printlogo


کد خبر: 184987تاریخ: 1398/2/9 00:00
دروازه‌بان پرسپولیس به رکورد احمدی می‌رسد؟
بیرانوند در رتبه سوم کلین‌شیت

بسته ماندن دروازه پرسپولیس در بازی با سپاهان باعث شد آمار کلین‌شیت‌های علیرضا بیرانوند باز هم افزایش بیابد و این دروازه‌بان در جدول رده‌بندی برترین دروازه‌بان‌های تاریخ لیگ برتر یک پله صعود کند. بعد از کلین‌شیت برابر ذوب‌آهن، بیرانوند توانست با آمار 78 کلین‌شیت، به طور مشترک با سوشا مکانی در رده سوم برترین دروازه‌بان‌های تاریخ لیگ برتر قرار بگیرد. بیرانوند این هفته هم در دیداری دشوار و بسیار حساس مانع گلزنی مهاجمان سپاهان شد تا یک کلین‌شیت دیگر به آمار او اضافه شود و به 79 بازی بدون گل خورده در تاریخ لیگ برتر برسد.
او در 142 بازی موفق به ثبت چنین آماری شده. بیرانوند با عملکردش سوشا مکانی را هم که تا همین یک هفته پیش با او در یک رده ایستاده بود، پشت سر گذاشت و به تنهایی در جایگاه سوم جدول رده‌بندی برترین دروازه‌بان‌های تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد کلین‌شیت قرار گرفت.
دروازه‌بان 26 ساله پرسپولیس برای تصاحب جایگاه دوم این رده‌بندی باید تلاش بیشتری به خرج داده و زمان بیشتری هم در انتظار بماند چرا که فاصله او با رده دوم 24 کلین‌شیت است. هر چند علیرضا بیرانوند با حفظ روند فعلی می‌تواند در کمتر از دو سال دیگر به‌عنوان دومین دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر برسد و این جایگاه را برای خود تثبیت کند.
در حال حاضر، جایگاه دوم این رده‌بندی در اختیار رحمان احمدی دروازه‌بان سابق پرسپولیس است که 103 کلین‌شیت در کارنامه‌اش به ثبت رسیده. این شاید بزرگ‌ترین چالشی است که بیرانوند پیش‌‌روی خود می‌بیند و البته اگر نگاهش به بالاترین جایگاه است و می‌خواهد صدرنشین باشد، باید از آمار سیدمهدی رحمتی هم که با 181 کلین‌شیت در تمامی ادوار لیگ برتر یکه‌تاز و ظاهراً بی‌رقیب است، عبور کند.
 

 


هنوز به توافق نرسیده‌اند
مذاکره ادامه‌دار پرسپولیس و اسپانسر


حامی مالی باشگاه پرسپولیس برای تزریق پول به این باشگاه خواهان تمدید قرارداد شده اما با شرایط موجود، بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد. در روزهای اخیر هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس جلسات متعددی را با حامی مالی برگزار کرد تا شاید راهکاری برای حل مشکلات مالی این باشگاه پیدا شود اما آنها هنوز به توافق نرسیده‌اند.
باشگاه پرسپولیس باید مطالبات مربیان و بازیکنانش را بپردازد اما فعلا موفق به انجام این کار نشده و به همین دلیل از حامی‌ مالی‌اش تقاضای پول کرده. حال آنکه این حامی مالی که تنها چند ماه از قراردادش با پرسپولیس مانده، برای پرداخت پول، تمدید قرارداد را پیشنهاد داده است. یکی از علت‌های جلسات متعدد هیأت مدیره پرسپولیس هم همین بحث تمدید قرارداد با حامی مالی بوده که تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.
البته از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که همین امروز و فردا تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد اما احتمال قطع همکاری هم وجود دارد چرا که مدیران باشگاه با جزییات مورد نظر حامی مالی موافق نیستند و اگر این شرط‌ها را نپذیرند، دست‌شان خالی می‌ماند.
با این حال ایرج عرب گفته که هنوز معلوم نیست توافقی حاصل بشود یا نشود: «در مورد قطع همکاری هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده اما هیات مدیره تمام جوانب کار را بررسی کرده و نهایتا ظرف امروز یا فردا همه چیز مشخص خواهد شد.»
 


Page Generated in 0.0053 sec