printlogo


کد خبر: 173493تاریخ: 1397/9/10 00:00
قیل و قال



نیمار، بهترین گلزن برزیلی
 تاریخ اروپا
نیمار، ستاره پاری سن ژرمن با گلزنی در دیدار تیمش مقابل لیورپول، به بهترین گلزن برزیلی تاریخ چمپیونزلیگ تبدیل شد. ستاره 26 ساله در 12 بازی برای پاری سن ژرمن در این رقابت‌ها، 10 گل به ثمر رسانده است. او پیش از این در بارسلونا، 40 دیدار در چمپیونزلیگ انجام داده  و 21 گل زده بود. گلزنی او در دیدار این هفته لیگ قهرمانان برابر لیورپول، او را بالاتر از کاکا و وین رونی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس قرار داد و بدین ترتیب، او در بین برزیلی‌هایی که در چمپیونزلیگ بازی کرده‌اند، رکورددار است. حال نیمار اگر قصد داشته باشد به بهترین گلزن تاریخ رقابت‌ها تبدیل شود، می‌داند که کار بسیار دشواری پیش رو دارد. در حقیقت، کریستیانو رونالدو با 121 گل بهترین گلزن رقابت‌هاست و نیمار با 31 گل، فاصله بسیاری با او دارد. به علاوه که رونالدو همچنان در روزهای خوب فوتبالش قرار دارد و می‌تواند این رکورد را بهبود ببخشد. لیونل مسی نیز با 106 گل، در رده دوم بهترین گلزنان چمپیونزلیگ قرار گرفته است. رائول، اسطوره رئال مادرید با 71 گل در رده سوم است و رود فان نیستلروی با 56 گل در رده چهارم قرار دارد. در رده پنجم نیز کریم بنزما با 59 گل قرار گرفته است.
 
لغو میزبانی کامرون
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آفریقایی، کامرون از امتیاز میزبانی مسابقات جام ملت‌های آفریقا 2019 محروم می‌شود و میزبانی این مسابقات به کشوری دیگر سپرده خواهد شد. گفته می‌شود کامرون نمی‌تواند پروژه‌ها و زیرساخت‌های لازم این تورنمنت را به موقع تکمیل کند، بخصوص اینکه وقتی کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آفریقا 2019 را از 16 تیم به 24 تیم اعلام کرد.
خبرها حاکی از آن است که یک عضو کنگره ایالت متحده آمریکا نامه‌ای به جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نوشته و از او خواسته میزبانی مسابقات جام ملت‌های آفریقا 2019 را از کامرون به دلیل ناامنی در مناطق جنوب غربی و شمال غربی آفریقا بگیرد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا اکنون فرصتی یک ماهه به کشورهایی که خواهان میزبانی از این تورنمنت هستند، خواهد داد تا درخواست رسمی خود را به این کنفدراسیون بدهند. از مراکش که خواهان میزبانی از مسابقات جام جهانی 2026 است و آفریقای جنوبی، میزبان مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به‌عنوان میزبان احتمالی جام ملت‌های آفریقا 2019 یاد شده است.
 
هشدار عفو بین‌الملل به فیفا
سازمان عفو بین‌الملل به فیفا درباره گسترش جام جهانی ۲۰۲۲ و همکاری عربستان و امارات در این جام هشدار داده است. همچنین یکی از سازمان‌های زیر مجموعه حقوق بشر در بریتانیا اعلام کرد، هرگونه اقدام در راستای گسترش جام جهانی ۲۰۲۲ و مشارکت کشورهای عربستان و امارات باید باعث شود تا این کشورها سابقه رعایت حقوق بشر خود را بهبود ببخشند.
 جیانی اینفانتینو رییس فیفا ماه گذشته اعلام کرد فیفا در حال بررسی گسترش جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم است و به همین خاطر احتمال مشارکت و میزبانی کشورهای همسایه برای میزبانی این رویداد بالا است. پیش از این رییس فیفا نیر ابراز امیدواری کرده بود که برخی از بازی‌های جام جهانی قطر در عربستان برگزار شود. این در حالی است که امروزه دولت‌های عربستان و امارات با انتقادهای زیادی به دلیل نقض حقوق بشر روبه‌رو شده‌اند. دولت عربستان این روزها به دلیل مرگ جمال خاشقچی مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

 


Page Generated in 0.0056 sec