printlogo


کد خبر: 208705تاریخ: 1399/2/29 00:00
همه از این فوتبال فراری هستند شبح کژدم


سامان موحدی راد


مرگ دراماتیک متین قوسی حالا او را به چهره معروف فوتبال ایران بدل کرده است. خیلی از ستاره‌های لیگ برتری که تا یک ماه پیش نامی از او نشنیده بودند حالا با وام گرفتن از نام او و علت مرگش خواهان پایان دادن به لیگ برتر فوتبال ایران هستند؛ فوتبالیست جوانی که به‌دلیل ابتلا به کرونا جان باخت و حالا نامش دستاویزی شده برای دعواهای رنگی در فوتبال ایران. موافقان تعطیلی لیگ که تعدادشان هم زیاد است، می‌گویند ادامه لیگ برتر و احتمال ابتلای ورزشکاران دیگر به این بیماری می‌تواند سلامت جامعه را هدف قرار بدهد. عده‌ای حتی پای نظر پزشکانی را هم پیش کشیده‌اند که در صورت ابتلای یک فوتبالیست به کرونا بخش زیادی از ریه‌اش را از دست می‌دهد و حتی در صورت بهبودی از کرونا دیگر توان بازی ندارد؛ موضوعی که البته با مثال‌های جهانی‌اش نقض شدنی است. همین دو روز پیش در آلمان رقابت‌های بوندس‌لیگا با فاصله‌گذاری اجتماعی از سر گرفته شد. در سرتاسر دنیا هم تعداد زیادی ستاره فوتبال به کرونا مبتلا شدند و جان به‌در بردند که تا کنون کسی از پایان عمر فوتبالی‌شان سخنی به میان نیاورده است. مهم‌ترین آنها دیبالاست که چند تست کرونایش پیاپی مثبت اعلام شده و تعجب همه را برانگیخته. ولی حتی با ادامه‌دار شدن ابتلای دیبالا به کرونا کسی از پایان دوران فوتبالی‌اش سخن به میان نیاورده است.
در ایران اما همچنان مرگ یک فوتبالیست جوان آن هم در اثر ابتلا به کرونا جایی خارج از زمین فوتبال موضوعی است که به محل نزاع تیم‌های مختلف لیگ برتری تبدیل شده است. کار به جایی رسید که خانواده این جوان هم در بیانیه‌ای از اهالی فوتبال ایران خواستند از نام فرزندشان سوءاستفاده نکنند.
همه می‌دانیم از چه چیزی داریم صحبت می‌کنیم؛ از فوتبال ایرانی که آنقدر زخم به صورت کشیده شده که دیدن تصاویر زیبا در آن به حداقل‌ها رسیده است. در سرتاسر دنیا با رعایت اصول بهداشتی و تعیین مقررات فوتبالی بازیکنان را قرار است به میدان بیاورند تا دنیا پس از سه ماه تعطیلی شاهد بازی فوتبال باشد و در ایران همه از آن فراری هستند؛ برای فرارشان هم به هر دلیل و بهانه‌ای متوسل می‌شوند. حتی از سوءاستفاده از نام یک جوان تازه درگذشته هم دریغ نمی‌کنند.
شاید بهترین حرف را در این زمینه خداداد عزیزی زده باشد. او در واکنش به حواشی ایجادشده بعد از مرگ این فوتبالیست جوان گفت: «عده‌ای در فوتبال سوار قایقی می‌شوند که فقط منافع خودشان را دنبال کنند. واقعاً فوت متین ربطی به لیگ برتر ندارد. نباید از مرگ یک پسربچه به‌منظور دستیابی به اهداف‌مان مایه بگذاریم.»

 


Page Generated in 0.0045 sec