printlogo


کد خبر: 205794تاریخ: 1398/11/30 00:00
دهگانه سخت پیکان
قول بقا با دل شیر

جعفر برزگر  

چند روز پیش وضعیت تیم گل‌گهر سیرجان و شرایط این تیم را در ادامه لیگ مورد بررسی قرار دادیم. امروز نگاهی مختصر به بازی‌های باقی‌مانده تیم ته‌جدولی پیکان داریم. آنها روزهای بسیار حساسی را پیش‌رو دارند. بعد از باخت خانگی مقابل فولاد خوزستان و به‌دلیل پیروزی تیم‌های گل‌گهر و شاهین بوشهر مقابل حریفان‌شان تیم پیکان به انتهای جدول سقوط کرد تا بیش از پیش خطر لیگ یکی شدن را احساس کند. اما عبدالله ویسی سرمربی تیم که دومین حضورش را روی نیمکت این تیم در فصل جدید تجربه می‌کرد بعد از بازی مدعی شد پیکان را در لیگ برتر حفظ می‌کند: «من به بچه‌هایم می‌بالم و جایگاه تیمم اینجای جدول نیست و امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم با امتیازگیری جبران کنیم. ما الان نباید جدول را نگاه کنیم. ما خوشحال نیستیم از اینکه رقبای ما در پایین جدول بازی‌های‌شان را بردند. ما باید امتیاز بگیریم و کاری به تیم‌های دیگر نداشته باشیم. من برای ماندن پیکان صددرصد قول دادم و امضا می‌دهم که تیمم صددرصد در لیگ می‌ماند. من چه در این تیم باشم یا نباشم، باشگاه برنامه‌اش این است که برنامه‌ریزی بهتری کند تا در سال‌های آینده این اتفاقات برای پیکان نیفتد. من با تمام احساس و وجودم سعی می‌کنم تیم پیکان در لیگ برتر می‌ماند.» ادعایی که در شرایط فعلی انگیزه شاگردانش را حفظ می‌کند اما باید منتظر ماند و دید در پایان فصل کدام تیم‌ها سقوط می‌کنند.
پیکان در اولین بازی از مسابقه پیش‌رو باید در مسجدسلیمان به مصاف نفت برود؛ تیمی که تا همین‌جای لیگ هم در حد یک پدیده ظاهر شده و فقط یک باخت خانگی داشته، آن هم مقابل پرسپولیس بود. در واقع ویسی می‌داند همین اولین بازی یکی از سخت‌ترین 90 دقیقه‌های تیمش است اما برای او نام حریف و مکان مسابقه نباید خیلی فرق کند چون تیمش در شرایطی نیست که به‌راحتی امتیازی را از دست بدهد.
پرسپولیس حریف بعدی آنها است. اینکه قرمزهای پایتخت مدعی قهرمانی هستند نیازی به گفتن ندارد. برای هر دو تیم بازی سختی خواهد بود چراکه پرسپولیس برای ماندن در صدر فقط سه امتیاز می‌خواهد اما پیکان علاوه بر انگیزه بالای بازیکنانش می‌داند که نباید ببازد.
آنها در گام بعدی به فولادشهر می‌روند تا رودرروی ذوب‌آهن قرار بگیرند. اصفهانی‌ها با مربی خارجی‌شان می‌خواهند امتیازهای از دست رفته ابتدای فصل را جبران کنند و همین برای سخت بودن بازی برای پیکانی‌ها کفایت می‌کند.
در هفته بیست‌و‌چهارم یک بازی شش امتیازی با گل‌گهر سیرجان را در خانه برگزار می‌کنند؛ مسابقه‌ای که شاید ارزشش به اندازه چند بازی برای‌شان باشد. هر دو تیم برای اینکه امید بقای‌شان را زنده نگه دارند باید برنده از زمین خارج شوند اگرچه در شرایط فعلی تساوی در زمین حریف هم برای سیرجانی‌ها امتیاز خوبی است.
سایپا حریف بعدی پیکان است. دربی خودروسازان این مرتبه برخلاف بسیاری از بازی‌های قبلی این تیم می‌تواند اهمیت بسیاری داشته باشد. اگر تا آن روز اختلاف امتیازشان همین پنج امتیاز باشد آن وقت سه امتیاز این بازی هم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
عبدالله ویسی در هفته بیست‌و‌ششم رودرروی تیمی می‌ایستد که در حال حاضر شرایط خیلی خوبی در جدول ندارد. پارس جم هم با هومن افاضلی برای بقا تلاش می‌کند؛ مسابقه‌ای که امتیازش برای دیگر تیم‌های پایین جدول هم اهمیت بسیاری دارد.
اما شاید 10 هفته باقی‌مانده تا پایان لیگ برای پیکان را به توان به دو قسمت تقسیم کرد. تا الان هرچه نوشتیم شاید با چهار هفته پایانی برای شاگردان ویسی متفاوت باشد. آنها باید در هفته بیست‌وهفتم با تراکتور بازی کنند؛ مسابقه‌ای که بدون تعارف نه‌فقط برای پیکان بلکه برای تمام تیم‌های لیگ برتری سخت خواهد بود. تیم تهرانی اگر تا آن روز امتیاز‌های لازم را به دست نیاورده باشد در چهار بازی پایانی کارش به‌مراتب سخت‌تر می‌شود. صنعت‌نفت حریف بعدی آن است که این روزها حال و روز خوبی ندارد اما چون در منطقه خطر نیست شاید به‌دلیل انگیزه بیشتر تیم ویسی بازی خیلی مشکلی هم برای پیکانی‌ها در تهران نباشد.
اما حکایت دو بازی آخر فرق دارد. آنها باید در ورزشگاه آزادی با استقلالی روبه‌رو شوند که این روزها شکست دادن‌شان کاری بسیار سخت و مشکل است. البته باید دید آبی‌های پایتخت تا آن روز همچنان در جام حذفی حضور دارند که اگر نداشته باشند آن وقت همه تلاش‌شان را برای قهرمانی و کسب سهمیه به کار می‌گیرند. به هر حال بازی با استقلال در هر شرایطی برای تمام تیم‌های لیگ برتری سخت خواهد بود.
طبق برنامه بازی‌ها عبدالله ویسی در هفته پایانی از سپاهان پذیرایی می‌کند؛ تیمی که از همین الان در هر سه جام مدعی است. اگرچه ویسی سابقه مربیگری در این تیم را دارد اما می‌داند این سپاهان با تیم زمان او از زمین تا آسمان تفاوت دارد. تصور کنید اگر در آن روز سپاهان برای قهرمانی یا کسب سهمیه و همین‌طور پیکان برای بقا نیاز به پیروزی داشته باشد تقابل آنها چه تقابلی خواهد شد. فراموش نکنیم که با توجه به شرایط پیکان بازی با این تیم هم برای تمام حریفانش سخت و حساس خواهد بود.
 
هفته    حریف    ورزشگاه
بیست‌و‌یکم    ن. مسجدسلیمان    مسجدسلیمان
بیست‌و‌دوم    پرسپولیس    شهرقدس
بیست‌و‌سوم    ذوب‌آهن    اصفهان
بیست‌و‌چهارم      گل‌گهر    شهرقدس
بیست‌و‌پنجم    سایپا    دستگردی
بیست‌وششم‌    پارس جم    شهرقدس
بیست‌و‌هفتم    تراکتور     تبریز
بیست‌و‌هشتم    نفت آبادان    شهرقدس
بیست‌و‌نهم    استقلال    آزادی
سی‌ام    سپاهان    شهرقدس


 


Page Generated in 0.0060 sec