printlogo


کد خبر: 205825تاریخ: 1398/11/30 00:00
از محمد حبیبی تا هاشمیان و البته نکونام

یادداشت


وصال روحانی  

بسیاری از نگاه‌ها اینک به دراگان اسکوچیچ دوخته شده تا مشخص گردد فرد انتخابی وی برای پست «کمک مربی» ایرانی تیم ملی کیست. این در حالی است که عده‌ای می‌گویند وحید هاشمیان دستیار اول ایرانی مارک ویلموتس برای این سمت نیز در نظر گرفته شده و صحبت‌ها با وی ادامه دارد.
آنچه در موردش تردیدی وجود ندارد دستیاران خارجی اسکوچیچ در پست جدیدش و در منصب سرمربی تیم ملی ایران است و طبق اعلام خود او ملادن زگانیر و تونی اوسنیک به اسکوچیچ در امر هدایت تیم ملی یاری می‌رسانند و امروز و فرداست که برای شروع کارشان وارد تهران شوند. اولی (زگانیر) سابقه کار در تیم ملی زیر 21 سال کرواسی را دارد و اوسنیک هم در تیم ملی بزرگسالان اسلوونی فعالیت داشته است. با این اوصاف سرمربی ایرانی‌ای که از سوی اسکوچیچ انتخاب و معرفی شود باید خودش را با این جمع هماهنگ و کار هدایت تیم ملی را به ‌صورت تیمی و هماهنگ کنار چنین جمعی و البته زیر نظر اسکوچیچ به انجام برساند. برخی معتقدند جواد نکونام می‌تواند بهترین گزینه برای پست مورد بحث باشد اما در روزهایی که فولاد در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرد و به کسب سهمیه آسیایی برای فصل بعد هم امیدوار شده بعید است که سران این باشگاه خوزستانی مجوز انتقال وی را به اردوی ملی صادر کنند و کلاً هم دور از ذهن است که نکونام پول زیاد و آماده‌ای را که در باشگاه‌های متمولی مثل فولاد خوزستان در دسترس است را رها کند و به پستی روی بیاورد که هر چند پرافتخار و به سبب مرتبط بودنش با اردوی ملی اسباب شعف و سربلندی افراد می‌شود اما پول چندانی در بر ندارد و هم بها و درجه آن اندک است و هم به رسم سابقه و سنت آنقدر دیر پرداخت می‌شود که فرد حائز سمت ناامید می‌گردد و کلاً فراموش می‌کند که باید بابت این کار و عنوان پرمسئولیت‌اش حقوقی هم بگیرد.
 پس از دیداری که اسکوچیچ هفته گذشته با نکونام در محل تمرینات فولاد در تهران و در آستانه مسابقه اخیر این تیم با پیکان در لیگ برتر داشت شایعات مربوط به رویکرد اسکوچیچ به فردی که اینک جای سابق وی را در اردوی قرمز و زردهای اهوازی گرفته است فزونی یافت اما از یک سو نکونام پست دستیاری را برای خود حتی اگر در تیم ملی باشد کوچک می‌انگارد و از جانب دیگر اسکوچیچ که سابقه کار در باشگاه‌های دیگر ایرانی مثل ملوان، خونه به خونه و صنعت نفت آبادان را هم دارد طی شش سال اقامتش در ایران آنقدر آشنا و همکاران آماده و شایق پیدا کرده که فقط یک فرد برای پست‌های اندک باقی مانده در اردوی ملی مدنظر وی نباشند.دیگر پستی که تا این لحظه احراز‌کننده آن مشخص نشده پست مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی است که شاید اسکوچیچ برای این مهم محمد حبیبی دروازه‌بان اسبق ملوان را مدنظر داشته باشد و ملوان همان جایی است که این مربی کروات در لیگ چهاردهم و در بدو ورودش به ایران در آن مستقر شد و همان جا پایه‌های کارش در ایران را گذاشت.
 حبیبی به شهادت همکاران دیروز و امروزش مردی کارساز و برنامه‌دار در حوزه‌های واگذار شده به وی است و چنانچه به کادر تیم ملی بپیوندد می‌تواند بیش از برخی گزینه‌های دیگر همسو با اسکوچیچ ظاهر شود و کارهای مدنظر وی را به انجام و سامان برساند.  به هرحال هر گزینه‌ای مد نظر است باید هرچه زودتر معرفی گردد.

 


Page Generated in 0.0063 sec