printlogo


کد خبر: 208713تاریخ: 1399/2/29 00:00
گزارش اختصاصی

اولین بازی استقلال در کانون اوج‌گیری کرونا!
 بازی با فولاد به شیراز منتقل می‌شود؟


اگر در نهایت سازمان لیگ حکم به برگزاری لیگ دهد استقلال بیش از همه تیم‌ها در خطر ابتلای بازیکنان و اعضای کادر فنی و دیگر همراهانش به کرونا قرار خواهد گرفت. طبق آمارهایی که در هفته‌های اخیر منتشر شده، خوزستان بیشترین ابتلا به بیماری کووید-19 را داشته و وضعیت بسیاری از شهرهای استان خوزستان نیز قرمز است. با توجه به شرایط موجود و اینکه قطعاً زمان بازگشت استان خوزستان به شرایط ایده‌آل و به‌اصطلاح سفید بیشتر طول خواهد کشید، به‌احتمال بسیار زیاد برگزاری بازی استقلال مقابل فولاد در اهواز نیز با چالش‌هایی مواجه خواهد شد. طبق خبرهایی که از سازمان لیگ می‌رسد برنامه‌ریزان قصد دارند تحت هر شرایطی بازی نخست آبی‌ها مقابل فولاد برگزار شود تا یک بازی عقب‌افتاده در جدول برنامه لیگ نیز پاک شده و همه تیم‌ها به یک میزان بازی برگزار کرده باشند، اما شرایط کنونی خوزستان به گونه‌ای نیست که بشود برگزاری این بازی را حتی تا یک ماه دیگر در ذهن متصور بود و هیچ بعید نیست که باشگاه استقلال به‌جهت دوری از کانون کرونا و جلوگیری از ابتلای بازیکنان و همراهان خود به ویروس کووید-19 خواستار لغو یا جابه‌جایی محل برگزاری این بازی شود. البته تهران نیز شرایط مطلوبی ندارد و طی هفته‌های اخیر که وضعیت ابتلای بسیاری از شهرها نزولی شده، پایتخت سیر صعودی گرفته و درصد افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند باز هم افزایش یافته است. با این حال اگر تهران نیز آماده برگزاری رقابت‌های لیگ برتر شود و همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت گردد، بعید است باشگاه فولاد خوزستان با میزبانی استقلال در زمین خودش موافقت کند و برگزاری این بازی در شهری بی‌طرف محتمل‌تر از همه گزینه‌ها خواهد بود. آخرین صحبت‌هایی که میان برنامه‌ریزان سازمان لیگ انجام شده به این سو رفته که بازی استقلال و فولاد که روی کاغذ میزبانش اهواز است احتمالاً به شهر شیراز منتقل گردد.
شیراز شهری است که از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا بسیار امن بود و درصد کمی از مردم این شهر به این ویروس مبتلا شدند و در زمان اوج‌گیری نیز شیرازی‌ها بیش از سایر شهر‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. با توجه به نزدیکی شیراز به اهواز و از سویی وضعیت سفید این شهر هیچ بعید نیست که در نهایت برگزاری این بازی در شیراز از سوی همه طرف‌ها حکم تأیید بگیرد.
البته بازی‌ها به‌طور کلی بدون تماشاگر شد اما چنانچه قرار بود در شرایط عادی این بازی‌ها برگزار شود استقلال باید مقابل تماشاگران فولادی قرار می‌گرفت.


Page Generated in 0.0059 sec