printlogo


کد خبر: 205806تاریخ: 1398/11/30 00:00
نقل قول

بعضی‌ها شرافت قلم را زیر سؤال می‌برند
فتح‌الله‌زاده: استقلال برنده بازی با الاهلی بود



علی فتح‌الله‌زاده از فقدان کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و نفوذ ایرانی‌ها انتقاد‌ کرده ‌است. فتح‌الله‌زاده که از نحوه قضاوت داور مثل همه استقلالی‌ها ناراحت است در این باره حرف‌هایی می‌زند: «پرتماشاگرترین کشور فوتبالی لیگ قهرمانان آسیا هستیم اما در AFC جایگاه نداریم یا اگر داریم جایگاه‌مان کجا است؟ تیم‌هایمان این همه در آسیا قهرمان و نایب قهرمان شدند ولی جایگاهی نداریم. فردی به نام علی دایی داریم اما در AFC جایگاهی نداریم. وقتی جایگاهی نداریم همین می‌شود در روز روشن جلوی میلیون‌ها بیننده به سادگی سر استقلال را می‌برند اگر یک داور مبتدی و کلاس پایین در بازی استقلال قضاوت می‌کرد آن گل را مردود اعلام نمی‌کرد. یا این داور تحت تأثیر است و آگاهانه چنین تصمیمی گرفته که باید با او برخورد شود یا اگر نیست و آگاهانه این تصمیم را نگرفته در این سطح از مسابقات چه کار می‌کند در هر صورت درد دل زیاد است.»
فتح‌الله‌زاده استقلال را برنده نبرد با الاهلی عربستان می‌داند: «به عنوان یک هوادار استقلال دست تک تک بازیکنان و کادر فنی این تیم را می‌بوسم چون در این 10، 12 روز فشارهای زیادی را متحمل شدند. از گوشه و کنار هم خبرهایی می‌شنوند که روحیه آنها تضعیف می‌شود. از نظر من تیم استقلال برنده بود و عربستان سعودی خجالت کشید که به این شکل با کمک داور به آنها صدقه دادند. مطمئن هستم هواداران فوتبالدوست الاهلی عربستان از این صدقه و نفقه خوششان نیامده است. از فرهاد مجیدی نترس و شجاع هم ممنون هستم که بهانه نیاورد و با وجود اینکه 8 بازیکن تیمش را نداشت جوانمردانه بازی کرد و باز هم می‌‌گویم برنده از زمین خارج شد. بعضی باخت‌ها طعم برد دارد و شکست استقلال مقابل الاهلی واقعاً طعم برد داشت.» فتح الله‌زاده از تحریف حرف‌هایش هم به شدت ناراحت است: «متأسفانه دوستان از قول من نوشته‌اند که اگر مدیرعامل استقلال نباشم کار نمی‌کنم در حالی که حرفم این نبوده است. من گفتم آنجا (مدیرعاملی) می‌توانم بیشتر خدمت کنم. چه اشکالی دارد الان هم اگر کسی است که مدیرعامل شود بلافاصله تیم را به او بدهید. من استقلالی هستم و مثل یک هوادار کنار این تیم می‌مانم. دوست ندارم در اینجا پستی را اشغال کنم ولی یک عده هم کم لطفی می‌کنند و شرافت قلم را زیر سؤال می‌برند. مطمئناً آنها باید روزی پاسخگوی نوشته‌های خود باشند و ما هم باید پاسخگوی اعمال‌مان باشیم الان هم همچنان در کنار دوستان هستم و خوشبختانه گزینه مدیرعامل در استقلال زیاد شده است. یک زمان گزینه نبود و از من خواستند این پست را قبول کنم ولی الان گزینه زیاد هم هست و ان‌شاءالله که از بین آنها یک نفر را انتخاب کنند.»


جباری: چرا فتحی
به وزارت ورزش رفت؟

علی جباری به انتقاد از تصمیم‌گیران باشگاه استقلال پرداخته و گفته: «فتحی از استقلال کنار رفت اما او را جای بهتری بردند و رئیس مجموعه انقلاب کردند. مشخص است که انتصاب‌ها بر اساس رابطه است نه ضابطه. گناه هواداران استقلال چیست؟ واقعاً نفرین شده‌ هستیم؟ چقدر باید تحمل کنیم؟ این هوادار گناه دارد، چقدر باید مشکلات را تحمل کند؟ چرا کاری می‌کنید که هواداران در ورزشگاه فریاد بزنند و شعار بدهند؟ چرا قرص و محکم درباره استقلال عمل نمی‌کنید؟ وقتی چارچوب هیأت مدیره و مدیرعامل مشخص باشد، می‌توان درباره عملکرد مدیران نظر داد اما در سال‌های اخیر، بهرام افشارزاده، رضا افتخاری و امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شده‌اند و هیچ‌وقت ثباتی در کار نبوده است. باور کنید کارد به استخوان رسیده بود که فتحی از استقلال رفت. اگر فتحی عملکرد بدی داشت، چرا او را در هیأت مدیره گذاشته بودند؟ اگر فتحی را از هیأت مدیره برمی‌دارید، چرا او را مدیر مجموعه‌ای می‌کنید که 6 هزار عضو و زیر مجموعه دارد؟» جباری درباره مشکل زمین تمرین نیز این جملات را به زبان آورد: «زمان مدیریت افتخاری مجموعه صنایع دفاع را گرفته بودند و تقریباً همه چیز خوب بود و وینفرد شفر تمرینات را آنجا برگزار می‌کرد اما مجموعه انقلاب را گرفتند که مشخص نیست چرا زمین خوبی ندارد. چه کسی باید هزینه زمین را می‌داد؟ چرا کسی پاسخ نمی‌دهد؟ چرا استقلال باید هر سال مشکل زمین تمرین داشته باشد؟ این همه استقلالی داریم و بهتر است یک استقلالی را مدیرعامل بگذارید. چرا چوب لای چرخ استقلال می‌گذارید؟ آنقدر حرف برای گفتن زیاد است که نمی‌دانم چطور آنها را بگویم. متأسفانه وزارت ورزش سلیقه‌ای و رفاقتی عمل کرده و دوست و آشنایان خود را به استقلال می‌آورد. مقصر همه اتفاقات وزیر ورزش است.»

 


Page Generated in 0.0046 sec