر من بازی بدون تماشاگر هیچ لذتی ندارد اما همانطور که گفتم سازمان لیگ این کار را انجام می‌دهد.
فکر می‌کنید با چنین شرایطی استقلال می‌تواند در ادامه لیگ موفق باشد؟
اصلاً. استقلال شرایط ادامه لیگ را ندارد. مگر می‌شود در خانه تمرین کرد و موفق شد؟! درمورد فوتبال که یک ورزش گروهی است اصلاً نمی‌تواند تمرین انفرادی کوچک‌ترین کمکی بکند، در حالی که شاید در کشتی و کاراته اینگونه تمرین کردن جواب بدهد.
فکر کنید شما الان رئیس سازمان لیگ هستید. در چنین شرایطی چه تصمیمی می‌گرفتید؟
من اگر رئیس سازمان لیگ بودم، لیگ را تعطیل می‌کردم و جریمه تیم‌ها را می‌دادم.
خب تکلیف ادامه لیگ نوزدهم چه می‌شد؟
9 بازی از لیگ باقی مانده است. من این بازی‌ها را با لیگ بعدی برگزار می‌کردم.
چطور؟ مگر چنین چیزی می‌شود؟
برنامه بازی‌های باقی‌مانده را از ابتدای فصل بعد شروع می‌کردم و نتیجه بازی را برای هر دو لیگ درنظر می‌گرفتم.
اما شما می‌دانید که چنین چیزی اصلاً شدنی نیست! تیم‌ها حاضر به چنین کاری نمی‌شوند.
 بله. خیلی سخت است، اما من اگر بودم چنین کاری را انجام می‌دادم.


 


Page Generated in 0.0060 sec