printlogo


کد خبر: 184977تاریخ: 1398/2/9 00:00
حاشیه عجیب بازی دوم فینال در لیگ بسکتبال
نور آفتاب؛ آخرین سلاح گرگانی‌ها!




فینال دوم لیگ برتر بسکتبال در حالی با برتری گرگانی‌های میزبان به پایان رسید که حواشی آن بیشتر از بازی اول بود. شهرداری گرگان پس از باخت در بازی اول، در رقابت دوم با توپ پر به میدان آمد و بازی را هم خیلی خوب شروع کرد. بازی خوب گرگانی‌ها تا اواخر دیدار هم ادامه داشت اما در کوارتر چهار نفتی‌ها قدری به خودشان آمدند و اختلاف را هم خیلی کم کردند اما در نهایت نتوانستند برد دوم را از آن خود کنند. شهرداری گرگان در این مسابقه با نتیجه نزدیک 81 بر 79 میهمان خود را شکست داد تا نتیجه رقابت فینال یک بر یک شود. بازیکنان نفت در سه کوارتر اول بازی پرتاب‌های سه امتیازی زیادی را برخلاف بازی اول از دست دادند و حتی در به ثمر نشاندن پرتاب‌های پنالتی هم ناموفق بودند. شهرداری گرگان هم از این به هم ریختگی و عدم تمرکز بازیکنان آبادان نهایت استفاده را برد و اختلاف را زیاد کرد. با این حال کوارتر چهارم همان نفت بازی اول در میدان حاضر شد و اختلاف را به حداقل رساند اما نتوانست جلوی باخت را بگیرد. در همین کوارتر و دقایق پایانی بود که حاشیه اصلی این مسابقه اتفاق افتاد. تماشاگران گرگانی زمانی که بازی تا حدودی حساس شد و امکان ثبت شدن باخت دومشان ایجاد شد، دست به کارهای نه چندان زیبایی زدند. برخی از تماشاگران که در کنار پرده‌های سالن قرار داشتند، با کنار زدن آنها کاری کردند که آفتاب به طور مستقیم روی سبدشان بیفتد و بازیکنان آبادان برای امتیازگیری دچار مشکل شوند. این اتفاق در تصاویر منتشر شده از این بازی به طور کامل مشخص است و حتی مسوولان فدراسیون هم آن را تایید کرده‌اند. با این حال در دقایق پایانی بازی بود که سعید داورپناه پس از یک سه‌گام ناموفق که گل نشدنش بسیار عجیب بود، بازی را متوقف و به تندی به این ماجرا اعتراض کرد. اعتراضی که البته نتیجه هم داد و باعث شد تا مسوولان برگزاری به دنبال رفع این مشکل بروند. با این حال، حالا که این ماجرا تایید شده و در تصاویر هم به طور واضح مشخص است، باید دید که آیا برخوردی از جانب فدراسیون با تماشاگران گرگانی انجام خواهد شد و یا این ماجرا هم مانند بسیاری از بی‌اخلاقی‌های دیگر بدون واکنش خواهد ماند. گرگانی‌ها البته به نسبت سال‌های گذشته، میزبانی بسیار کم‌حاشیه‌تری در دو دیدار ابتدایی فینال داشتند اما همین اقدام پایانی‌شان باعث شد تا نقطه تاریکی در میزبانی‌ آنها ایجاد شده و در خاطره‌ها ماندگار شود.
 
آبکاریان: ضعیف‌ترین قضاوت فصل را در فینال دوم شاهد بودیم
رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال می‌گوید داوران در فینال دوم تمرکز نداشتند و شاهد ضعیف‌ترین قضاوت فصل در این مسابقه بودیم.
ورژ آبکاریان در مورد اعتراض‌های صورت گرفته به قضاوت داوران در بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال گفت: «خودم در هر دو مسابقه در سالن بودم و به نظرم ضعیف‌ترین قضاوت این فصل را شاهد بودیم. آن هم به این علت که داوران در همان ابتدای مسابقه تمرکز خود را از دست دادند.»
او در مورد اینکه علت از دست دادن تمرکز چه بود، گفت: «اعتراض‌های زیاد کار داوران را سخت کرد. درست همان سوت اول بود که سرمربی نفت اعتراض کرد و همین باعث شد تا آخر مسابقه شاهد حواشی زیادی باشیم.»
رییس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه داوران مشورت زیادی با یکدیگر می‌کنند نیز گفت: «در قوانین جدید این موارد وجود دارد و کار قشنگی است اما زیادش خوب نیست.»
او در مورد افتادن نور آفتاب داخل زمین و اعتراض آبادانی‌ها نیز گفت: «اعتراض آنها درست بود و داوران ما پس از بررسی مشکل را برطرف کردند و جلوی نور گرفته شد.» آبکاریان با اشاره به شرایط میزبانی گرگانی‌ها ادامه داد: «انصافا در این دو بازی میزبانی خوب بود و تمام شرایط مهیا شد. بسکتبال ورزش اول گرگان است و تماشاگران این تیم با تعصب زیادی تیم خود را حمایت می‌کنند.»
 
بازی سوم و چهارم در آبادان
بازی‌های سوم و چهارم فینال روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در آبادان برگزار می‌شود. در دو بازی اول هر کدام از تیم‌ها یک برد و یک شکست را تجربه کردند و حالا اگر تیمی بتواند در هر دو مسابقه آبادان پیروز میدان شود، قهرمان لیگ برتر خواهد شد.
آبادانی‌ها پیش از این در نیمه نهایی توانستند پس از تساوی یک بر یک برابر پتروشیمی در ماهشهر، هر دو دیدار خود در آبادان را با پیروزی پشت سر بگذارند و راهی فینال شوند. حالا هم برنامه اصلی آنها پس از کسب یک برد ارزشمند در گرگان همین است و به دنبال این هستند که نگذارند کار به بازی پنجم در گرگان کشیده شود. دیداری که خیلی بعید به نظر می‌رسد گرگانی‌ها و تماشاگرانشان بگذارند جام از شهرشان خارج شود.
 


Page Generated in 0.0062 sec