printlogo


کد خبر: 205804تاریخ: 1398/11/30 00:00
گزارش


 شیخ برای بازگشت 10 روز دیگر مهلت خواست
بی‌اطلاعی پزشکان استقلال از وضعیت دیاباته


پزشکان باشگاه استقلال هیچ اطلاعی از وضعیت شیخ دیاباته ندارند و نمی‌دانند مراحل درمانی این بازیکن در کشور فرانسه به چه شکلی طی می‌شود. دیاباته قرار بود زمان کوتاهی را در کشورش بگذراند اما او به‌تازگی اعلام کرده 10 روز دیگر به ایران بازمی‌گردد! طبق برنامه‌ای که شیخ پیش‌تر به باشگاه استقلال داده بود قرار شد بعد از بازی با الاهلی عربستان خود را به مربیان معرفی کند، اما مهاجم استقلال حاضر به بازگشت نیست و قصد دارد مراحل درمانی‌اش را خارج از دید باشگاه استقلال پیش ببرد.
رفتار دیاباته قطعاً با قواعد حرفه‌ای در فوتبال همخوانی ندارد و بازیکنان موظفند زیر نظر پزشکان باشگاه خود به بازپروری و تمرینات فیزیوتراپی بپردازند و اقدامی که دیاباته انجام داده نوعی حس بی‌اعتمادی به مسئولان پزشکی باشگاه استقلال است. علاوه بر این بی‌اعتمادی آشکار، دیاباته قرارداد خود با باشگاه استقلال را هم نادیده گرفته به‌طوری که مسئولان باشگاه استقلال می‌توانند بازیکن‌شان را به‌دلیل بدقولی و حاضر نشدن در تمرینات و معرفی خود به اعضای کادر پزشکی توبیخ و بازخواست کنند. هرچند با توجه به جایگاهی که دیاباته اکنون در استقلال به دست آورده بعید است تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال حاضر به اقدامی بازدارنده و تلافی‌جویانه علیه این بازیکن شوند و او را توبیخ یا جریمه نقدی کنند.
به هر حال این بی‌اطلاعی هرگز برای ادامه روابط دیاباته و باشگاه استقلال خوب نیست و میان او و مسئولان تیمش شکاف ایجاد خواهد کرد و هیچ بعید نیست که روابط آنها در آینده تحت‌الشعاع همین بدقولی‌ها قرار بگیرد. البته برخی اعتقاد دارند رفتار شیخ بی‌ارتباط با بدقولی باشگاه استقلال در پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد این بازیکن نیست که این ادعا نیز با توجه به ماه‌ها عقب افتادن حقوق بازیکن استقلال نمی‌تواند چندان هم بیراه باشد.
باشگاه‌های فوتبال در ایران آنقدر در مقابل پرداخت حقوق بازیکنان خارجی خود امروز و فردا می‌کنند که در چنین مواقعی دست‌شان از اعمال جرایم قانونی و تنبیه‌های انضباطی کاملاً کوتاه است و نمی‌توانند اقدام‌های بازدارنده‌ای را به‌واسطه بدقولی‌های بازیکن خود در نظر بگیرند. نه‌فقط در باشگاه استقلال که به‌نوعی در مقابل غیبت‌های مکرر شیخ دیاباته کوتاه آمده، بلکه در دیگر باشگاه‌ها نیز همین شرایط حاکم است و بسیاری از بازیکنان بوده‌اند که با غیبت‌های مکرر و بدقولی‌هایی از این دست جایگاه باشگاه‌های ایرانی را زیر سؤال برده‌اند.
به هر حال فارغ از احتمال اینکه دیاباته شاید به‌دلیل اقدام‌های پزشکی مؤثرتر در کشور فرانسه ترجیح داده زیر نظر افرادی پای مصدومش را مداوا کند که به‌اصطلاح او تجربیات بیشتری دارند، اما نباید نحوه پرداختی‌ها به وی را در چنین دیرکردی بی‌اثر دانست.
 
شیخ غایب 3 بازی آینده؟
دیاباته با تمدید مرخصی‌اش قطعاً بازی با ذوب‌آهن و گل‌گهر را از دست خواهد داد و باز هم در ترکیب استقلال دیده نخواهد شد. احتمال اینکه شیخ در بازی مقابل الوحده امارات که 12 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود نیز غایب باشد کم نیست. البته زمانی که برای بازگشت دیاباته اعلام شده 2 روز قبل از این بازی است و اگر دوباره تمدید نشود، شاید شیخ بتواند حتی دقایقی مقابل نماینده فوتبال امارات بازی کند.


Page Generated in 0.0060 sec