printlogo


کد خبر: 205855تاریخ: 1398/11/30 00:00
هشدار به کوهنوردان؛ مراقب بهمن باشید


فدراسیون کوهنوردی ایران به کوهنوردان درباره وقوع بهمن هشدار داد. این فدراسیون اعلام کرد روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و برای ارتفاعات و قله‌ها و خط‌الرأس‌های غرب و شمال‌غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و به‌تدریج طی پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکرشده برای البرز غربی و مرکزی، استان‌های زنجان، قزوین و مرکزی بارش برف و وزش باد شدید و کولاک پیش‌بینی می‌شود.
در روز پنجشنبه هم سامانه بارشی در غرب کشور تقویت و بارش برف تشدید خواهد شد و بارش شدید برف و وزش باد شدید و کولاک را برای ارتفاعات زاگرس به‌همراه دارد. شدت بارش متعلق به استان‌های لرستان و چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد است که با جاری شدن سیلاب در دامنه‌های کوهستانی، طغیان رودخانه‌های پایین‌دست و احتمال بهمن در دامنه‌ها و دالان‌های پرشیب همراه است. برای روز جمعه منطقه فعالیت این سامانه با شدت کمتر به‌صورت بارش برف و وزش باد شدید به ارتفاعات و قله‌های خراسان شمالی و البرز شرقی محدود می‌شود.
بنابراین طی روزهای چهارشنبه و به‌ویژه پنجشنبه بخش‌های غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس برای فعالیت‌های مرتبط با کوهستان نامناسب است
 


Page Generated in 0.0042 sec