printlogo


کد خبر: 178898تاریخ: 1397/11/9 00:00
تیم ملی رویاهایمان را در نیمه نهایی جا گذاشت
باختیـم، بد باختیـم

دوشنبه 8/11/97، مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، ورزشگاه هزاع بن زاید العین، ساعت: 17:30، تماشاگر: 25 هزار نفر
ایران صفر
ژاپن 3
گل‌ها: یویا اوساکو(55 و 67 - پنالتی) و کنکی هاراگوچی (1+90)
داور: کریستوفر جیمز بث (استرالیا)
کمک‌ها: متئو کریم و آنتون اشچتینین
اخطار: وحید امیری، امید ابراهیمی و سردار آزمون (ایران) هیروکی ساکای و یوتو ناگاتومو (ژاپن)
بازیکن برتر: یویا اوساکو(ژاپن)
 ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، وحید امیری (کریم انصاری فرد - 58)، اشکان دژاگه (سامان قدوس - 70)، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی-  70)، احسان حاجی‌صفی و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش
 ژاپن: شوئیچی گوندا، تاکهیرو تومی‌یاسو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای (سای مورویا-  73)، یوتو ناگاتومو، گاکو شیباساکی، واتارو اندو (سوکاسا شیوتانی-  59)، ریتسو دوآن (جونای ایتو - 87)، گنکی هاراگوچی، یویا اوساکو و تاکومی مینامینو
سرمربی:هاجیمه موریاسو
 تیم ما رویاهایمان را بر باد داد. ژاپن تیم مراحل قبل نبود و فوتبال فوق‌العاده‌ای ارائه داد اما تیم ما هم با اشتباهی ویرانگر از هم گسیخت و بعد از دریافت نخستین گل در تورنمنت دیگر هرگز از جا بلند نشد.
بازی خیلی سریع آغاز شد و بعد از یکی دو دفع اشتباه از سوی مدافعان ما ژاپنی‌ها در آستانه موقعیت قرار گرفتند که تکل پورعلی‌گنجی خیال همه را راحت کرد.
دقیقه دو اما تیم ملی با نخستین حمله نشان داد ژاپن خیلی زود باید عقب نشینی کند. با پاس امیری و فرار سردار همه بر‌ای گل نیم خیز شدیم اما خروج گوندا باعث شد نیش پای سردار مهار شود.
دقیقه 12 و بعد از یکی دو حمله نصف و نیمه تیم ملی، ژاپن با بازی مالکانه و کار ترکیبی خوب موقعیت گل ساخت که لحظه آخر کنعانی‌زادگان با تکل به‌موقع دروازه تیم ملی را نجات داد.
دقیقه 17 کرنر خطرناک ژاپن و ضربه سر کاپیتان یوشیدا موقعیت دیگری بود که دروازه تیم ملی را تهدید کرد.
دقیقه 18 کار ترکیبی عالی ژاپنی‌ها در نهایت با ضربه آرام دوان همراه شد و این موقعیت ژاپنی‌ها هم آنقدر خطرناک بود که نشان دهد تیم موریاسو تیم دیگری نسبت به بازی‌های قبلی است.
دقیقه 22 و بعد از توپگیری عالی بازیکنان ما در نیمه زمین حریف یک و دوی سردار با حاجی‌صفی، با حرکت تکنیکی عالی و ضربه زیبای آزمون همراه شد اما گوندا گلر ژاپن با پای خود توپ را دفع کرد تا مهم‌ترین موقعیت بازی که با هنرمندی سردار خلق شده بود با دفع گوندا تبدیل به گل نشود.
یک دقیقه بعد و با ارسالی بلند سردار در شلوغی محوطه جریمه روی زمین افتاد و به پنالتی اعتقاد داشت اما داور استرالیایی از این صحنه گذشت.
دقیقه 28 با یک حمله سریع حاجی‌صفی پاس به جلوی هوشمندانه‌ای برای سردار فرستاد اما قبل از او یوشیدا توپ را بیرون زد و این موقعیت شکل نگرفت.
دقیقه 42 بعد از دو سه دقیقه بازی مالکانه ژاپن که البته منجر به موقعیتی نشد تیم ملی با یکی دو ضربه ایستگاهی و اوت بلند موقعیت‌هایی نصف و نیمه ساخت و در نهایت با شوت سر ضرب حاجی‌صفی شانس گلزنی ما از دست رفت.
برخلاف نیمه اول، نیمه دوم با حمله سریع تیم ما شروع شد و خیلی زود با خطای هند ساکای یک ضربه ایستگاهی خوب از ژاپن گرفتیم. دژاگه پشت توپ ایستاد و یکضرب دروازه گوندا را نشانه گرفت اما ضربه او دقیق نبود.
بعد از یکی دو موقعیت نصف و نیمه دقیقه 55 با یک اتفاق ویژه و خیلی عجیب دروازه تیم ملی باز شد. ژاپن با یک حمله سریع به سمت دروازه ما آمد و در حالی که کنعانی‌زادگان توپ را زده بود پنج بازیکن ما سر داور ریختند تا به بازیکن حریف به خاطر تمارض کارت بدهد اما دیگر بازیکن ژاپن توپ را تعقیب کرد و با ارسال سانتری دقیق باعث شد اوساکو با ضربه سر دروازه ما را باز کند.
این گل مثل آب یخ بر پیکره تیم ملی و فوتبالدوستان ایرانی همه معادلات را تغییر داد.
بعد از گل خورده تیم ما بالا رفت و با خطایی که روی کنعانی‌زادگان شد جهانبخش پشت توپ ایستاد و ضربه فنی دقیقی زد که باز هم گوندا توپ را دفع کرد.
دقیقه 63 در حالی که تیم ما بالا رفته بود و همه انتظار حملات همه‌جانبه را می‌کشیدیم رامین رضاییان در نیمه خودی توپ را لو داد و ژاپنی‌ها با کار ترکیبی موقعیت ساختند که توپ به دست پورعلی‌گنجی خورد و داور استرالیایی نقطه پنالتی نشان داد. تصمیم داور البته به کمک داور ویدئویی ارجاع شد اما بعد از دو دقیقه آنها تصمیم نهایی را به عهده خود جیمز گذاشتند که او هم پنالتی‌اش را تایید کرد.
اوساکو پشت ضربه پنالتی ایستاد و بر خلاف جهت شیرجه بیرانوند توپ را به گل تبدیل کرد تا کار ما برای بازگشت فوق‌العاده دشوار شود.
دقیقه 70 حرکت انفرادی ساکای و عبور او از میلاد محمدی با پاس به عقب او همراه شد اما خوش‌شانس بودیم که توپ از جلوی پای بازیکن ژاپن گذشت.
بعد از این دو گل کی‌روش دو تغییر در فاز حمله تیمش انجام داد تا بلکه اتفاقات بهتری رخ دهد.
دقیقه 73 دوان با حرکت تکنیکی و سرعت بالا میلاد محمدی را کنار زد اما شوت او با دفع توپ بیرانوند همراه شد.
دقیقه 81 در شرایطی که تیم ما از هم گسیخته به نظر می‌رسید مینامینو توپ را جلو برد و در نهایت ضربه دقیقی نزد.
یک دقیقه بعد ارسال خوب خوب میلاد محمدی می‌توانست سردار را در موقعیت گل قرار دهد اما باز هم مدافعان ژاپن هوشیار بودند. میلاد محمدی یک دقیقه بعد از این هم در دفاع موفق شد توپ را مقابل دروازه خودمان قطع کند تا خطر دیگری دروازه‌مان را تهدید نکند.
دقیقه 86 با خطای ژاپنی‌ها روی ترابی یک ضربه ایستگاهی نصیب تیم ما شد اما شوت محکم قدوس با اختلاف بیرون رفت. یک دقیقه بعد هم سامان با دفع ناقص مدافعان ژاپن موقعیت شوت پیدا کرد اما این ضربه هم خوب نبود.
در وقت‌های تلف شده و در شرایطی که تیم ما دنبال یک گل می‌گشت تا غم شکست را سبک‌تر کند کار ترکیبی ژاپنی‌ها با فرار هاراگوچی و اشتباه پورعلی گنجی و رضاییان مواجه شد تا بازیکن ژاپن بیرانوند را برای بار سوم مغلوب کند.
در لحظات پایانی درگیری بازیکنان ما با ژاپنی‌ها این شکست را تلخ‌تر و تاریک‌تر هم کرد تا وداعی اشکبار با جام ملت‌ها داشه باشیم.

 

 

Page Generated in 0.0055 sec