printlogo


کد خبر: 205812تاریخ: 1398/11/30 00:00
فشار از سولشر به لمپارد منتقل شد
روز خوب شیاطین سرخ

راب داوسن


اوله گونار سولشر هیچ‌کس را متقاعد نکرده که بهترین گزینه برای مربیگری منچستریونایتد است اما دارد کم کم خودش را ثابت می‌کند با نتایجی که در بازی‌های مهم می‌گیرد.
یک پیروزی لیگ برتر در سال 2020؟ بدون گل لیگ در بیش از یک ماه؟ یک کلین‌شیت در تمام فصل؟ موریسیو پوچتینو آشکارا از علاقه به بازگشت به لیگ برتر حرف می‌زند؟ مشکلی نیست.
بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها منچستریونایتد با دو گل آنتونی مارسیال و هری مگوایر در زمین چلسی به پیروزی رسید. قبل از این بازی در رده نهم بودند اما در بازگشت به منچستر تنها سه امتیاز با تیم چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان فاصله دارند در حالی که 12 بازی باقی مانده است.
یونایتد تأکید دارد که بر این بازسازی زیر نظر مربی نروژی مصمم و متعهد است اما تنها راه برای اطمینان یافتن این مربی از اینکه دومین فصل هم از ابتدا روی نیمکت شیاطین سرخ می‌نشیند، کسب سهمیه لیگ قهرمانان است.
او تیم را به نزدیکی چلسی رسانده و هنوز در لیگ اروپا فعالیت دارد و برای همین شانسش بالا است.
اگر هیچ اتفاقی نیفتد، این پیروزی حداقل برای چند روز فشار را از سولشر بر می‌دارد و به فرانک لمپارد منتقل می‌کند. چلسی از شش بازی آخرش در لیگ تنها یکی را برده و شنبه در استمفوردبریج با تاتنهام و ژوزه مورینیو روبه‌رو می‌شود.
لمپارد که بعد از دقایقی انگولو کانته را به دلیل مصدومیت از دست داد، بدشانس هم بود چون دو گل کورت زوما و الیویه ژیرو را VAR مردود کرد و زننده گل دوم میهمان از کارت قرمزی که به خاطر لگدزدن به میشی باتشوایی مستحقش بود، گریخت. لمپارد از هر دو تصمیم انتقاد کرد.
سولشر هم از بازی نیمه اول تیمش انتقاد کرد اما با این وجود آنقدر خوب بودند که برنده این بازی شوند و به دو پیروزی در یک فصل لیگ برابر چلسی برای نخستین بار بعد از فصل 1988-1978 برسند.
تساوی باارزش مهرماه برابر لیورپول بعد از پنج مسابقه بدون برد به دست آمد. دو پیروزی متوالی برابر منچسترسیتی و تاتنهام در آذر بعد از تساوی با شفیلدیونایتد و استون ویلا رقم خورد. سولشر مصمم است ثبات بیشتری داشته باشد اما تیمش روند چندان بدی ندارد.
ژانویه سال گذشته، سولشر تیمش را به دبی برد و در بازگشت، تاتنهام پوچتینو را در ویمبلی برد. اد وودوارد بعدها فاش کرد این پیروزی نقش مهمی در بستن قرارداد دائمی با مربی نروژی داشت، مدیر اجرایی یونایتد این بار هم دید تیمش بعد از یک هفته در ماربیا از پس لمپارد و تیمش برآمد. سولشر آرزو می‌کند کاش هر هفته تیمش را بیرون می‌برد.
تنها چیزی که می‌توانست شب او را در غرب لندن بهتر کند، این بود که خرید قرضی‌اش، اودیون ایگالو فرصت عالی دقیقه 93 را گل می‌کرد تا شروعی فوق‌العاده در یونایتد داشته باشد اما ویلی کابایرو به او این اجازه را نداد اما بعید است بعد از یک پیروزی باارزش آن هم با وجود مشکلات فراوان، سولشر خودش را چندان ناراحت کند.
نزدیک یک سال است قرارداد دائمی بسته و شاید به مشکلات عادت کرده باشد اما قبل از این بازی اوضاع اصلاً خوب نبود. ویکتور لیندلوف قرار بود در ترکیب اصلی باشد اما به دلیل بیماری از منچستر بیرون نیامد تا جایش را اریک بابی بگیرد. 17 دقیقه قبل از شروع مسابقه هم مینو رایولا یک بمب انداخت. ایجنت پل پوگبا به صحبت‌های مربی یونایتد واکنش نشان داد که گفته بود: «پل بازیکن ما است نه مینو» تا به شایعات درباره آینده هافبک فرانسوی خاتمه دهد. رایولا گفت: «امیدوارم نگوید پل زندانی‌اش است. فکر می‌کنم دلایل زیادی برای ناراحتی دارد.»
اما مربی نروژی پاسخی نداد و ترجیح داد درباره نکات مثبت از جمله گل مارسیال و نمایش عالی بابی در دفاع سه نفره بعد از حدود 10 ماه غیبت در بازی‌های رسمی حرف بزند.
سولشر بدون اینکه منتظر افزایش فشارها باشد می‌تواند قدم بعدی را در مسیر درست بردارد.
منبع: ساکرنت

 


Page Generated in 0.0060 sec