printlogo


کد خبر: 205871تاریخ: 1398/11/30 00:00
نقل قول

دفاعیه نصیرزاده
 از اساسنامه فوتبال



هوشنگ نصیرزاده، به عنوان یکی از تدوین‌کنندگان اساسنامه فدراسیون فوتبال از تأکید اساسنامه به جمع‌آوری 10 امضا از سوی کاندیداها دفاع می‌کند: «یکی از کارهای خوبی که انجام می‌شود و نمی‌توان از آن ایراد گرفت، گرفتن 10 امضا است. به دلیل اینکه رئیس فدراسیون باید رأی دو سوم از 75 نفر را به دست بیاورد، به افراد گفته می‌شود آیا می‌توانند نظر 10 نفر را جلب کنند تا بعداً وقت مجمع تلف نشود. اگر هر کسی می‌توانست ثبت‌نام کند، خیلی‌ها برای ثبت‌نام می‌آمدند، چون می‌خواستند برای خودشان اعتبار بگیرند و مدتی خودشان را در اذهان عمومی به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال جا بزنند ولی الان با توجه به قید و ‌بندی که وجود دارد، باید نظر 10 نفر را جلب کنند.»
مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تأکید می‌کند: «صداوسیما، رسانه‌ها و همه افرادی که در این مورد صحبت می‌کنند مرتکب اشتباه می‌شوند که این موضوع در اساسنامه آمده، در حالی که اساسنامه تا ماده 84 به پایان می‌رسد. این آئین‌نامه اجرایی اساسنامه است که به آخر اساسنامه چسبیده و مصوب هیأت رئیسه است و همه به اشتباه فکر می‌کنند که در اساسنامه آمده، در صورتی که در اساسنامه نیست که شما 10 امضا جمع کنید. ایرادی که به این شرایط می‌گیرند، این است که اگر عضو هیأت رئیسه فدراسیون باشید، سابقه کار در ورزش تلقی نمی‌شود که این خنده‌دار است.»
او همچنین توضیح می‌دهد: «اساسنامه در تاریخ 4 دی‌ماه 90 مصوب شد و 8 روز بعد هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این شرایط را گذاشت و می‌توانستند این شرایط را در این مدت تغییر دهند.» نصیرزاده می‌گوید: «گاهی مواقع گفته می‌شود چرا آقای ایکس و فلان فوتبالیست مشهور رئیس فدراسیون فوتبال نشد. توانمندی جسمی؛ توانمندی ذهنی نمی‌آورد. من اگر وزنه‌های زیادی بلند کرده‌ و طلا گرفته‌ام، به مفهوم این نیست که می‌توانم رئیس فدراسیون باشم. مدیریت یعنی اداره تشکیلات جایی که انسان‌ها در آن کار می‌کنند. باید آن مجموعه را گردانده باشیم و این مدیریت منابع انسانی است. پس این استدلال‌ها برای من درست نیست.»



 
درخواست آذری برای تشکیل مجمع فوق‌العاده

سعید آذری در واکنش به دفاعیات هوشنگ نصیرزاده از اساسنامه فدراسیون فوتبال، می‌گوید: «قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی، اساسنامه باید اصلاح شود. هر سال اساسنامه فیفا تغییر می‌کند و الان کسانی که اساسنامه فدراسیون را در سال 86 نوشته‌اند نباید تعصب بیجا داشته باشند. چرا که این اساسنامه ایرادهای مشخص زیادی دارد. اگر تا امروز حرفی درباره ایرادهای اساسنامه زده نشده، دلیل نمی‌شود هیچ ایرادی نداشته باشد.»
آذری درباره کنایه مشخص نصیرزاده به خودش، تأکید می‌کند: «همین فرد که این اساسنامه را نوشته به این واقف نیست که در هیچ جای اساسنامه شرایطی برای احراز رئیس فدراسیون نوشته نشده است. یکی از صحبت‌های من هم همین است، شما اساسنامه را طوری نوشته‌اید که حتی یک فوتبالیست هم نمی‌تواند برای انتخابات پیشقدم شود. ببینید همان وزنه‌برداری که مدال طلا داشته، تأثیرگذاری‌اش در فوتبال ایران چقدر بوده است. شاید باشگاه‌های تحت مدیریت همان وزنه‌بردار چند‌بار قهرمان شده و سهمیه لیگ قهرمانان به دست آورده‌اند. شاید همین وزنه‌بردار ساختار خوبی را در باشگاه‌هایش درست کرده و توانسته همیشه حق و حقوق باشگاهش را به بهترین نحو بگیرد و به قوانین و اساسنامه‌های داخلی و خارجی اشراف کامل دارد. کارنامه وزنه‌برداری که مدال طلا داشته، مشخص است.»
آذری با اعلام این خبر که قرار است نامه‌ای را به دبیرکل فدراسیون ارسال کند و درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه داشته باشد، می‌گوید: «این حق مسلم اعضای مجمع است ولی متأسفانه خیلی‌ها از حقوق‌شان بی‌خبر هستند. من غبطه می‌خورم که مجمع خیلی وقت است درخواست اصلاح اساسنامه نکرده است. درخواست کتبی را طبق همین اساسنامهِ دست و پا شکسته به ابراهیم شکوری می‌زنم و از همه اعضای مجمع که با عقاید من موافق هستند می‌خواهم تا از حقوق فوتبال، مجمع و مخصوصاً باشگاه‌ها دفاع کنند.»
 


Page Generated in 0.0043 sec