printlogo


کد خبر: 178900تاریخ: 1397/11/9 00:00
خارج از گود

احمد، فصل را از دست داد
محمد احمد مدافع امارات و العین با پارگی رباط صلیبی رو به رو شده است. احمد بازیکن تیم فوتبال العین و امارات که دچار مصدومیت شده بود، نمی‌تواند تا پایان فصل به میدان برود. در شرایطی که ابتدا به نظر می‌رسید محمد احمد تنها جام ملت‌های آسیا را از دست داده اما بررسی‌های بعدی نشان داد که مصدومیت این بازیکن بسیار شدید است. رسانه‌های اماراتی اعلام کردند آزمایشات پزشکی نشان داده که محمد احمد با پارگی رباط صلیبی رو به رو است و به همین دلیل تا پایان فصل نمی‌تواند به میدان برود. العین در لیگ قهرمانان آسیا حریف استقلال است و در شرایطی که بازیکنان زیادی را از دست داده، این اتفاق می‌تواند برای آبی‌های تهرانی که البته خود آنها نیز مصدومان زیادی دارند، یک اتفاق خوب باشد.
 

 


تاخیر در جام ملت‌های آفریقا
جام ملت‌های آفریقا به خاطر ماه رمضان با یک هفته تاخیر آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها که 4 هفته به طول می‌انجامد، از روز 31 خرداد آغاز خواهد شد و تا 22 تیر ماه ادامه پیدا خواهد کرد. محمد فضل، مدیر برگزاری رقابت‌ها و بازیکن سابق تیم ملی مصر، تاخیر در برگزاری رقابت‌ها به خاطر ماه مبارک رمضان را تایید کرد. او گفت: این تصمیم با درخواست کشورهای مراکش، تونس و الجزایر که قصد دارند بازیکنان‌شان را پس از ماه رمضان در اختیار داشته باشند گرفته شد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا همچنین تایید کرد که در روز دوازدهم آوریل، قرعه‌کشی نهایی انجام خواهد شد. در ماه رمضان که مسلمانان از طلوع خورشید تا غروب آن، نوشیدنی و غذا نمی‌خورند، برگزاری رقابت‌ها می‌تواند به افت کیفیت آن و همچنین صدمه دیدن بازیکنان منجر شود. از همین رو مدیران برگزاری جام ملت‌ها تصمیم گرفتند که به خاطر تعدد بازیکنان مسلمان در تیم‌های آفریقایی، این رقابت‌ها را با یک هفته تاخیر برگزار کنند.

 


قرارداد 3 ساله بن‌عطیه


مهدی بن‌عطیه ستاره مراکشی باشگاه یوونتوس جهت حضور در آزمایش پزشکی حریف قطری استقلال وارد دوحه شد. بن‌عطیه که به زودی گران‌ترین انتقال فصل خاورمیانه را به نام خودش ثبت می‌کند در بیمارستان اسپیتار دوحه آزمون‌های سلامت و آمادگی جسمانی را پشت سر گذاشت تا آماده امضای قرارداد 3 ساله با باشگاه الدحیل شود. ملی‌پوش مراکشی در حالی به تیم پرستاره فوتبال قطر می‌پیوندد که پیشنهاد باشگاه منچستریونایتد و همچنین الاتحاد عربستان را رد کرد و گفته می‌شود با یک قرارداد قابل توجه و تاریخی راهی لیگ قطر می‌شود. بن‌عطیه در الدحیل جانشین مندز برزیلی خواهد شد و در کنار او بازیکنانی مانند یوسف العربی، هموطن و همبازی خودش در تیم ملی مراکش همچنین ادمیلسون برزیلی و ناکاجیمای ژاپنی حضور دارند. باشگاه الدحیل به زودی در یک نشست خبری بازیکنان مراکشی و ژاپنی خودش را به‌عنوان خریدهای نقل و انتقالات زمستانی معرفی خواهد کرد. الدحیل یکی از حریفان استقلال ایران در گروه C فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
 

 


3 از 4!
4 تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا یک آمار جالب را رقم زده‌اند. به غیر از قطر که نخستین نیمه نهایی عمرش را تجربه می‌کند، تیم‌های ایران، امارات و ژاپن قبلا تجربه حضور همزمان را در این مرحله داشته‌اند. در جام ملت‌های 1992 هیروشیما تیم‌های ملی ژاپن و امارات در مرحله نیمه نهایی حضور داشتند که ژاپن با غلبه بر چین به فینال رسید و در نهایت هم قهرمان شد اما امارات با شکست برابر عربستان به رده ‌بندی رفت. در سال 1996 هم دو تیم ایران و امارات به طور همزمان در نیمه نهایی حضور داشتند و در آن بازی‌ها ایران برابر عربستان شکست خورد اما امارات میزبان با پیروزی برابر کویت به فینال رفت و در نهایت دوم شد. جالب اینجا است که در سال‌های 92 و 96 میزبانان حاضر در نیمه نهایی به فینال رسیدند.
 

 


زلزله در عربستان بعد از حذف
عربستان علی‌رغم نمایش خوبی که در جام ملت‌های آسیا داشت با شکست برابر ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات خیلی زود به ریاض بازگشت تا مسوولان فوتبال این کشور به فکر تغییرات گسترده‌تر در این ورزش باشند. حالا خبر می‌رسد نخستین ترکش این شکست به لیگ برتر عربستان اصابت کرده است. مسوولان فوتبال عربستان بعد از حذف زودهنگام تیم ملی این کشور از جام ملت‌ها تصمیم گرفتند تغییراتی را در قوانین لیگ برتر اعمال کنند. گویا طبق تصمیم اتخاذ شده قرار بر این است از سال آینده هر کدام از تیم‌های عربستانی از شش بازیکن خارجی استفاده کنند تا راه برای پیشرفت فوتبالیست‌های این کشور باز شود. پیش از این با تصمیم ترکی آل‌شیخ، رییس سابق ورزش عربستان هر تیم می‌توانست از هشت بازیکن خارجی در لیگ برتر استفاده کند. قانونی که در لیگ جاری اجرا شد و تیم‌های متمول این کشور ترکیب قدرتمندی را روانه مسابقات کردند. طرحی که به مانند اعزام برخی بازیکنان عربستانی به لالیگا شکست خورد و باعث تضعیف تیم ملی شد.
 

 


سون، از کره به ژاپن!
رینالدو روئدا سرمربی تیم ملی شیلی، با یک اشتباه عجیب درباره سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای باشگاه تاتنهام، از او به‌عنوان فوتبالیستی ژاپنی یاد کرد! رینالدو روئدا سرمربی شیلی که تیمش با ژاپن در رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا همگروه شده درباره گروهی که شیلی، اروگوئه، اکوادور و ژاپن در آن حضور دارند، گفت: ما در گروه سختی هستیم که تیم‌های دشواری با سبک‌ بازی‌های مختلف در آن حضور دارند. تیم‌های این گروه به اعتقاد من خیلی سطح بالا و جدی هستند. اما روئدا در ادامه صحبت‌هایش گافی داد که برای شخصی در جایگاه سرمربی‌ تیمی مثل شیلی عجیب به نظر می‌رسد. روئدا در ادامه گفت: من بازیکنان ژاپنی که در اروپا بازی می‌کنند را می‌شناسم. ما مدتی به دنبال برگزاری یک بازی دوستانه با ژاپن بودیم که به دلیل زلزله در شیلی لغو شد. بله، ما درباره ژاپن تحقیقات زیادی کرده‌ایم. ژاپنی‌ها بازیکنی دارند که در تاتنهام بازی می‌کند. چیزی که گاف بزرگ سرمربی شیلی را پررنگ‌تر می‌کند این است که او به همراه شیلی سپتامبر سال 2018 در استادیوم سوون کره جنوبی در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی این کشور رفته. بازی که با تساوی بدون گل به پایان رسیده و سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تاتنهام، در آن 90 دقیقه بازی کرده است.

 


Page Generated in 0.0053 sec